Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihakset nykii ympäri kehoa!!! Mistä voi johtua?

Vierailija
30.10.2017 |

1,5kk sitten alkoi. Välillä oli täysin oireetonta. Nyt on nykinyt pian 2 viikkoa ympäriinsä "nonstoppina". Molemmissa silmissä elohiiri vähän väliä ja joka puolella kehossa nykii lihakset vähän väliä, hyvä jos edes 5min on taukoa ettei missään nykäise. Olen perusterve 25v. Kuulemma stressikin voi tälläistä laukaista. Ei oo kipuja mutta ärsyttää! Olen syönyt magnesiumia jne...

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaista tautia on jotka aiheuttaa nykimistä ja tärinää.

Vierailija
42/67 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti ALS.

En sanoisi luultavasti, mutta toki yksi mahdollinen, joskin epätodennäköinen vaihtoehto. Kuulostaa kuitenkin todennäköisemmältä kuin MS. Sinuna odottelisin joulun yli, ainakin jos joulu on sinulle lepoa ja nyt elät stressaavaa aikaa. Jos oireet eivät helpotu, hakeutuisin vuoden vaihteen jälkeen neurologin vastaanotolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumin,suolan,veden puute. Ei vaarallista. Yritä syödä tasaisin väliajoin, monipuolisesti ja juoda tarpeeksi. Myös yöunta väh 7h.

Vierailija
44/67 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli elohiiri takaraivoon, kun oli todella kova stressi töissä. Löhti myös pois kun stressi loppui. (Muutama viikko siinä meni.) Eli veikkaa syyksi stressiä. Kannattaa vähentä stressiä , jos pystyt.

Vierailija
45/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Nyt mulla nämä oireet kestäneet reilun kuukauden, pahenee pikkuhiljaa. Välillä lähinäkö huonompi toisessa silmässä myös. Väsyttää ja toisaalta ei nukuta. Ärsyttävää olo, kun ei tiedä onko luulosairas vai oikeesti sairas.

Joskus oksettava olo, tuntuu että verenpaine heittelee, joskus jalat jäykät ja päätä särkee hieman.

lihaksia särkee toisinaan ihan kuin olisi tulossa kipeäksi. Niin, näitä kipuja on ympäri kehoa. Ei koko ajan, mutta päivittäin.

Kasvoissa myös outoja tuntemuksia. Kuin puuttuisi hieman.

Vierailija
46/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up. Nyt mulla nämä oireet kestäneet reilun kuukauden, pahenee pikkuhiljaa. Välillä lähinäkö huonompi toisessa silmässä myös. Väsyttää ja toisaalta ei nukuta. Ärsyttävää olo, kun ei tiedä onko luulosairas vai oikeesti sairas.

Joskus oksettava olo, tuntuu että verenpaine heittelee, joskus jalat jäykät ja päätä särkee hieman.

lihaksia särkee toisinaan ihan kuin olisi tulossa kipeäksi. Niin, näitä kipuja on ympäri kehoa. Ei koko ajan, mutta päivittäin.

Älä vaan lääkäriin mene, missä syy voisi selvitä.

Vierailija
47/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Covid-19 saattaa aiheuttaa hermostollisia oireita, kun immuunipuolustus menee sekaisin.

Vierailija
48/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo on itselläni ollut Koronan jälkioireilua ☹️

Vierailija
49/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on henkistä. Mutta ei mitään pahaa, vaan positiivista.

Vierailija
50/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,5kk sitten alkoi. Välillä oli täysin oireetonta. Nyt on nykinyt pian 2 viikkoa ympäriinsä "nonstoppina". Molemmissa silmissä elohiiri vähän väliä ja joka puolella kehossa nykii lihakset vähän väliä, hyvä jos edes 5min on taukoa ettei missään nykäise. Olen perusterve 25v. Kuulemma stressikin voi tälläistä laukaista. Ei oo kipuja mutta ärsyttää! Olen syönyt magnesiumia jne...

Elohiirelle on tyypillistä että kun se alkaa jossakin, niin se usein leviää sitten muuallekin kehoa. Tuollainen nykiminen on täysin vaaratonta. Väsynyt lihas tekee myös nykimistä mutta myös stressi voi laukaista nykimisen. Lihaksille on tärkeää saada riittävästi vettä, magnesiumia, kalsiumia ja b-vitamiinia. Niiden puute voi aiheuttaa myös lihasten nykimistä.

Kalium on myös todella tärkeä noiden edellämainittujen lisäksi.

Vierailija
51/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti täällä jo aiemmin mainittu BFS ja tässä linkissä hyvin selitetty alsin ja bfs:n ero. https://famiglia-angeli.com/fi/symptoms/198-bfs-symptoms-vs-als-symptom…

Vierailija
52/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MS-tauti alkaa usein näköhermon tulehduksena. Tuntopuutoksia voi myös olla, itsellä oli silloin myös laajoja ihon tunnottomia läiskiä. Nämä kestävät yleensä muutaman viikon. Elohiiren tyyppiset oireet ei kuulosta tyypillisiltä.

ALS:n voisit unohtaa. Kokeile sitä magnesiumia ja ota myös kalsiumia. Oman kehon tarkkailu ja jännittyneisyys korostavat kaikkia oireita.Todennäköisesti ihan vaaratonta, mutta jos hiiri jatkuu häiritsevänä viikkoja, kuukausia, käy mukavalla lääkärillä saadaksesi mielenrauhan.

Nimim. MS 25 vuotta kaverina

HUI! :O Oon pitkään miettinyt miksi kropassa on tunnottomia kohtia. Mulla ei ole tuntoa esim. pakaroissa, selässä, niskassa ja nyt viimeaikoina se tunnottomuus on alkanut levitä mahalle, ihan kuin vyönä. Lihakset nykii ja välillä lentää tavaratkin kädestä kun käsi huitasee.

Mutta tätä on ollut kauan, tyyliin 15vuotta....

N29

Vierailija
53/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiininpuutos tai liian kovaa treenaamista/laihduttamista. Voi olla myös liian vähän suolaa. Mulle tulee näitä kausia joskus, jos elän oikein "terveellisesti".

Vierailija
54/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homekämppä tai hometyöpaikka?

Vierailija
55/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on suomalaisittain harvinainen puutostauti, olet juonut liian vähän.

Vierailija
56/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tällainen VTT:n kehittämä automaattilihaksisto kehossasi käytössä.

Vierailija
57/67 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgasmi

Vierailija
58/67 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koronassa on tuollaisia oireita. Liity Koronaviruksen saaneet ja oireilevat vertaistukiryhmä Facebookissa.

Vierailija
59/67 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolan (natriumin) puutetta.

Vierailija
60/67 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi itselläni aiheuttaa.

Siihen auttaa ihan hieronta - hieronnalla saa lihasjännitykset laukeamaan.

Kannattaa googlata akupainelu tai akupisteet. Itse saan poistettua tai helpotettua silmien elohiiret painelemalla varovasti kasvojen ja varsinkin silmien ympärillä olevia akupisteitä.

Tätä ei saa tehdä liikaa ja pitää olla hellävarainen. N. 10-20 sekuntia, minuutti maksimissaan. Ovat usein kipeitä kulmaluiden reunassa. Lisäksi koko päänahan hieronta. Kun alkaa hieroa päätään huomaa, miten usein koko päänahka on jumissa - pitäisi olla liikkuva :)

Tämä siis auttaa minulla. Voi kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi