Raaseporin onnettomuus - Junanko ei olisi pitänyt olla siihen aikaan siinä
Kommentit (34)
Mikäli oikein ymmärtänyt niin jopa 120 kilometriä tunnissa voi olla kiskobussilla vauhtia. Mikä lie tuolla rata-osuudella.
Mä olen aina ajatellut, että juna saattaa tulla millä hetkellä hyvänsä kummasta suunnasta tahansa. Hengissä olen.
Ihme kuin armeija ei ota
selvää junien aikatauluista
känykkällä saa goolesta junaliikenteen
Selville osanottonni uhrien omaisille
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ajatellut, että juna saattaa tulla millä hetkellä hyvänsä kummasta suunnasta tahansa. Hengissä olen.
Niin minäkin, en myöskään surffaile puomien lävitse. Mutta jos ennakko-oletuksena on, että juna so kiskobussi on jo mennyt ohitse, niin voisi helposti olettaa, että reitti on selvä.
Kulkeehan radalla myös tavarajunia. Mistä niiden aikataulut tietää.
Jos ennakko-olettamus on ollut, että juna on jo ylittänyt risteyksen, niin on toimittu ihan oikein. Onko juna ollut aikataulusta jäljessä? Anteeksi painostus, mutta tähän asiaan on saatava selvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin, en myöskään surffaile puomien lävitse. Mutta jos ennakko-oletuksena on, että juna so kiskobussi on jo mennyt ohitse, niin voisi helposti olettaa, että reitti on selvä.
Oletusten varassa ei kannata tehdä päätöstä radan ylittämisestä. Radoilla nyt muutenkin saattaa olla ei aikataulun mukaista liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne vaan nyt on vain tiedettävä, yleensä kulkevat kellontarkkuudella.
Mistä sä olet tällaisen saanut päähäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletusten varassa ei kannata tehdä päätöstä radan ylittämisestä. Radoilla nyt muutenkin saattaa olla ei aikataulun mukaista liikennettä.
No silloin olet ihan omalla vastuullasi, jos resiinalla juhannusyössä raiteella seikkailet.
Vierailija kirjoitti:
Onko juna ollut aikataulusta jäljessä? Anteeksi painostus, mutta tähän asiaan on saatava selvyys.
Kyllä se aikanaan selviää tutkimusraportista.
Eli viivytys olisi voitu aiheuttaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne vaan nyt on vain tiedettävä, yleensä kulkevat kellontarkkuudella.
Ai Vr:n junat? Kellontarkkuudella? Missä rinnakkaistodellisuudessa sä elät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silloin olet ihan omalla vastuullasi, jos resiinalla juhannusyössä raiteella seikkailet.
Kenenkäs vastuulla sitä yleensä liikenteessä ollaan?
Vierailija kirjoitti:
Eli viivytys olisi voitu aiheuttaa ?
No sitäpä tässä just selvitellään.
Eikös jossain uutisissa sanottu että lähti 15min. myöhässä.
Tuon tasoristeyksen muoto on ihan järjenvastainen. Risteyksen pitäsi olla muodoltaan + eikä venytetty X.
Kun risteävä tie tai rautatie on 90 asteen kulmassa ylittävään tiehen nähden, molempiin suuntiin on yhtä hyvä näkyvyys. Kuvitelkaa itse katsovanne ajoneuvosta takaviistoon noin 30 asteen kulmaan tuleeko juna. Ihme, ettei tuossa ole aiemmin rytissyt.
Jossain luki että juna olisi lähtenyt Karjaalta 15 minuuttia myöhässä.
Kyllähän se juna lähti myöhässä. Jossakin lehtijutussa oli siitä maininta. Ihan täysin muistan lukeneeni niin.
Lähtikö juna asemalta myöhässä ja yritti kuroa aikataulua kiinni? Olen pahoillani, mutta tätä on kysyttävä.