Oletko abortin vastustaja?
Mielenkiinnosta teen gallupin, onko nykyisin vastustaja.
Kommentit (54)
Sana kirjoitti:
Vastustan aborttia. Olen elämän puolesta enemmän kuin valinnan.
Entä jos tämä tuleva elämä on periaatteessa jo valmiiksi pilalla? Esimerkiksi; epävakaa ihminen yksinhuoltajana, isästä ei tietoakaan, kuvioissa päihteitä... Melko varma raskas ja rikkinäinen lapsuus ja yleensä siitä seuraa epävakaa aikuinen. Onko se siltikin itsekästä estää tämä tuleva elämä? Olisitko silti edelleen "elämän" puolella?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta teen gallupin, onko nykyisin vastustaja.
Oletko sama henkilö (ilmeisesti jonkin kristillisen uskonlahkon jäsen?). Joka aloitti juuri toisen ketjun Halloweenista ja saatananpalvonnasta?
Vastustan ihmisten tappamista ihan yleisestikin. Abortti, kuolemanrangaistus, sodat jne. Poikkeuksena eutanasia, kun kohteena oleva ihminen itse vakaasti toivoo sitä.
Te jotka hyväksytte abortin kaikissa olosuhteissa, liittyykö hyväksyminen vain lain salliman aikarajan sisällä vai ihan missä kohtaa raskautta tahansa? Mihin vedätte rajan? Oletteko koskaan miettineet mihin lain rajat perustuu? (Kertokaa sitten mullekin.) Pitäisikö niitä muuttaa?
Vastausvaihtoehtoja oli liian vähän. Suomen aborttilainsäädäntö on mielestäni melko ok, mutta ehkä voitaisiin vielä vähentää myöhäisempien viikkojen abortteja? Käy sääliksi myös työntekijöitä. Täytyisi olla vapaaehtoista olla niissä mukana.
Omalla kohdallani hyväksyn abortin vain raiskauksen jälkeen tai jos raskaus muuten vaarantaisi terveyteni.
Muiden kohdalla en ymmärrä varsinkaan toistuvia abortteja, enkä kevytmielisyyttä abortin suhteen, miten siitä puhutaan jälkikäteen.
Minulle ihmiselämä saa alkunsa hedelmöityksessä eli todella varhaisessa vaiheessa ja kaikki mitä sen jälkeen tehdään, en ole varma etteikö siinä loukattaisi syntymättömän oikeuksia. Enkä perustele tätä näkemystäni edes uskonnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vastausvaihtoehtoja oli liian vähän. Suomen aborttilainsäädäntö on mielestäni melko ok, mutta ehkä voitaisiin vielä vähentää myöhäisempien viikkojen abortteja? Käy sääliksi myös työntekijöitä. Täytyisi olla vapaaehtoista olla niissä mukana.
Omalla kohdallani hyväksyn abortin vain raiskauksen jälkeen tai jos raskaus muuten vaarantaisi terveyteni.
Muiden kohdalla en ymmärrä varsinkaan toistuvia abortteja, enkä kevytmielisyyttä abortin suhteen, miten siitä puhutaan jälkikäteen.
Minulle ihmiselämä saa alkunsa hedelmöityksessä eli todella varhaisessa vaiheessa ja kaikki mitä sen jälkeen tehdään, en ole varma etteikö siinä loukattaisi syntymättömän oikeuksia. Enkä perustele tätä näkemystäni edes uskonnolla.
Mitä "oikeudet" ovat? Onko ne jotain mitä ihmisellä on automaattisesti, vai jotain mitä annetaan? Jos oikeudet on automaattisesti, mistä ne tulee? Mistä niiden olemassaolon tietää? Jos oikeudet annetaan, voinko perustella sitä, että sallin ihmiselle jotain, hänen oikeuksillaan? Enkö minä itse anna sen oikeuden ja silloin perustele asiaa itsellään - eli oikeutta oikeudella?
Mulla ei olis mitään sitä vastaan, että äitini olis tehny abortin kun mua odotti. Tuskin sitä nyt kovasti murehtisin tässä.
Kannatan kaikissa tilanteissa. Naisen valinta ja loukkaamatta oikeus.
En vastusta missään muodossa. Ehkäisy voi joskus pettää, ja on parempi tehdä abortti, kuin synnyttää ei-toivottu lapsi, joka kärsii, siitä sitten myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko sut pitäny kiskoa kohdusta irti?
Äidilläni oli oikeus päättää asiasta. Minulla ei ollut mitään subjektiivista oikeutta syntyä vain siksi, että alkionkehitykseni oli päässyt alkamaan. Jos minut olisi abortoitu, kukaan ei olisi kärsinyt asiasta, vähiten minä itse, koska silloinhan minua ei olisi syntynyt kärsimään mistään.
Miksi sitten syntyneet lapset olisivat asia erikseen? Ei heidän kohtalostaan saa äiti päättää
Vierailija kirjoitti:
Sana kirjoitti:
Vastustan aborttia. Olen elämän puolesta enemmän kuin valinnan.
Entä jos tämä tuleva elämä on periaatteessa jo valmiiksi pilalla? Esimerkiksi; epävakaa ihminen yksinhuoltajana, isästä ei tietoakaan, kuvioissa päihteitä... Melko varma raskas ja rikkinäinen lapsuus ja yleensä siitä seuraa epävakaa aikuinen. Onko se siltikin itsekästä estää tämä tuleva elämä? Olisitko silti edelleen "elämän" puolella?
Mikäs kristallipallo sinulla on, kun toisen tulevaisuuden näet ennalta? Lapsi otetaan pois vanhemmilta, jotka eivät kykene hänestä huolehtimaan. On tarinoita, joissa nämä "tuhoontuomitut" abortoidut ovat selvinneet ja saaneet hyvä elämän.
En pystyis elämämään itseni kanssa, jos murhaisin lapseni. En todellakaan voisi katsoa toisia lapsia silmiin tekoni jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
En vastusta missään tilanteissa.
Nainen raskaana 9. kuulla ei ole tarpeeksi suuri syy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastusta missään tapauksissa. Naisella pitää olla oikeus päättää omasta kehostaan, ja sen pitäsi riittää esim. lääkäreille.
Lapsikin tietää että siellä kehossa on toinen ihmisen alku.
Eli kyse on toisen ihmisen elämästä, ei sun.Kuten itsekin myönnät, kyseessä on vain ihmisen alku, ei kokonainen ihminen. Kokonainen syntynyt ihminen on arvokkaampi ja hänellä on oikeus tehdä päätös kehostaan.
No se nyt on veteen piirretty viiva milloin ihminen on ihminen. Ei ole mitään kiveenhakattua alkupistettä, kaikki perustuu sopimuksen vastaisuuteen. Toinen kantaa elämää muutaman kuukauden ja toinen menettää elämänsä kokonaan. Onpa reilu diili.
Kenen mielestä ihmisen tappaminen voi olla hyvä vaihtoehto? Ymmärrän että abortti on joskus "ainoa" vaihtoehto, mutta se ei tee asiasta iloista tai hyvää, surullista se on aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sulla on kuule vielä aika paljon matkaa tutkimuksen tai edes mielipidetutkimuksen saralla...
Tuossa olisi pitänyt olla useampi vaihtoehto.
- vastustan kaikissa oloissa
- vastustan, paitsi jos äidin tai vauvan henki on uhattuna
- vastustan, paitsi jos äidin tai vauvan henki on uhattuna tai raskaus on seurausta raiskauksesta tai hyväksikäytöstä.
- kannatan Suomen lain nykyisin sallimissa rajoissa
- kannatan vapaata aborttioikeutta, kunhan sikiö ei olisi kohdun ulkopuolella elinkykyinen
- kannatan täysin vapaata aborttioikeuttaNoissa on nyt rajauksia, joita on eri maiden lainsäädännössä.
Noista siis eka vaihtoehto on ekassa vaihtoehdossani, muut tokassa.
Ap
Aika harva vastustaja vastustaa 100% aina, sikäli oli minusta aika huonosti ja vähäinformatiitivesti muotoiltu kysymyksenasettelu.
Nainen ja nainen. eläkää kuten ihmiset, niin ei tarvitse tehdä abortteja. Vitun ääliöt.
Vierailija kirjoitti:
Kun tekee niin typeriä galluppeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni oli oikeus päättää asiasta. Minulla ei ollut mitään subjektiivista oikeutta syntyä vain siksi, että alkionkehitykseni oli päässyt alkamaan. Jos minut olisi abortoitu, kukaan ei olisi kärsinyt asiasta, vähiten minä itse, koska silloinhan minua ei olisi syntynyt kärsimään mistään.
Miksi sitten syntyneet lapset olisivat asia erikseen? Ei heidän kohtalostaan saa äiti päättää
kyllä lapsen (siis oikean syntyneen lapsen) asioista päättää aina äiti.
Noista siis eka vaihtoehto on ekassa vaihtoehdossani, muut tokassa.
Ap