Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko Vihreät ylpeitä länsimetrostaan?

Vierailija
30.10.2017 |

Budjetti on jo tuplattu, eikä valmistuminen edes näy lähipiirissä.

Mistä leikataan tähän hässäkkään uponneet rahat? Koulutuksesta? Työttömiltä? Vanhuksilta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiajoista ei ole onnistunut vielä yhtään päivää ilman ongelmia. :D

Vierailija
2/7 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tulee sellainen oudon lannistunut olo koko länsimetrosta 😞

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai lähinnä sijoitusbudjetista. Espoo rahoittaisi toimintaan muutenkin 7c kuntaäyrillä mutta se on pakosta pidettävä korkeammalla ettei helsinki veisi koko kunnan koska epäreilun alhaiset verot.

Joten ylimääräisillä rahoillaan espoo rahoittaa syrjäsuomea ja ostelee osakkeita.

Tai nytten sitten rakentelee metroa...

Vierailija
4/7 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnittelu, toteutus ja valvonta kusee, mutta se ei liene yksin vihreiden syytä. Toinen juttu onkin sitten se, että on ihanan populistisesti kirjoitettu "länsimetrostaan". Tarkoittaako em. sitä että metron käyttöön tarvitaan jatkossa puoluekirja? Kokoomus on jatkossa ylpeä Sotestaan kun kustannukset nousee ja veroäyrit sen mukana ja erikoissairaanhoito pragaa. Keskusta on ylpeä maakuntauudistuksestaan jossa maakunnille syydetään rahaa ja kaupungit maksavat sen. Persut nyt eivät voi olla ylpeitä mistään pl. ehkä "valtiomiesten" tuomiot.

Vierailija
5/7 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoon metroa alettiin rakentaa 1860-luvulla ja Pariisissa otettiin käyttöön 1900. Suomessa ei saada yhtä suoraa pätkää rakennettua ja vaikka osa onkin veden alla niin ei se mikään Kanaalin tunneli ole. Enemmän minä kyseenalaistaisin Suomalaisen rakennusosaamisen, byrokratian ja valvonnan tason kuin vihreiden päätöksen rakentaa Metro, koska päätöshän oli oikea, mutta toteutus kusee.

Minä kysyisin mieluummin mitä kuuluu Olkiluoto 3:lle. Päätös tehtiin 2002 ja valmista piti olla 2009, mutta vieläkään ei ole aloituspäivää tiedossa. Päättämässä taisivat olla ainakin Demarit ja Kokoomus. Uusimman Hankikiven kanssa Kepulaiset sitten tekivät lehmänkauppoja Venäläisten kanssa.

Vierailija
6/7 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoon metroa alettiin rakentaa 1860-luvulla ja Pariisissa otettiin käyttöön 1900. Suomessa ei saada yhtä suoraa pätkää rakennettua ja vaikka osa onkin veden alla niin ei se mikään Kanaalin tunneli ole. Enemmän minä kyseenalaistaisin Suomalaisen rakennusosaamisen, byrokratian ja valvonnan tason kuin vihreiden päätöksen rakentaa Metro, koska päätöshän oli oikea, mutta toteutus kusee.

Minä kysyisin mieluummin mitä kuuluu Olkiluoto 3:lle. Päätös tehtiin 2002 ja valmista piti olla 2009, mutta vieläkään ei ole aloituspäivää tiedossa. Päättämässä taisivat olla ainakin Demarit ja Kokoomus. Uusimman Hankikiven kanssa Kepulaiset sitten tekivät lehmänkauppoja Venäläisten kanssa.

Opetus tässä on, että jotkut osaavat rakentamisen ja jotkut eivät. Äänekosken biotehtaan 1,2 miljardin investointi onnistui kuten piti eikä budjettia ylitetty. Pitäisi jo järjen sanoa, ettei poliitikkojen osaaminen riitä näin isoihin hankkeisiin. He ovat hyviä puhumaan, mutta siihen se jääkin. Antaa yksityisen rahan hoitaa nämä investoinnit, koska siellä rahan käyttöä seurataan tiiviisti ja homma toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon ettei metro koskaan valmistu ja nykyinenkin puretaan