Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?
Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?
Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:
Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?
Kommentit (3223)
Vierailija kirjoitti:
Teini ei päässyt v.i.p-kokeita läpi, eikä saa jatkaa Tylypahkassa!
Onko meillä mitään vaihtoehtoja?
Toinen taikakoulu tai yksityisopetuksella tylypahkan oppimäärä suoritetuksi?
Ja kai koulunsa 5 luokalla keskeyttäneellä, v.i.p kokeet läpäisemättömällä on kuitenkin jotain opiskelu ja työmahdollisuuksia?
Onhan?
Kyllä se peli on menetetty, jos ette saa teiniä johonkin toiseen kouluun opiskelemaan ja suorittamaan tutkinnon. V.i.p kokeet läpäisemätön luuseri ei saa työ - eikä opiskelupaikkaa mistään.
Ainoa mahdollisuus on sen jälkeen joko syrjäytyä tai elää jästien keskellä. Siellä on kuulemma huutava työvoimapula. Ainakin jästien ministeri joku orpana aina huutaa sitä, että työntekijöitä tarvitaan.
HUMALAINEN PALSTARÄYHÄÄJÄ, JOSSA SELKEÄSTI ELÄMÄÄNSÄ PETTYNYT ENTINEN KUOLONSYÖJÄ HUUTAA TOTAALISEN KÄNNISSÄ ITKIEN, MITEN VOLDEMOERT KUULEMMA YHÄ EDELLEEN ELÄÄ JA KUOLONSYÖJÄT OIKEASTI VOITTIVAT 90-LUVUN SUUREN VELHOSODAN!!!
Vierailija kirjoitti:
HUMALAINEN PALSTARÄYHÄÄJÄ, JOSSA SELKEÄSTI ELÄMÄÄNSÄ PETTYNYT ENTINEN KUOLONSYÖJÄ HUUTAA TOTAALISEN KÄNNISSÄ ITKIEN, MITEN VOLDEMOERT KUULEMMA YHÄ EDELLEEN ELÄÄ JA KUOLONSYÖJÄT OIKEASTI VOITTIVAT 90-LUVUN SUUREN VELHOSODAN!!!
Olenko ainoa, jolle tulee aina jotenkin hyvä mieli näistä palstakuolarien alkoholistien itkuhuudoista?
Tapaan huomenna ensimmäistä kertaa tulevat appivanhempani, jotka ovat jästejä kuten mieheni. Appivanhemmat eivät tiedä taikamaailmasta tai minun noituudestani mitään.
Vinkkejä siihen, mistä kannattaa keskustella ja miten voisin antaa mahdollisimman hyvän kuvan itsestäni?
Rva Weasleyn esikoiskirja "kun mieheni on jästien lumoissa" ilmestyi eilen. Onko kukaan muu ostanut ja miltä kirja on sinusta vaikuttanut?
Olen itse lukenut jo yli 300 sivua. Täytyy sanoa, että nyt kyllä todella rankkaa kamaa on:(
Mitä taiot tänään, mitä todennäköisesti kukaan muu palstalainen ei taio?
Rita Luodiko kirjoitti taas Potterista uuden elämänkerran, jo 27 Luodikon Potterista kirjoittama kirja.
Voiko todellakin olla muka enää laillista tuo Luodikon harrastama ihmisten vainoaminen?
Vierailija kirjoitti:
Rva Weasleyn esikoiskirja "kun mieheni on jästien lumoissa" ilmestyi eilen. Onko kukaan muu ostanut ja miltä kirja on sinusta vaikuttanut?
Olen itse lukenut jo yli 300 sivua. Täytyy sanoa, että nyt kyllä todella rankkaa kamaa on:(
No, olisin kyllä itse lähtenyt viimeistään silloin kun sulakkeiden ja kertakäyttöastioiden keräily meni yli! Siis kallis varastotila noille viistokujalla ajoi melkein perheen konkurssiin, eikä aviomies edes tajunnut mokanneensa..
Pärjääkö elämässä ilman taikakorttia?
Mitä jos taikuutta on oikeasti olemassa mutta me ollaan vaan jästejä?
Vierailija kirjoitti:
Rita Luodiko kirjoitti taas Potterista uuden elämänkerran, jo 27 Luodikon Potterista kirjoittama kirja.
Voiko todellakin olla muka enää laillista tuo Luodikon harrastama ihmisten vainoaminen?
Luodikko taitaa olla vähän katkera sille Luodikosta kirjoitetulle elämänkerralle jonka kirjoittaja esiintyi salanimellä ja joka on myynyt tähän mennessä enemmän eri painoksineen kuin luodikon kirjoittamat potterikirjat yhteensä. Julkaisijanahan oli Lunapress joka kieltäytyi paljastamasta kirjoittajaa mutta vakuutti ettei itsellään ole mitään tekemistä tuon kirjan kirjoittamisen kanssa paitsi julkaisijana. Kiitti toki Luodikkoa vasta ostamastaan kartanosta johon muutti perheineen kirjan tuottojen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Tapaan huomenna ensimmäistä kertaa tulevat appivanhempani, jotka ovat jästejä kuten mieheni. Appivanhemmat eivät tiedä taikamaailmasta tai minun noituudestani mitään.
Vinkkejä siihen, mistä kannattaa keskustella ja miten voisin antaa mahdollisimman hyvän kuvan itsestäni?
Ei ainakaan kannata yrittää vaivihkaa leijutella esineitä kuten mieheni teki, ja sitten tarjota illan pidetessä appivanhemmille tuliviskiä ja lopulta päätyä pihalle umpihumalassa esittelemään taikasauvaa ja sitä miten sillä saa esim. räjäyteltyä peltitölkkejä aidalta (kuten jästit ilmeisesti tekee jollain mekaanisilla aseilla).
Melko nolo ensivaikutelma, eikä sitä parantanut sekään että lopulta illan lopetti paikalle saapuneet aurorit jotka vei miehen ja appiukon putkaan jästialueella taikomisesta ja olisi unhoittaneet appiperheen muistinkin mutta appiperhe sitoutui olemaan vaiti joten se jäi tekemättä. Naapurit piti kuitenkin unhoittaa ja eräs tuhoutunut savupiippu korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan kannata yrittää vaivihkaa leijutella esineitä kuten mieheni teki, ja sitten tarjota illan pidetessä appivanhemmille tuliviskiä ja lopulta päätyä pihalle umpihumalassa esittelemään taikasauvaa ja sitä miten sillä saa esim. räjäyteltyä peltitölkkejä aidalta (kuten jästit ilmeisesti tekee jollain mekaanisilla aseilla).
Melko nolo ensivaikutelma, eikä sitä parantanut sekään että lopulta illan lopetti paikalle saapuneet aurorit jotka vei miehen ja appiukon putkaan jästialueella taikomisesta ja olisi unhoittaneet appiperheen muistinkin mutta appiperhe sitoutui olemaan vaiti
Se on unhoituttaa. Mistä tuvasta päästetään läpi tuollaisella oikeinkirjoitustaidolla? On Tylypahkankin taso laskenut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko nolo ensivaikutelma, eikä sitä parantanut sekään että lopulta illan lopetti paikalle saapuneet aurorit jotka vei miehen ja appiukon putkaan jästialueella taikomisesta ja olisi unhoittaneet appiperhe
Se on unhoituttaa. Mistä tuvasta päästetään läpi tuollaisella oikeinkirjoitustaidolla? On Tylypahkankin taso laskenut!
Kaikki tylypahkan käyneet tietää ettei siellä ole ensimmäistäkään tuntia perusaiheista kuten oikeinkirjoitus tai laskeminen (matematiikka kuten jästit sitä kutsuu). Et taida itse olla käynyt tylypahkaa?
Poikani on huippulahjakas ja hänen saamat arvosanat riittäisivät taikaministeriön huippuvirkaan, mutta hän haluaakin töihin jästien pariin. Mitä teen, jotta saan hänen päänsä käännettyä?
Kohtalottaret tulossa Helsinkiin! Joko olette ostaneet keikkaliput?
Olen ihan tavallinen surkkimies, miksi en kelpaa noidille? 🥺
En ymmärrä suklaasammakoita ja viuhpiiporeita syöviä ihmisjoukkoja.
Ööööh ne ovat 90-luvun karkkeja.
Lähetin taikavinkin tästä kotitonttujen vapautusyhdistykselle ja auroreille! Kid*tuskirous on laiton ja selkeästi kotitonttu on pelastettava teiltä.