Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?
Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?
Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:
Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?
Kommentit (3224)
Päivän profeetta:
Naispuolinen aurori sai potkut! Erään puuskupuhiin kuuluvan oppilaan äiti lähes tappoi erään 17 vuotiaan tytön tylypahkassa!
Siis milloin tylypahkasta on tullut noin turvaton? Enkä ymmärrä tätä keissiä muutenkaan, ei palstalaiset tiedä?
Olen töissä jästinkestävien selitysten valiokunnassa. Haluatko kysyä jotakin?
Luudalla voi myös lakaista - dokumentti klo 22.
Hän-joka-jääköön-nimeämättä OLI puoliverinen!!
*jää käsiään yhteen hieroen ja itsekseen myhäillen odottamaan koska palstan fanaattiset *sensuroitu nimi* kannattajat sekoavat totaalisesti.*
Sain tietää vuosikausien avioliiton jälkeen (100% varma tieto) että mies on entinen kuolonsyöjä. Ei vaan jäänyt ikinä kiinni.
Sika on jo jätetty ja jätettynä pysyy! Meillä on kuitenkin hyvin iso suurperhe. Se on siis varmaa, ettei mies näe enää lapsia ikinä.
Mutta asia jota mietin on se, että ilmoitanko miehen auroreille? Vai olenko lasten vuoksi hiljaa asiasta?
Mielipiteitä ja apua kaivataan:(
Meillä on aina ajateltu, että rajat ne on rakkautta. Mutta nyt kävi ilmi, että lapsen mörkö on näköiseni, olenko jo liian ankara?
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei päässytkään huispausjoukkueeseen! Minulla oli jo valmiina luudanvarteen "lapseni on huispauskapteeni" -tarra, joukkueen fanihuivi ja vapaapäivä kaikkiin tuvan matsipäiviin. Olen myös kertonut kaikille työkavereille ja naapureille lapseni tulevasta huippu-urasta. Mitä nyt teen?
Peräänny tuossa tilanteessa "arvokkaasti" kertomalla, että lapsella on jokin sellainen sairaus/kirous/taikajuomalla myrkyttäminen joka estää lentämästä. Ehkä pysyvästi. Että ura huippu huispaajana tyssää tämän takia. Saatatte saada sääliä jne, mutta tuossa tilanteessa totuus on niin nolo että parempi valehdella!
Mieheni "taikasauva" ei ole enää moneen viikkoon toiminut. Se ei värähdäkkään, vaikka kuinka pitäisin sitä hyvänä. Mikä siinä mahtaa olla vikana? Mies ottaa tämän erityisen raskaasti eikä halua mennä asian vuoksi lääkärillekään, koska hän ei kehtaa tunnustaa olevansa kyvytön ja hän ei enää tunne olevansa oikea mies.
Vierailija kirjoitti:
Sain tietää vuosikausien avioliiton jälkeen (100% varma tieto) että mies on entinen kuolonsyöjä. Ei vaan jäänyt ikinä kiinni.
Sika on jo jätetty ja jätettynä pysyy! Meillä on kuitenkin hyvin iso suurperhe. Se on siis varmaa, ettei mies näe enää lapsia ikinä.
Mutta asia jota mietin on se, että ilmoitanko miehen auroreille? Vai olenko lasten vuoksi hiljaa asiasta?
Mielipiteitä ja apua kaivataan:(
Yhtä tarpeetonta kuin jästien vainot entisiä nat seja kohtaan.
Mieheni on jästisyntyinen ja olen itse velhoperheestä. Nyt mies on kuitenkin viime aikoina muuttunut jotenkin oudoksi. Vetäytyy yksinäisyyteen katsomaan jotain jästielokuvia.
Ei siinä kai muuten mitään, mutta kun minä ja lapset emme saa nähdä niistä vilaustakaan. Parin leffan nimen näin, toinen oli nimeltään joku brokeback mountain ja toinen miesten vuoro tms.
Ja tosiaan, mies on vain jotenkin muuttunut..
Osaisiko joku avata noiden jästielokuvien sisältöä? Tai sitä, että pitäisikö olla huolissaan?
Onnistuin viimein tekemään viisasten kiven. Haluatko kysyä jotain?
Vierailija kirjoitti:
Julkkis TaiattaSelviytyjät 2019 - Official
Kenen veikkaatte selviävän parhaiten kuukauden täysin ilman taikakeinoja autiolla saarella tällä kertaa. Mukanahan on tällä kertaa julkkiksia eli mm. Luna L, Stanley P sekä todellisena yllärinä entinen toimittaja Rita L.
Meneekö voitto jästisyntyiselle tai jääkö joku tälläkin kertaa kiinni kiellettyjen keinojen käyttämisestä kuten eräskin nimeltämainitsematon viime vuonna kotitonttunsa kutsumisesta tuomaan tarvikkeita.
Tuo Rita Luodikon meno on ihan järkyttävää! Puhuu "jästitaakastaan" (eli kun ei saa taikoa) saarella ihan kauhealla tavalla. Puheista loistaa läpi kuolonsyöjiä myötäilevät mielipiteet, vaikkei sano mitään suoraan:(
Hohotan ääneen välillä näitä jotka suoltaa kirjoitelmiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on jästisyntyinen ja olen itse velhoperheestä. Nyt mies on kuitenkin viime aikoina muuttunut jotenkin oudoksi. Vetäytyy yksinäisyyteen katsomaan jotain jästielokuvia.
Ei siinä kai muuten mitään, mutta kun minä ja lapset emme saa nähdä niistä vilaustakaan. Parin leffan nimen näin, toinen oli nimeltään joku brokeback mountain ja toinen miesten vuoro tms.
Ja tosiaan, mies on vain jotenkin muuttunut..
Osaisiko joku avata noiden jästielokuvien sisältöä? Tai sitä, että pitäisikö olla huolissaan?
Siinä Miesten vuoro-elokuvassa ainakin on paljon alastomia miehiä saunassa. Sauna taas on eräänlainen jästien puhdistautumispaikka, sellainen kuuma huone.
Nyt risoo ja pahasti! Anoppi on opettanut tahallaan pöllönsä kakkimaan ja kynsimään minun kuivumassa/tuulettumassa olevia vaatteitani!!
Anoppi vetoaa syyttömyyteensä ja väittää, että pöllö on vain vähän pahatapainen. Mutta tilanne jatkunut pitkään ja AINA vain minun kaapuni ja vaatteeni ovat kakassa ja kynsittyjä. Ei ikinä, ei koskaan miehen tai lasten vaatteet!!
Vinkkejä kostoon!?
Mulla on alkanut "älä taio mitään" - vuosi.
Koitan näin ymmärtää jästejä ja surkkeja paremmin.
Haluatko kysyä jotain?
Noniin, nyt se teinimme tempun teki. Yritti kuulemma saada huulensa enemmän samannäköisiksi kuin nykyään tuntuu joka toisella nuorella naisella olevan kuvissa ja nyt sillä on ankannokka keskellä naamaa. Tässä sitten koitetaan olla puolison kanssa nauramatta samalla kun lähdetään kohti sairaalaa.
Apua! Jos puhutaan noidat täysin rehellisesti niin haluaisin kysyä jotakin:
Jos lapsesi paljastuisi surkiksi, niin miten kohtelisitte häntä sen jälkeen? Muuttuisiko suhtautumisesi lapseen? Miten järjestäisit lapsen elämän (esim antaisitko pois, laittaisitko johonkin jästien sisäoppilaitokseen "pois silmistä" tms?
Meillä paljastui ainoa lapsi surkiksi parantajan luona, minua surettaa ja itkettää toki ihan koko ajan. Mutta tärkeintä loppujen lopuksi on, että kunhan tyttö saa hyvän elämän. Ja tietenkin jää kotiin ja käy sitten (jästi)koulua täältä käsin.
Kuitenkin kun pääsimme parantajalta kotiin, mies meni viinakaapille ja alkoi ryypätä tuliviskiä keittiössä. On nyt viikon päivät tasan nukkut/käynyt vessassa/istunut keittiössä aivan hiljaa ryypäten. Sanomatta yhtään mitään.
Epäilen että kunhan mies lopulta puhuu, voipi tulla "pieniä" mielipide eroja, siksi kyselen..
Vierailija kirjoitti:
Noniin, nyt se teinimme tempun teki. Yritti kuulemma saada huulensa enemmän samannäköisiksi kuin nykyään tuntuu joka toisella nuorella naisella olevan kuvissa ja nyt sillä on ankannokka keskellä naamaa. Tässä sitten koitetaan olla puolison kanssa nauramatta samalla kun lähdetään kohti sairaalaa.
Kiitos! Nauran täällä sairaalaprdillä kippurassa!
Jästit kuulemma kutsuu vastaavaa autoilla tapahtuvaa toimintaa "pilluralliksi". Kyllä jästeillä on sitten tavattoman rahvaanomainen kielenkäyttö, no mutta mitäs muuta niiltä voikaan odottaa.
Olen huolissani, kun Tylypahkan nuoriso saa huonoja vaikutteita jästien maailmasta.