Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset käyttävät flexiä koiran ulkoiluttamisessa? Laiskat?

Vierailija
31.10.2017 |

Eivät panosta koulutukseen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se koira siinä flexissäkin voi nätisti kulkea?

Vierailija
2/21 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätisti tuo mun koira kulkee flexissä, metsässä siinä on se hyvä puoli että pääsee vähän pitemmälle pusikkoon rymyämään ja on silti kiinni. Mikä ongelma tämä nyt on? :o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän välillä flexiä. Minusta on mukavampaa kun rauhallisella pätkällä koiralla enemmän nuuskuteltavaa. Itse en viitsi sinne ojanpientareelle ja mahdollisesti ojan yli hyppiä. Eri juttu jos teen tässä asutusalueella lenkin. Silloin flexi vaan ärsyttää, kun aika iso kanniskella kädessä eikä viitsi löysiä paljon antaa.

Vierailija
4/21 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flexi on siitä jännä, että sitä voi pitää lyhyenä kun on paljon liikennettä ja pitkänä kun ei ole.

Vierailija
5/21 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira käy lenkillä paskalla AINA maantieojan tuolla puolen jossain ryteikössä. En minä viitsi sen perässä sinne könytä. Flexi on siinä kohtaa kätevä.

Vierailija
6/21 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska laki?

"Järjestyslaki (27.6.2003/612)

Vuoden 2003 puolivälissä voimaan astunut järjestyslaki korvasi kuntien omat järjestyssäännöt. Järjestyslaissa on oma pykälänsä koskien koirakuria (14 §).

Koirakuri

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.”

Lakiin perustuen, mutta myös vastuuntunnosta koiranomistajien tulee kerätä koiriensa jätökset pois taajaan asutuilla alueilla ja yleisillä ulkoilualueilla, kuten puistoissa. Monelta ristiriidalta vältytään, kun koiranomistajat totuttelevat keräämään koiransa jätökset roska-astioihin."

Vierailija
7/21 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koirapelkoisena arvostan sitä, että koiran ulkoiluttajat pitävät flexin lyhyenä, kun kävelen ohi.

Vierailija
8/21 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on koiralle epäreilua, jos se joutuu lenkillä kulkemaan 20 sentin päässä omistajan jalasta eikä pääse mihinkään nuuhkimaan. Meidän lenkki alkaa pyörätiellä, missä koira on flexissä lyhyellä että kaikki pääsee hyvin ohi eikä olla vaaraksi eikä tiellä. Sitten metsäpolulla saa juoksennella niin pitkälle kun siimaa riittää.

Vierailija
9/21 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flexissähän koiran just pitää olla koulutettu, pitää osata paikka, välitön luoksetulo jne.

Vierailija
10/21 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä hihnan pituudella/tyypillä on tekemistä koulutuksen kanssa. Hyvin koulutettuja ja kouluttamattomia koiria kulkee niin tavallisissa hihnoissa kuin flekseissäkin. Itse käytän fleksiä. Koira tulee kutsuttaessa luokse ja voin tarvittaessa lukita hihnan lyhyeksi jos esim. tulee tuntemattomia koiria vastaan. 

Voit tietenkin pitää laiskuutena sitä, että itse kuljen mieluummin tasaista pyörätietä enkä rymyä koiran kanssa lyhyen hihnan perässä pitkin ojia, joihin koira tykkää tarpeensa tehdä.

Vierailija
11/21 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki flexissä ulkoiluttajat anna koiran mennä missä sattuu tai kulje eri puolilla tietä tai anna koiran mennä lähelle ihmisiä/koiria jne. Tietenkin ne tyhmät flexillä ulkoiluttajat pistää silmiin ja ärsyttää. Yksi täti aina ulkoiluttaa pikkukoiraa flexissä niin että itse tien toisella puolella ja koira toisella. Siis autotiellä okt alueella. Ekan kerran meinasin ajaa narun läpi ja nykyään kyllä tunnistan tantan. Ikinä ei tee elettäkään siirtyäkseen nopeasti pois alta vaikka auton näkee kaukaa. Toinen taas jumittaa parkkiin mihin sattuu koirien kanssa tuijottelemaan ja pikkukoirat siis saa räkyttää ja mennä flexissä kuinka pitkälle hihna riittää. Saattaa siis jäädä keskelle tietä jne. Onneksi en näe usein kun tekisi mieli huutaa ja raivota.

Omalla koiralla käytin 10 vuotta noutajataluntinta ja tarvittaessa irti. Nykyään asun kaupungissa niin irti en niin herkästi pidä ja 13v koira ei enää niin aktiivisesti kulje rinnalla niin olen kokenut flexin meille molemmille helpommaksi. Muista koiristakaan tämä ei ikinä kiinnostu enkä juuri ikinä edes päästä hihnaa tappiin asti tai todellakaan tien toiselle puolelle niin tuskin meistä ainakaan on haittaa :)

Vierailija
12/21 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flexin vastustajien pointti siis varmaan siinä että koira ei tiedä kulloinkin hihnan pituutta ennen kuin juoksee itsensä "hirteen"? 

Itsellä ei ole koiraa, olen hevosihminen. Minusta on sietämätöntä jos koira vetää hihnassa, jotkut kouluttamattomat jopa paljon suuremmalla voimalla mitä hevonen narun päässä ikinä. 

Vierailija
13/21 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koira käy lenkillä paskalla AINA maantieojan tuolla puolen jossain ryteikössä. En minä viitsi sen perässä sinne könytä. Flexi on siinä kohtaa kätevä.

Sama. Meidän koira tahtoo p*skalle aina mahdollisimman kauas johonkin pöpelikköön ja mielellään vielä johonkin jyrkkään ojansivuun, johon en itse edes pääse. Joskus kun on jostain syystä pakko mennä normihihnalla, yrittää koira aivan onnettomana kiskoa sinne ojaan. 

Vierailija
14/21 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira saa niin paljon enemmän aktivointia ja iloa nuuskuttelusta, niin en ymmärrä miksi en sitä koiralle antaisi kun ympäristö soveltuu flexin käyttöön täydellisesti.

Eli käytän flexiä, koska se on koiralle parempi. :)

Vierailija
15/21 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuo "mitä ajattelet ihmisestä" -sarjaäimistelijä, joka keksii joka päiväksi uuden lapsellisen ammosuuaiheen.

Vierailija
16/21 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flexin vastustajien pointti siis varmaan siinä että koira ei tiedä kulloinkin hihnan pituutta ennen kuin juoksee itsensä "hirteen"? 

Itsellä ei ole koiraa, olen hevosihminen. Minusta on sietämätöntä jos koira vetää hihnassa, jotkut kouluttamattomat jopa paljon suuremmalla voimalla mitä hevonen narun päässä ikinä. 

Fiksu koira oppii itse asiassa todella nopeasti sen kuinka pitkästi voi juosta ennenkuin toppaa.

Vierailija
17/21 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit ihmiset. Minusta on todella outoa että jos käyttää flexiä niin ajatellaan että on jotenkin typerä. Ja se että "kouluttamattomat ja vetävät" koirat ulkoilutetaan flexissä, miten se koulutukseen liittyy, ja eikö se koiranomistaja itse päätä mitä koiran täytyy ulkona tehdä, kaikki eivät ajattele että hyvä koira kulkee metrin mittaisessa hihnassa niin että ei edes pääse haistelemaan. Flexi on on ulkoilutusväline muiden joukossa ja kyllä ihmettelen miten voi muita niin paljon häiritä. Itseä ei kiinnosta paskaakaan vetääkö joku flexissä oleva koira omistajaansa koska ei yksinkertaisesti kuulu minulle. Tosissaanko joku jaksaa kiinnittää huomiota.

Vierailija
18/21 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ itseä kyllä ärsyttää hihnassa että meinaan useasti kompastua koiraan kun se pysähtyy haistelemaan (koska koiralla ei ole paljon tilaa kulkemiseen se on ihan kiinni minussa)

Vierailija
19/21 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan maalla. Pellolla ja metsässä käytössä flexit 2 koiralla. Asutulla alueella hihna.

Vierailija
20/21 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää ne koirat, jotka ulkoillessa kulkevat isännän jalan vieressä. Yleensä nämä ihmiset itsekin ovat takakireitä. Suorittavat ulkoilutusta täydellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan