Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan psykologin vastauksen.

Vierailija
29.10.2017 |

Miksi Suomalaisista niin moni ei katso toista ihmistä silmiin ja vastaa hymyyn hymyilemällä, tervehtiminen olisi tietenkin jo aivan liikaa. Olen vain huomannut useissa ihmisissä tämän piirteen, kun heitä katsoo silmiin, niin "vastaus" on kääntää katse maahan, tai vähintään jotenkin pois päin toisen katseesta.

Aika törkeää käytöstä, kun suurin osa on kehoinkieleltään vaan helvetin tylyjä ja annettu viesti on aina positiivisuuteen negatiivinen.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai Anna Puu sairastaa, jännittävää.

Minulle varattu ihan puhelinaika huomiselle, trollaahan, vielä voi. Ensi vko taitaa olla noloin ikinä.

Vierailija
42/49 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pasko joskus lavuaariin, se selventää ajatuksiasi aiheesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmiin tuijottaminen on ainakin aasiassa töykeää ja tunkeilevaa. Pitkä tuijotus katsotaan hyökkäykseksi.

Samalaista käyttäytymistä on myös Suomessa mutta syynä siihen on luterilaisuus jossa nöyryys on suuri arvo.

Luterilaisuus on täyttä vitun paskaa. Ei tässä puhuta mistään tuijottamisesta, vaan suomalaisten sulkeutuneisuudesta, pelosta, arkuudesta, epäsosiaalisuudesta, esteellisyydestä ja normaalin sosiaalisen kanssakäymisen- ja käytöstapojen puutteesta...

MIKSI ON NÄIN?

Eihän se ole esteellisyyttä tai sosiaalisten kanssakäynmisen ja käytöstapojen puutetta jos on niin vapaa että voi käyttäytyä toisin ilman mitään paineita tai ongelmia.

Vastapuolella on ongelma mutta sen voi onneksi ratkaista kaksintaistelulla jos vastapuoli ei pääse yli loukkauksesta jonka hänen herkkä sydämensä koki, kun toinen ei katsonut silmiin tai hymyillyt.

Sinäkin olet tuonut ilmi luterilaisia pääpiirteitä kirjoituksessasi monesti, mutta ehkä siksi oletkin niin paska.

Vierailija
44/49 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrista seuraava kirjoitti:

^Joku yllä sanoi, että tämä ei ole psykologipalsta. No kuulkaa on! Tässä yksi ja tiedän useita kollegoita, joiden kanssa näille jutuille joskus nauretaan. Kysymykseesi en vastaa, sillä koskaan ei pidä antaa yksioikoisia selityksiä, joita sitten pidetään ainoina oikeina totuuksina "koska psykologi sanoi". Kysynkin sinulta vastakysymyksen: miten sinä katsot vastaantulevia?

Oletteko sadisteja?

Vierailija
45/49 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on ihmisen luontainen suojakäyttäytyminen.

Vierailija
46/49 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun positiivisuuteeni yleensä vastataan positiivisesti eli en samaistu ap:n ongelmaan enkä ole psykologi.

Vierailija
47/49 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomalaisista niin moni ei katso toista ihmistä silmiin ja vastaa hymyyn hymyilemällä, tervehtiminen olisi tietenkin jo aivan liikaa. Olen vain huomannut useissa ihmisissä tämän piirteen, kun heitä katsoo silmiin, niin "vastaus" on kääntää katse maahan, tai vähintään jotenkin pois päin toisen katseesta.

Aika törkeää käytöstä, kun suurin osa on kehoinkieleltään vaan helvetin tylyjä ja annettu viesti on aina positiivisuuteen negatiivinen.

Siellä on taas joku joka on matkustellut kanarialla tai thaimaassa ja nähnyt hymyileviä ihmisiä ja kuvittelee heidän hymyilevän, koska eivät ole suomalaisia vaikka todellisuudessa he  hymyilevät sinulle, kun tietävät sinun olevan kävelevä rahapussi. Kävisit turistirysien ulkopuolella niin siinä hymy hyytyisi niin sinulta, kuin muiltakin.

Vierailija
48/49 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluan tuplajuustopurilaisen, isot ranskalaiset ja pienen juoman.

Nyt heti, kiitos.

uppaa viestiäisi muutamia kertoja päivässä niin eiköhän se auta... tai ainakin niin täällä kuvitellaan, että keskusteluun joka ei ketään kiinnosta ilmestyy viestejä, kun vain upittaa.

Vierailija
49/49 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole psykologi, mutta käyttäytymistieteilijä. Vastauksia voi olla monia.

1. Ei ole koskaan nähnyt toisenlaista käyttäytymistä, luulee siis olen tavallinen tapa, eli opittu tapa vanhemmilta ja suvusta ja muilta läheisiltä

2. Ihminen on omissa ajatuksissaan eikä oikein tajua, mitä tapahtuu

3. Elämä on paskaa, niin ei oikein nauratakaan

4. Toinen ihminen on yhtä totinen, mitä sitä itsekään hymyilemään

5. Toinen ihminen hymyilee leveästi, onkohan naamassani jotain vialla kuin minulle noin nauraa?

6. Silmät ovat sielun peili, minä en sinulle sieluani paljasta.

7. Toinen ihminen ei kiinnosta, joten ei ole syytä tehdä vaikutusta

8. Toivoo syystä tai toisesta, että tilanne menee nopeasti ohi ja tekee käytöksellään kaiken, jotta se menee ohi

9. Häpeä. Olen huono.

Mitäköhän vielä...

Pitää vielä lopuksi todeta, että eipä ole usein tullut tuollaisia ihmisiä vastaan.

N49

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä