Lihakset nykii ympäri kehoa!!! Mistä voi johtua?
1,5kk sitten alkoi. Välillä oli täysin oireetonta. Nyt on nykinyt pian 2 viikkoa ympäriinsä "nonstoppina". Molemmissa silmissä elohiiri vähän väliä ja joka puolella kehossa nykii lihakset vähän väliä, hyvä jos edes 5min on taukoa ettei missään nykäise. Olen perusterve 25v. Kuulemma stressikin voi tälläistä laukaista. Ei oo kipuja mutta ärsyttää! Olen syönyt magnesiumia jne...
Kommentit (67)
Stressi..masennus? Mulla oli elohiiriä ja nykimistä ympäri kroppaa vaikeassa elämäntilanteessa, ja vähän muitakin oireita. Pelkäsin kuollakseni alsi ja ms- tautia ja kävin magneettikuvauksessa omaan piikkiin. Merkkejä näistä sairauksista ei löytynyt ja vuosien kuluessa elämäntilanteen rauhoittuessa oireetkin jäi pois. Eiköhän tuo ole ihan harmitonta.. jos kovasti ahdistaa, kannattaa oman mielenrauhan vuoksi tutkituttaa.
Itsellä alkoi borrelioosin yhteydessä. Ja nyt huomaan nykimisen tulevan stressaantuneena. Ikävä vaiva.
Mulla tuota oli ja tutkittii ALS ja ms-tauti ja ms-tauti oli
Vierailija kirjoitti:
Ms- tauti.
Elohiiret ja lihasnykäykset kun totta kai tarkoittavat aina ja todennäköisimmin Ms-tautia. :D Tajuatko edes, kuinka moni puutostila, stressi, väsymys ja muut luonnolliset asiat aiheuttavat noita oireita? Valtaosalle syy löytyy nimenomaan jostain yksinkertaisesta vakavan taudin sijaan, ja jos kyseessä olisi Ms pitäisi oireita olla paljon muitakin. Mene muualle pelottelemaan.
Kolesterolilääkkeen sivuvaikutus on lihasjäykkyys/nykinä. Voi olla myös jonkun muun lääkkeen sivuvaikutusta?
Vierailija kirjoitti:
1,5kk sitten alkoi. Välillä oli täysin oireetonta. Nyt on nykinyt pian 2 viikkoa ympäriinsä "nonstoppina". Molemmissa silmissä elohiiri vähän väliä ja joka puolella kehossa nykii lihakset vähän väliä, hyvä jos edes 5min on taukoa ettei missään nykäise. Olen perusterve 25v. Kuulemma stressikin voi tälläistä laukaista. Ei oo kipuja mutta ärsyttää! Olen syönyt magnesiumia jne...
Epilepsia? Epilepsioita on eri tyypisiä.
Saatko riittävästi kalsiumia, magnesiumia ja vitamiineja?
Mulla oli 24- ja 33-vuotiaana. Molemmilla kerroilla sitä kesti yli puoli vuotta putkeen. Ei varmaan ainuttakaan lihasta ollut, joka ei olisi nykinyt. Nettiäkään ei silloin ollut, mutta tutkin ahkerasti lääkärikirjoja, joista diagnosoin itselleni ALS:n, aivokasvaimen tai MS:n. Kummallakin kerralla kävin neurologilla ja hän sanoi stressin syyksi. Teki vain perustutkimukset, mutta niistä päätteli, ettei ole mistään vakavammasta kyse, niin kuin ei ollutkaan. Myöhemminkin nykimistä on ollut ajoittain, mutta ei tuollaista kuukausia kestävää. Nyt tätä kirjoittaessa alkoivat sääret nykiä. Olen jo yli 50-v.
Aivovaurioissa on tuollaisia oireita, toki myös hermoradoissa voi olla häikkää. Magnessiumista ei todennäköisesti apua.
Vierailija kirjoitti:
Paljon mikrobeja elimistössä.. muistan kun kerran join kunnolla oreganoöljyä, ja heräsin myöhemmin yöllä kun niskassa nytkähti kerran kunnolla. Huomasin myös että niskassa yksi imusolmuke oli turvonnut, sain siis kerralla lahdatuksi kunnolla mikrobeja oreganoöljyllä.
Asiantuntijana osannet kertoa miten tuo oreganoöljy osaa erotella kehon hyödylliset mikrobit haitallisista mikrobeista?
Suurin osa kun niistä mikrobeista on hyödyllisiä ja vain pieni-osa haitallisia.
Yksi selitys voisi olla kilpirauhasen liikatoiminta. Siinä kuulemma keho ja joskus mielikin käyvät ylikierroksilla, on unihäiriöitä, rytmihäiriöitä, hermostuneisuutta ja voi olla noita "elohiiriäkin".
Joillain lihasnykäyksiä tuntuu rasituksen jälkeen, esim. lenkin jälkeen reisilihaksissa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon mikrobeja elimistössä.. muistan kun kerran join kunnolla oreganoöljyä, ja heräsin myöhemmin yöllä kun niskassa nytkähti kerran kunnolla. Huomasin myös että niskassa yksi imusolmuke oli turvonnut, sain siis kerralla lahdatuksi kunnolla mikrobeja oreganoöljyllä.
Asiantuntijana osannet kertoa miten tuo oreganoöljy osaa erotella kehon hyödylliset mikrobit haitallisista mikrobeista?
Suurin osa kun niistä mikrobeista on hyödyllisiä ja vain pieni-osa haitallisia.
En ole sama mutta minulle suositeltiin ulkomailla homeopaattilääkärin suosituksesta oreganoöljyä hiivan poistamiseen kehosta ja jatkuvaan poskiontelotulehduskierteeseen. Auttoi.
Kehon hiiva ilmeni vain mahan turvotuksena ja oireina myös ärtynyt suoli.
En saanut siellä apua tavalliselta terveyskeskuslääkäriltä vaan piti mennä lääketieteen tohtorille jolla myös kasvitieteten kokemusta.
Tuo oreganoöljyhän on ns. vanhan maailman antibiootti, oli siihen asti kun lääkefirmat alkoivat työntää kemikaaleja ylihintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ms- tauti.
Katsoin että tämä olisi yksi ms-taudin oire. Ja se nimenomaan puhkeaa yleensä joskus 20-40v. :/ Voi hitto. Toivottavasti ei olisi sellaista kuitenkaan.
-AP
Ei todellakaan ole.
Itsellä nykii kun lihakset lämpenee ulkoillessa ja magnesiumia kun syö, niin helpottaa.
Toi MS olis muuten ihan jokaisella jolla on lihasväreitä.
Ihan tuubaa.
Itsellä nykii nimenomaan kylmällä kelillä ja keväisin.
Eli ihan selvä yhteys kylmään keliin.
MInulla tuli alla olevien seurauksena lihasten värinää, verisuonten pulputusta, joskus kramppeja. Minulle tehtiin kaikki seerumimittaukset ja osa vitamiineista ym oli arvoiltaan alarajoilla
- kova stressi töissä, melkein burn-outin tasolle
- pahentunut migreeni jonka seurauksena estolääkityksenä beetasalpaajaa päivittäin jotka aiheuttivat myös tuota tuntemusta kehossa
- omega 3 alhaalla
- magnesium alhaalla
- B12 alhaalla
- D alhaalla
- rauta & kupari alhaalla
Noiden lisääminen auttoi ainakin omalla kohdallani, ja kun pyrin nukkumaan 7 tuntia öisin. Kannattaa myös huolehtia nestetasapainosta eikä nauttia kofeiinia klo 14 jälkeen.
Lihassyöpää edeltävä epileptinen oireilu.
Tuli tuosta MS-taudista mieleen että eikö siinä elimistön lihaskivut ole usein toispuoleisia ja näköhermot tulehtuu myös toispuoleisesti?
Minulla on ollut tuota lihasnykimistä joskus, stressistä aiheutuvaa. Lähinäkö alkanut huonontua mutta olettaisin että syynä on tämä 45, pian 46v ikä. Silmälaseja en ole siis aiemmin tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Kaliumlisä voisi olla avuksi.
Älä nyt ainakaan mummosi Kalium-tabletteja varasta. Kalium on erittäin tärkeä elimistön suola ja sen liika-annostus on hengenvaarallista. Toki myös liian vähäinen määrä kaliumia on vaarallista, mutta sitä esiintyy lähinnä iäkkäillä, joilla on kaliumia poistava nesteenpoistolääkitys käytössä.
Ehkä MS ja ALS molemmat alkamassa yhtäaikaa ja aivokasvaimeen aiheuttamia kouristuksia.
See on selkeäästi tuoölaosta agression puuutosta. Menee nalkikiskalle, työnnnä sormipyllyyn nostaa ilmaan ja sano älä etuilee.