Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veriset neulat wc:n roskiksessa - mistä on kyse? :/

Vierailija
29.10.2017 |

Onko kyseessä huumeiden käyttö? Mikään ihmisessä ei viittaa huumeiden käyttöön muuten. Huomasin laittaessani roskaa wc-roskikseen, se oli täynnä verisiä papereita ja 3 veristä neulaa. Semmoisia tosi pieniä neuloja.

Kommentit (462)

Vierailija
281/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen narkkari kun on kolmella piikillä annostellut yhtäaikaa.

En sitten tiedä miksei se annos mahtunut yhteen ruiskuun tai miksei sitä samaa voinut käyttää useamman kerran.

Tarina tietty kaatuu jo siihen (kuten joku sanoikin aiemmin) että miehillä ei ole roskista vessassa.

Vierailija
282/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä oli se jännitystarina, eikä totta, koska mielelläni haluaisin tietää tapahtuuko tätä tosiaan tosielämässä, koska olen naiivi kaikkeen pahaan. Elän onneksi turvallisessa maanosassa, jossa ei tapahdu oikeasti noin. Asun tietenkin aika ison kaupungin lähellä, mutten koskaan ole sattunut "niihin" piireihin. ONNEKSI.  Kyllä tiedän tietenkin, että suuremmissa kaupungeissa on paljon paskaa esim. YouTube näyttää "näin nämä maahanmuuttajat käyttäytyy suomessa". Aika hurjaa katseltavaa!!!

Maanosassa, jossa ei käytetä huumeita?

Etelämantereella tietenkin.

Kaikkialla, missä on ihmisiä, käytetään, ainakin reseptihuumeita sairauden hoitoon, myös Antarktiksella, siellähän joku diagnosoi itsellään syövänkin ja hoiteli sitä itse, kun odotteli poispääsyä muutaman kuukauden tai ainakin monta viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina kirjoitti:

Ai hitto miten huvittavaa, täällä veikataan vuorotellen mikä sairaus vois olla kyseessä vai onko tullut haava partaa ajaessa vai oliskohan kyse kuitenkin reumasta tai ehkä sittenkin lemmikin sairaudesta. Herranjestas, mikset kysy suoraan?

Ja ei, kyse tuskin on diabeetikosta sillä me diabeetikot (mä olen ykkösläinen) pistetään ainakin hyvin hyvin harvoin yli puolentoista sentin neuloilla ja silloinkin kyse on kakkoslaisesta ja sellasesta jolla ylipainoa on todella todella runsaasti :)

Oliko tämä trolli provossa?

Sillä vaan, että jos kyse on mainitsemastasi "kakkoslaisesta", hyvin hyvin harvoin nämä "kakkoslaiset" käyttävät insuliinia, saati piikittävät yhtään mitään. Kakkosdiabetes hoituu pitkälti tableteilla ja ruokavaliolla.

Sulla on hiukan vanhentuneet tiedot.

Kakkostyypin diabeetikot käyttävät insuliinia ja uudempia valmisteita:

Suolistohormonijohdokset eksenatidi ja liraglutidi

Eksenatidi (kauppanimi Byetta) ja liraglutidi (Victoza) vaikuttavat inkretiinitehosteena kuten sitagliptiini ja vildagliptiini.

Eksenatidi pistetään kahdesti vuorokaudessa, liraglutidi kerran vuorokaudessa ihon alle. Eksenatidista on olemassa myös kerran viikossa pistettävä muoto (Bydureon). Eksenatidi ja liraglutidi vaikuttavat painoa alentavasti, eivätkä juuri lisää liian matalan verensokerin vaaraa. Haittoja ovat vatsavaivat.

Liraglutidi sopii käytettäväksi metformiinin, sulfonyyliurean tai insuliiniherkistäjän tai niiden yhdistelmän rinnalla. Eksenatidia voidaan käyttää yhdessä metformiinin ja sulfonyyliurean kanssa.

Osa käyttää, osa ei.

Vierailija
284/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, kyseessä on lääketeiseen tutkijaksi aikova huumeista erittäin kiinnostunut henkilöä, hän tietää kyllä tasan tarkkaan mitä tekee. Se mitä tässä on tapahtunut on että se jo jäähdyttelee, koska se on käyttänyt aineita jo vuosia on selvää että se on ollut koukussa niihin. Nyt pyristelee irti aineista käyttämättä jo pääosin korvaavia aineita mutta ainakin toistaiseksi joutuu välillä ottamaan amfetamiia.

Se että se piikittää suoraan suoneen on extremä mutta se osaa laskea annoksensa alan experttinä oikein ja näin se pärjää pienillä nopeilla täsmä annoksilla jonka ottamiseen riittää tavallinen WC:ssä käynti.

Huvikäyttöön se ei subiteksi suoraan suoneen omassa kotona kyllä piikitä, se on ihan varmaa, se yrittää päästä koukusta pois tuon kanssa, onhan kaveri lääkealan expertti.

Toivottavasti onnistuu, kuten joku jo sanoikin, niin lääkealan opiskelijat on kaikki kyllä huumeiden käyttäjiä, tai jos ei kaikki, niin 90% on ainakin kokeillut.

Vierailija
285/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo, kyseessä on lääketeiseen tutkijaksi aikova huumeista erittäin kiinnostunut henkilöä, hän tietää kyllä tasan tarkkaan mitä tekee. Se mitä tässä on tapahtunut on että se jo jäähdyttelee, koska se on käyttänyt aineita jo vuosia on selvää että se on ollut koukussa niihin. Nyt pyristelee irti aineista käyttämättä jo pääosin korvaavia aineita mutta ainakin toistaiseksi joutuu välillä ottamaan amfetamiia.

Se että se piikittää suoraan suoneen on extremä mutta se osaa laskea annoksensa alan experttinä oikein ja näin se pärjää pienillä nopeilla täsmä annoksilla jonka ottamiseen riittää tavallinen WC:ssä käynti.

Huvikäyttöön se ei subiteksi suoraan suoneen omassa kotona kyllä piikitä, se on ihan varmaa, se yrittää päästä koukusta pois tuon kanssa, onhan kaveri lääkealan expertti.

Toivottavasti onnistuu, kuten joku jo sanoikin, niin lääkealan opiskelijat on kaikki kyllä huumeiden käyttäjiä, tai jos ei kaikki, niin 90% on ainakin kokeillut.

Tässä on luultavasti totuuden siemen. Miksi se muuten subuja käyttäisi? Helppo huumeista tietämättömälle sanoa, että viihdekäyttöön, koska siitä on tullut sosiaalisesti melko hyväksyttävää monissa piireissä. Aiemmin saletisti vetänyt törtsyä.

Vierailija
286/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeiden käyttö ei ole niin mustavalkoista kuin voisi luulla. Viihdekäyttö on ihan oikea ilmiö ja mä uskon, että monelle asiasta tietämättömälle se tulisi aika isona yllätyksenä miten yleistä se on.

Mutta Subutex ja suonensisäinen käyttö ei yleensä mielletä viihdekäyttäjien parissa viihdekäytöksi. Jotkut puhuivat tässä ketjussa huumeidenkäyttäjien "hierarkiasta". En ole asiaa ihan tuolta kannalta itse pohtinut mutta siinä on kyllä perää, että rännittäjiä ei pidetä samanarvosina viihdekäyttäjien kanssa.

Itse viihdekäytän 1-2 krt/kk reiveissä. Konemusiikin ja reivien myötä huumeet tuli aika nopeasti tutuiksi. Suurin osa reivaajista käyttää jotain huumeita reiveissä, yleisimmin ne voivat olla; amfetamiinia, ekstaasia, kokaiinia tai psykedeelejä. Käyttötapa on nasaalisti tai oraalisesti. Porukasta jää hyvin nopeasti pois jos käyttää edellä olevista aineista jotain suonensisäisesti tai käyttää mm. seuraavia aineita; GBL (lakka), Subutex, rauhottavat lääkkeet tai opiaatit (esim. heroiini)

Viihdekäyttäjiä löytyy jokaisesta yhteiskuntaluokasta ja eri aloilta. Itse tunnen viihdekäyttäjiä, jotka toimivat mm. sairaanhoitajina, raksamiehinä, yrittäjinä ja opettajina. Mutta vaikka mä kuinka yrittäisin kiillottaa viihdekäyttäjien kuvaa niin eihän huumeiden käyttö ole koskaan riskitöntä ja viihde- ja ongelmakäytön raja on häilyvä. Se on verrattavissa alkoholin käyttöön. Toisilla pysyy hyvin homma kasassa vaikka kosteita viikonloppuiltoja olisikin ja toiset alkaa juoda myös pahaan oloon jota ei myöhemmin osaa enää muulla tavoin lääkitä.

Aloittajan ex-mieheen suhtautuisin itsekin varauksella varsinkin jos en olisi tuntenut häntä pitkään ja minulla olisi kaiken lisäksi pieni lapsi. Mä en missään nimessä kuitenkaan niin rankoin sanakääntein tuomitsisi miestä niin kuin AP teki varsinkin puolessa välissä keskustelua. Mä koen jonkinmoista myötätuntoa ja empatiaa ongelmakäyttäjiä kohtaan. En usko, että kukaan haluaa ongelmakäyttäjäksi. Mutta en tiedä pystyisinkö auttamaan miestä tässä vaiheessa noiden edellä mainitsemieni syiden takia. Toivon miehen puolesta, että käyttö ei ole lähtenyt käsistä ja jos on niin toivottavasti hän osaa hakea apua ja saa tarvitsemaansa tukea :(

Vierailija
287/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä tulee näistä provon huutelijoista mieleen että missä hemmetin kaurapuuromaassa te elätte kun kaikki on niin mahdotonta ja suoraan kun saippuasarjoista eikä mitään voi ikinä tapahtua kenellekään.. Avatkaa hieman silmiänne: on kurjuutta, köyhyyttä, parisuhdeväkivaltaa, huumeita, alkoholismia ja sata muutakin asiaa mistä te ette ymmärrä yhtään mitään.

Aamen! Mulle on käynyt ihan oikeassa elämässä melkein sama tarina kuin tää ap:n, tapailukumppani oli vaan nainen.

Kyllä näitä voi sattua "paremmissakin piireissä".

Täällä myös.

Vierailija
288/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla hattarasilmälasit ole päässä, vaan tiedän tasan tarkkaan missä mennään. Nimittäin ennen oli Oulussa kivojakin menoja, vaan nykyään penikat Valkean keskustan valtaavat. Siitä on jo valtava ongelma, johon ei muille asiaa. Taidat tietää asiasta enemmänkin, joten kerro, että osaan varoa nykyään koti Oulua. Uskallanko mennä illalla enää ulos kaupungille? Ei pelota, koska olen asunut Oulussa jo 60v. eikä pikku kakarat minua pelottele. Se on kakarat jotka pelkää minua, jos vastaan tulee.   Usko pois! On meinaan tullut vastaan ja pakoon juossut, kun kassimamma päälle käynyt......on mullakin omat aseet....

Vierailija
289/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä esim. kokaiinin tai psykedeelien satunnaiskäyttöä sen tuomittavampana kuin samassa määrin tapahtuvaa alkoholinkäyttöäkään, jos homma pysyy hallussa (aineiden tuotantoon liittyvät eettiset ongelmat toki asia erikseen). Täytyy kuitenkin sanoa, että siinä vaiheessa jos kuulisin jonkun rännittävän ylipäätään mitään, saati sitten subua, loppuisi kyllä ymmärrys. Siinä valehdellaan jo rankasti itselle ja muille, jos on pokkaa edelleen kutsua touhua viihdekäytöksi.

Jos rännittää kerran kuussa piriä niin miksei sitä voisi kutsua viihdekäytöksi ihan samalla tavalla kuin kerran kuussa nokkiin vetämistä? Koska kyllä, on ihan mahdollista käyttää huumeita iv:nä ja silti olla olematta koukussa.

Vierailija
290/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei muuten ajatellut, että neulat ja ruiskut olivat pirin käytöstä ja subutexia vetää muuten. Nimittäin on hyvinkin mahdollista, että viimeksi mies on vetänyt kavereiden kanssa piriä ja normisti oraalisesti subutexia.

Tosin itse en usko tähän tarinaan ja mielestäni siinä tuli ristiriita, kun ensin ap oli kauhuissaan mistä tahansa huumeidenkäytöstä ja yhtäkkiä se raja olikin "suonensisäisesti käyttävissä".

Vierailija
291/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei muuten ajatellut, että neulat ja ruiskut olivat pirin käytöstä ja subutexia vetää muuten. Nimittäin on hyvinkin mahdollista, että viimeksi mies on vetänyt kavereiden kanssa piriä ja normisti oraalisesti subutexia.

Tosin itse en usko tähän tarinaan ja mielestäni siinä tuli ristiriita, kun ensin ap oli kauhuissaan mistä tahansa huumeidenkäytöstä ja yhtäkkiä se raja olikin "suonensisäisesti käyttävissä".

Lisäys; mieshän ei ollut missään vaiheessa sanonut, että juuri subutexia olisi piikittänyt.

Vierailija
292/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä esim. kokaiinin tai psykedeelien satunnaiskäyttöä sen tuomittavampana kuin samassa määrin tapahtuvaa alkoholinkäyttöäkään, jos homma pysyy hallussa (aineiden tuotantoon liittyvät eettiset ongelmat toki asia erikseen). Täytyy kuitenkin sanoa, että siinä vaiheessa jos kuulisin jonkun rännittävän ylipäätään mitään, saati sitten subua, loppuisi kyllä ymmärrys. Siinä valehdellaan jo rankasti itselle ja muille, jos on pokkaa edelleen kutsua touhua viihdekäytöksi.

Jos rännittää kerran kuussa piriä niin miksei sitä voisi kutsua viihdekäytöksi ihan samalla tavalla kuin kerran kuussa nokkiin vetämistä? Koska kyllä, on ihan mahdollista käyttää huumeita iv:nä ja silti olla olematta koukussa.

No minusta voi sanoa ja tässä toinen, jolla on sama kokemus... tai esim. välillä piriä ja välilä ekstaasia

Vierailija
293/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huumemyönteinen mode taas vauhdissa?

Ap, pysy kaukana siitä miehestä lapsesi tähden. Jatkossa kannattaa myös selvitellä taustat ennen kuin antaa lapsen tavata miesystäviä. Ihmiset voivat valehdella silmittömästi ja parhaista huijareista ei paljastumisenkaan jälkee tahtoisi uskoa mitään ikävää.

Vierailija
294/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultasti sokeritauti ja insuliinineuloja.

Vierailija
295/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kouluun/töihin en ole soittamassa kuitenkaan, vaikka myöntäisikin huumeongelmansa.

Haluatko, että meitä ja meidän lapsia hoitaa narkkilääkäri? Jokainen joka haluaa, voi alapeukuttaa tätä raivon vimmalla.

Vierailija
296/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen kouluun/töihin en ole soittamassa kuitenkaan, vaikka myöntäisikin huumeongelmansa.

Haluatko, että meitä ja meidän lapsia hoitaa narkkilääkäri? Jokainen joka haluaa, voi alapeukuttaa tätä raivon vimmalla.

Ymmärrän, että ap saattaa pelätä miestä, jos tekee ilmoituksen. Itse odottelisin muutaman kuukauden ja laittaisin sitten viestin Valviralle. Ikävä velvollisuushan se olisi, mutta ainakaan ei jäisi minun tunnolleni, jos kyseinen mies joskus tekisi jotain hirveää. Viihdekäytön puolustajien on turha vikistä, sillä eiväthän hekään voi mistään tietää, mitä sen miehen elämässä vielä tapahtuu. Parempi että tieto menee viranomaisille liian aikaisin kuin liian myöhään.

Vierailija
297/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tulee näistä provon huutelijoista mieleen että missä hemmetin kaurapuuromaassa te elätte kun kaikki on niin mahdotonta ja suoraan kun saippuasarjoista eikä mitään voi ikinä tapahtua kenellekään.. Avatkaa hieman silmiänne: on kurjuutta, köyhyyttä, parisuhdeväkivaltaa, huumeita, alkoholismia ja sata muutakin asiaa mistä te ette ymmärrä yhtään mitään.

Ehkäpä me provon huutelijat vain ihmettelemme, miten roskiksessa oli noin paljon tuoretta verta ruiskujen alla, eikä ap ollut huomannut mitään massiivista verenvuotoa, vaikka oli juuri viettänyt koko päivän miehen luona... 

Vierailija
298/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan jaksa uskoa, että kukaan viihdekäyttäjä käyttäisi hallitusti suonensisäisesti pari kertaa kuussa piriä. Kun vetää suonensisäisesti, ovat nousut ja laskut kovempia. Lisäksi toleranssi saa olla aika kova, että lähtee suonensisäisiä vetämään, siksihän niitä käytetäänkin,  kun saadaan voimakkaammat olot. 

Jos huumeidenkäyttö teoriassa (kirjaimellisesti) kiinnostaa, niin kannattaa lukea kenttätutkimus "Ikuinen säätö - Helsingin huumemarkkinat". Kirjassa avattu hyvinkin huumeiden käyttöä ja mitä kaikkea siihen kuuluu. Nopea luettava, tutkija ammattitaitoinen ja kirjoittanut tuomitsematta. Itsestä ei olisi kyllä ollut kenttätyöhön tuollaisessa aiheessa, tosin naiselle tuo huumemaailmakin on melko paljon karumpi kuin miehelle. Patjaksi joutuminen lienee melko yleistä..

Vierailija
299/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ymmärrä mikä muu syy noille neuloille voi olla (paitsi se että joku toinen on niitä käyttänyt miehen kämpässä). Tollasilla neuloilla ei pistellä mitään lääkärin määräämiä lääkkeitä itse kotona. Ja jos niillä on tehnyt jotain muuta kuin pistellyt jotakin suoneen niin miksi olisi veriset paperit? Ellei nyt sitten sattunut tulemaan nenäverenvuoto jonka jälkeen mies sattumalta heitti johonkin viattomaan käytetyt neulat roskikseen suojaamattomana :D

Itse asiassa kyllä tuollaisilla neuloilla pistellään ihan lääkärin määräämiä lääkkeitäkin. Omalla miehelläni alhaiset testosteronitasot, johon lääkäri määrännyt lihakseen pistettävän lääkkeen ja juurikin tuon kaltaisilla neuloilla niitä pistellään. Apteekista haetaan neulat ja ruiskut sekä reseptillä lääkeampullit, joista itse vedetään lääke ruiskuun.

Nuo ruiskut on 0,45 oranssin värinen muoviosa ja lihakseen pistoon käytettävä huomattavasti isompaa neulaa joissa erivärinen muoviosa oliko vaaleanpunainen... Ja esim. Historia kertoo sairaanhoitajien ja lääkäreiden olleen ensimmäisiä opiaattiriippuvaisia.. metadonia joka on nestemäistä jotkut piikättävät kyllä suoneen ja sen olisit kyllä huomannut kun kokeneempikin nisti on katollaan sen pistoksen jälkeen, mutta opiaattejakin käytetään paljon ilman että sitä ihmisestä huomaa ellei koita päihtyä niistä , kun esim korvaushoitoa jos on annos kohdillaan käytetään vain ylläpitämään terve olo eikä se näy päälle päin.. pirin käyttöä ei myöskään aina huomaa tai ihmisille joille aihe ei ole tuttu ei merkkejä ehkä osaakaan etsiä.. Vahva tunne tulee että on provo kuva voi olla netistä tai ihan jostain muusta roskiksesta ja ihminen joka muuten käy töissä, koulussa tms. Voi ihan hyvin olla narkomaani se sairaus on niin iso tabu ettei sellaista missään huudella joukossamme on paljon narkomaaneja ja lääkkeiden käyttäjiä joista meillä ei ole hajuakaan.. ja typerää ajatella että koska hän mahdollisesti piikittää hän hyökkäisi päälle kysyttäessä eihän se ihminen jonka tunnet ole kadonnut mihinkään, jos on muuten väkivaltainen tai sellaisia piirteitä niin ehkä.. mutta selviä huumeneuloja tuolta näyttävät monet yleiset vessat joissa on käyty pistämässä.. pahasti ontuu tarinakin

Vierailija
300/462 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla hattarasilmälasit ole päässä, vaan tiedän tasan tarkkaan missä mennään. Nimittäin ennen oli Oulussa kivojakin menoja, vaan nykyään penikat Valkean keskustan valtaavat. Siitä on jo valtava ongelma, johon ei muille asiaa. Taidat tietää asiasta enemmänkin, joten kerro, että osaan varoa nykyään koti Oulua. Uskallanko mennä illalla enää ulos kaupungille? Ei pelota, koska olen asunut Oulussa jo 60v. eikä pikku kakarat minua pelottele. Se on kakarat jotka pelkää minua, jos vastaan tulee.   Usko pois! On meinaan tullut vastaan ja pakoon juossut, kun kassimamma päälle käynyt......on mullakin omat aseet....

Kukaan ei ole pelkäämisestä puhunut. Ei sitä pelolle pidä antaa valtaa muutenkaan, sitähän lakkaa elämästä. Vaikka varoa nuita piripäitä ja kumppaneita kyllä kannattaa, sieltä kun voi tulla vastaan ihan mitä tahansa puukosta verisiin hepatiittirystysiin jos huono tuuri sattuu. Ja se on ihan sama missä päin asut, oli se sitten haukipudas tai kempele, intiö tai toppila, niitä löytyy.

60v sitä elettyä elämää ei näytä kyllä tehneen sinulle paljoa, kun oman oven ulkopuolella tapahtuvien asioiden olemassaolon olet kieltänyt.