Miksi kassahenkilö lähtee aina punnitsemaan asiakkaiden ostoksia, jotka asiakkaat ovat itse unohtaneet punnita?
Eikö se ole asiakkaan tehtävä mennä punnitsemaan, kun itse on punnitsemisen unohtanut? Se jono pysähtyy ihan yhtälailla, kävipä asiakas tai myyjä punnitsemassa, joten en ymmärrä, miksi kassat juoksevat punnitsemassa tyhmien asiakkaiden ostoksia?
Luulisi, että aikuinen ihminen osaisi punnita hedelmänsä (tai mitä ikinä onkaan ostamassa). En ymmärrä, miksi tällaisia asiakkaita paapotaan kuin pikkulapsia ja juostaan korjaamassa heidän mokiaan.
Onko tähän jotain järkevää selitystä?
Kommentit (12)
Kassa hoitaa asian nopeammin. Asiakas ei löydä punnituslaitetta vaan etsiskelee sitä pitkin myymälää ja jää muutenkin haahuilemaan ja miettimään ottaisiko samalla jotain muutakin. Pahimmillaan häippää koko myymälästä. Sillä välin kassa ja kassajono odottelevat asiakasta palaavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuu nopeammin.
Miten niin? Asiakas varmasti muistaa paljon paremmin, missä tuote oli. Jos ei tiedä miten punnitseminen tapahtuu, niin ehkä kannattaa hankkia jonkinlainen henkilökohtainen avustaja, jonka kanssa voi käydä kaupassa ja joka punnitsee hedelmäsi sun puolesta.
Olen nähnyt asiakkaiden menevän punnitsemaan. Riippuu varmaan kaupasta.
Samallahan se kassa voi vetää muita ostoksia kun asiakas juoksee punnitsemaan sitä yhtä ostosta. Ei menisi turhaa aikaa
Palvelua.
Sitä saa muualla, paitsi ABC:llä, jossa myydään ryöstöhintanen lihis vitriinistä vitosella ja sanotaan, että "tuolon ovenpielessä mikro, moro".
Jos niitä lihiksiä haluaa itte lämmitellä, niin eikö sillon osta marketin puolelta paketin kolmella egellä ja mene perkele kotia niitä lämmitteleen?
Liekkö siihen vitun vitoseen luulis jo aika paljon henkilökunnan palvelun palkkaakin sisältyvän?
Miksi kassoilla ei ole tuotteen kappalehintaa. Esim tomaatti 0,56 kpl ja sulla on nöitä 10 eli...
"Älä ota sitä vakavasti, se on vain elämää. Huomenna taas tavataan ja lauletaan uudestaan."
Olisinpa mennyt itse pari viikkoa sitten! Olin unohtanut punnita, kun olen asunut jo yli 20 vuotta maassa, jossa kassat punnitsevat hedelmät. Suomessa käydessäni alkupäivinä punnitseminen joskus unohtuu, kun menee vanhalla rutiinilla. Kassa lähti punnitsemaan omppujani ja minä jäin seisomaan siihen kuuntelemaan kassajonolaisten moitteita ja jupinaa. Oli äärettömän kiusallista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kassoilla ei ole tuotteen kappalehintaa. Esim tomaatti 0,56 kpl ja sulla on nöitä 10 eli...
Koska tomaatit harvemmin on samankokoisia keskenään.
Ap:lle tiedoksi että aina kyse ei ole siitä, että olisi unohtanut punnita vaan jostain syystä se tarra vaan on tuotteesta kadonnut.
Se on niitten työtä, TOLLO.