Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne tässä tilanteessa jälki-istunto ylireagointia? Poika pyöritteli spinneriä kun sotaveteraani piti puhetta

Vierailija
30.10.2017 |

Olivat juhlasalissa (eli liikuntasalissa) ja koko koulu kuunteli. Poika 11v oli tylsistynyt ja pyöritteli spinneriään (niin että ei kuulunut ääntä)

Onko ok antaa tuollaisesta asiasta tunti jälki-istuntoa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei siis vanhempien mielestä tarvitse kunnioittaa vanhempia ihmisiä/vanhuksia? Nyt rupean siis ymmärtämään sen haistattelun ja ingooraamisen sekä käytöstavattomuuden. Miten kehtaattekin kasvattaa kakaroistanne noin järkyttäviä?

Miten niin nykyään? Joskus meidän elinaikanamme on muka kunnioitettu? Et taida paljoa muistaa lapsuudestasi...

Ps. Se on ignooraamista, ei ingooraamista. Tulee englannin kielen sanasta ignore.

Vierailija
22/28 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen versio: No kun mä vähän vaan pyöritin kun oli niin tylsää, ei ketään kiinnostanu sen puhujan jutut. Nicokin pelas salaa puhelimella niin miks mä saan jälki-istuntoo? Ei siitä spinneristä kuulunu ees ääntä. En tienny että sitä spinneriä ei saa käyttää, ei kukaan oo koskaan sanonu mitään!

Todellisuus: Spinnerit ja muut vehkeet kielletty tuntien aikana, kenties erikseen huomautettu, mutta oppilas niskoitellut vastaan ja jatkanut leikkejään ylimielinen ilme naamalla. Samalla vieressä istuville kavereille näytetään vähän spinneritemppuja ja häiritään puhetta.

Normaali päivä peruskoulussa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme puritaanit täällä kommentoimassa.

Voin kuvitella, että opettajakin on ollut niitä ihme tapauksia, joilla ainut asia, millä pystyvät enää nuorten kanssa asioita ratkomaan on jälki-istunnolla uhkailu ja huutaminen.

Vierailija
24/28 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme puritaanit täällä kommentoimassa.

Voin kuvitella, että opettajakin on ollut niitä ihme tapauksia, joilla ainut asia, millä pystyvät enää nuorten kanssa asioita ratkomaan on jälki-istunnolla uhkailu ja huutaminen.

Jos koulussa on vierailija, häntä kuunnellaan kohteliaasti hälisemättä ja sähläämättä. Jos ei jaksa keskittyä, ajatellaan omia mutta ei leikitä.

Vierailija
25/28 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttelu tai kasvatuskeskustelu olisi vielä menetellyt, mutta jos noin pienestä saa jälki-istunnon niin se menee jo liian pitkälle. Itse antaisin siitä hyvästä luunappia opettajalle ja satasen oppilaalle.

Vierailija
26/28 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyään onneksi edes anneta jälki-istuntoja. Vuonna 2017 jolloin tämä ketju on aloitettu saattoi vielä olla jälki-istunnot yksittäisissä kouluissa käytössä.

Lasten kiristämisen, uhkailun ja eristämisen paikka on historian roskatunkiolla, minne ne kuuluvat. 2020-luvulla kasvatetaan lapsia.

Vierailija
27/28 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Näitä. Minä sain aikanaan jälki-istuntoa stressipallon puristelusta. Stressaan ja tylsistyn tälläisissä sosiaalisissa tilanteissa kun paikalle on ängetty paljon porukkaa. Koulun terkkari antoi minulle sen vuoksi stressipallon, mutta jouduin sen puristelun ja hipelöinnin takia usein jälki-istuntoon. Olisi kuilema pitänut jättää leikkiminen kotiin ja keskittyä koulussa kuunteluun.

Vierailija
28/28 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnaan pitäs laittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme