Oletko abortin vastustaja?
Mielenkiinnosta teen gallupin, onko nykyisin vastustaja.
Kommentit (54)
Mitä helvettiä tuo "tietyissä tilanteissa" ainoana myönteisenä vastauksena on tuossa? Pitäisi olla vielä se vaihtoehto että ei vastusta missään tilanteessa!
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä tuo "tietyissä tilanteissa" ainoana myönteisenä vastauksena on tuossa? Pitäisi olla vielä se vaihtoehto että ei vastusta missään tilanteessa!
No siksi se olikin suluissa.. ettei ala tulla tarkempia selostuksia esim. raiskauksista. Tuo vastaus siis sisältää myös "en missään tilanteissa"
Ap
Oikeastaan joo. Oma talouteni on kyllä sen verran stabiili, että voisin huolehtia kaikista lapsista jotka luoja suo.
(En ole sitten kovin uskovainen).
En vastusta nykylain sallimissa rajoissa.
En vastusta missään tilanteessa.
Joten en äänestänyt, molemmat vaihtoehdot outoja.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Taitaa olla hihhulin tai trollin pykäämä kysely..
Ap, sulla on kuule vielä aika paljon matkaa tutkimuksen tai edes mielipidetutkimuksen saralla...
Tuossa olisi pitänyt olla useampi vaihtoehto.
- vastustan kaikissa oloissa
- vastustan, paitsi jos äidin tai vauvan henki on uhattuna
- vastustan, paitsi jos äidin tai vauvan henki on uhattuna tai raskaus on seurausta raiskauksesta tai hyväksikäytöstä.
- kannatan Suomen lain nykyisin sallimissa rajoissa
- kannatan vapaata aborttioikeutta, kunhan sikiö ei olisi kohdun ulkopuolella elinkykyinen
- kannatan täysin vapaata aborttioikeutta
Noissa on nyt rajauksia, joita on eri maiden lainsäädännössä.
Vastustan aborttia. Olen elämän puolesta enemmän kuin valinnan.
En vastusta missään tapauksissa. Naisella pitää olla oikeus päättää omasta kehostaan, ja sen pitäsi riittää esim. lääkäreille.
Olisko sut pitäny kiskoa kohdusta irti?
En vastusta. Suomen aborttilaki pitäisi saattaa sivistyneelle tasolle, jossa naisen oma mielipide riittää.
"Tietyissä tilanteissa"? Mitä on tietyt tilanteet? Abortti on aina henkilökohtainen valinta, ei muiden asia tuomita. Joten ei ole olemassa tilanetta, joka ei olisi sopiva abortille.
Sanoisin että en missään tilanteissa, jos abortti tehdään ajoissa.
En tiedä missä vaiheessa sikiö alkaa tuntea jotain. Ehkä pitäisin aborttia vääränä siinä tilanteessa, kun se aiheuttaisi epämukavia tuntemuksia/kipua sikiölle. En kuitenkaan tee tästä ajatuksissani sen suurempaa numeroa kuin vaikkapa ötökän tallomisesta, ei sekään oikein varmaan ole, mutta who cares?
Vierailija kirjoitti:
En vastusta missään tapauksissa. Naisella pitää olla oikeus päättää omasta kehostaan, ja sen pitäsi riittää esim. lääkäreille.
Lapsikin tietää että siellä kehossa on toinen ihmisen alku.
Eli kyse on toisen ihmisen elämästä, ei sun.
Vierailija kirjoitti:
Olisko sut pitäny kiskoa kohdusta irti?
Äidilläni oli oikeus päättää asiasta. Minulla ei ollut mitään subjektiivista oikeutta syntyä vain siksi, että alkionkehitykseni oli päässyt alkamaan. Jos minut olisi abortoitu, kukaan ei olisi kärsinyt asiasta, vähiten minä itse, koska silloinhan minua ei olisi syntynyt kärsimään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsikin tietää että siellä kehossa on toinen ihmisen alku.
Eli kyse on toisen ihmisen elämästä, ei sun.
Kuten itsekin myönnät, kyseessä on vain ihmisen alku, ei kokonainen ihminen. Kokonainen syntynyt ihminen on arvokkaampi ja hänellä on oikeus tehdä päätös kehostaan.
En vastusta missään tapauksessa.
Jos jotakuta ei vaan huvita tulla äidiksi tai isäksi, niin homma seis äkkiä ennen kuin on liian myöhäistä.
En vastusta missään tilanteissa.