Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua jenkkisängyn valintaan

Sänkytyyppi
31.10.2017 |

Olen hankkimassa 120 - 140 cm jenkkisänkyä ja budjetti on n. 500 - 2500 e. Hyvä sänky ja uni on minulle tärkeää ja olen valmis sijoittamaan siihen, oman budjettini rajoissa, paljon. Nuorena minulla ei ole mitään mahdollisuutta kymppitonnin sänkyihin. Olen päätynyt siihen, että pussijousitus on ainakin oltava, mutta ehkä paras vaihtoehto olisi, että alaosassa on bonnell jousitus ja yläosassa pussijousitus. Pussijousituksia löytyy kyllä jo aika halvoista, n. 500 e pintaan olevista sängyistä, mutta mikäköhän on laatu tuon hintaisissa. Tietysit laatu korreloi hinnan kanssa, mutta ei se kuitenkaan aina niin ole. Mitään 100 - 300 e jenkkiä en ostaisi. Mietin myös, pitäisikö hankkia 5- vai 7-vyöhykkeinen jenkkisänky ja mitä se käytännössä tarkoittaa? Sitäkö, että patjan jouset on eri kohdista erilaisia, jotta patja muotoutuisi kehon mukaan hyvin? Myös sijauspatja on hankittava. Jotta sängyn vailinta ei olisi muuten liian helppoa ":D", niin minulle selvisi joku aika sitten, kuinka kaikenlaisista vaahtomuovi- ja älyvaahtopatjoista voi vapautua kaikenlaisia kemikaaleja, minkä takia sellaisetkin epäilyttää. Saattaa olla, että valitsen siis petariksi jonkun muun, kuin vaahtouovi/älyvaahtopatjan ja vältän sellaisia jenkkisänkyjä, joiden rungossa käytetään vaahtomuovia. Tai sitten pitää vaan selvittää joku vaihtoehto, missä oikein erikseen mainitaan myrkyttömyydestä. Muutenkin plussaa olisi joku allergialiiton merkki tms.

Oma mieltyykseni on pehmeämpään päin ja haluan tietysti painottomuuden tunnetta. Nukun paljon mahallani, mtuta haluaisin todellakin oppia nukkumaan selälläi tai kyljelläni. Mitään pahempia selkäongelmia tms. ei koskaan ole ollut, mutta ei sänky tietenkään liiankaan pehmeä saa olla, jotta niitä ei tulekaan. Mietinkin, että olisiko kaltaiselleni paras vaihtoehto, että sängyn jousistot on jotain puolikovia tai kovia ja petauspatja sitten mahdollisimman pehmeä?

Tällä hetkellä mitinnässä on paljon sänkyjä, mutta eniten kiinnostaisi ehkä Askon Emilia jenkkisänky (1495e), Juurikiven Prince 5-vyöhykepussijousi jenkkisänky (920e), Juurikiven Lumo jenkkisänky (1241e), Stemman Aalto Tupla jenkkisänky (499e) ja Kaluste-Matin Sleep&Dream High-Lux jenkkisänky (529e). Jos jollain on jostakin näistä sängyistä kokemuksia, niin kuulisin erittäin mielelläni. Haluaisin muutenkin kuulla kokemuksianne sängyistä auttamaan minua päätöksenteossa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
2/2 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp.

Sisältö jatkuu mainoksen alla