HAH! Pihi mies ruinaa takaisin
Kirjoitin tänne pari vuotta sitten vuodatuksen yhteiselosta pihin latinomiehen kanssa Etelä-Amerikassa, hieman kertausta alkuun:
Muutin parin vuoden kaukoromanssin jälkeen miehen kotimaahan asumaan. Mies halusi aina julkisesti maksaa kaiken puolestani, mutta kotiinpäästyä oli käsi ojossa kinuamassa osuuttani rahoista. Julkinen puoliksi tai vuorotellen maksaminen ei käynyt, syyksi mies kertoi että paikallisen kulttuurin mukaan mies menettää kasvonsa jos nainen maksaa. Mies myös uskoi bussilla liikkumisen olevan vaalealle suomineidolle liian vaarallista, joten ritarillisen ehdottomasti vaati, että kuljen työmatkat taksilla – omaan laskuuni. Itse sain paikallista minimipalkkaa ja miehen tulot olivat moninkertaiset omiini verrattuna. Kävin monesti yksin kaupassa ja ostin samalla yhteisiä ruokia, hygieniatarvikkeita ym. eikä käynyt mielessäkään alkaa laskemaan, mitä miehen osuus maksaa. Mies sen sijaan muisti periä jokaisen puolikkaan maitopurkin hinnan.
Tilanne oli ilman muuta järjetön, ja homma kaatuikin lopulta omaan mahdottomuuteensa. Muutama kuukausi eroamisesta mies meni naimisiin toisen naisen kanssa ja siitä pari kuukautta eteenpäin saivat perheenlisäystä. Eli pihi mies oli siis säästellyt tulevan perheensä elätystä varten, todella kiva. Tämän jälkeen ei oltu missään yhteyksissä ja reilu vuosi sitten muutin takaisin Suomeen kun työsopparikin päättyi. Mies poisti minut Facebook-kavereistaan sinä päivänä kun muutin hänen kämpästään pois, mutta yhteisten kavereiden takia näin aina välillä miehen julkaisemia kuvia onnellisesta ja autuaasta perhe-elämästä mietelauseilla kuorrutettuina.
Noh, pari päivää sitten sain mieheltä kaveripyynnön, johon uteliaisuuttani suostuin. Ja kappas, miehen parisuhdestatukseksi on vaihtunut DIVORCED ja seinältä löytyy parin viime viikon ajalta surusilmäisiä selfieitä ja ”miten voi olla, että joskus elämäsi tärkein ihminen on muuttunut sinulle täysin vieraaksi” -tyylisiä vuodatuksia. HAH! Ilkeää, mutta en voi olla tuntematta pientä vahingoniloa. Ehkä vaimo lemppasi miehen, kun tämä oli tarpeeksi monta kertaa yrittänyt luistaa Pampersien maksamisesta.
Mutta asiaan.
Kävimme ensimmäistä kertaa pariin vuoteen Skype-keskustelun, ja mies kertoi että erosta huolimatta hänellä menee nyt taloudellisesti paremmin kuin koskaan ja että hän on aikeissa ostaa uuden talon paremmalta asuinalueelta. Kertoi vähän lapsestaan (uskon kyllä että on hyvä ja välittävä isä) ja siitä, miten erehtyi ihan täysin lapsensa äidin suhteen. Kertoi kaipaavansa minua ja toivovansa, että kävisin vaikka joskus lomalla vierailemassa hänen luonaan ja katsomassa uutta taloa. Puhelun aikana korosti useaan otteeseen hyvää taloudellista tilannettaan ja sitten tietenkin tuli sitä perinteistä latinomiesten lepertelyä, miten ole maailman kaunein ja avarakatseisin nainen ja ihanaa että hänellä on tällainen ystävä.
En voi sanoa kuin että HUH HUH, luuleekohan tosiaan että olen tästä näin vain tulossa takaisin Etelä-Amerikkaan, kun vähän leveilee oletetuilla rahoillaan (joita en kyllä koskaan tulisi näkemään)! Kaikkein hirveintä tässä kuitenkin on, että ihan oikeasti vähän kutkuttaisi lähteä, ja SkyScannerissakin olisi ihan kohtuuhintaisia meno-paluita joululomalle. Vaikka tiedän että mies on a) pihi ja b) sika, en pysty kuitenkaan unohtamaan sitä alkuaikojen taikaa ja kutkutusta. Uskokaa tai älkää, mies oli alkuun todellinen herrasmies ja sai koko maailman tuntumaan runokirjalta. Haluaisin käydä kokemassa sen uudestaan, todeta miehen todella olevan sika ja tulla takaisin Suomeen asia loppuun käsiteltynä.
Sanokaa nyt että tää on ihan paska idea.
Kommentit (26)
On paska idea mutta toisaalta, eihän tuossa mitään menetä.
Ja sitten vielä ihmetellään miksi suomalaisien naisten maine maailmalla on helppo. Tämäkin nainen valmis maksamaan matkat jne itse että mies saa vähän piirakkaa ja mies ei tee mitään kun vähän lirkuttaa.
Totta kai lähdet.
Jos haluat tehdä itsestäsi idiootin.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten vielä ihmetellään miksi suomalaisien naisten maine maailmalla on helppo. Tämäkin nainen valmis maksamaan matkat jne itse että mies saa vähän piirakkaa ja mies ei tee mitään kun vähän lirkuttaa.
No mutta, saahan nainen tuossa kikulia myös Sekä lomamatkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta, saahan nainen tuossa kikulia myös Sekä lomamatkan.
Tuskin tuommoisen miehen sänkytaidot on sen srbpisia ja Etelä Amerikka on aika tylsä
Hei, ulkomaalainen mies! Tuollaista tilaisuutta ei tarjoudu kuin 235235 kertaa elämässä!! Nyt heti valmistautumaan lähtöön!
No joo. Saattaisit tosiaan saada panoseuraa ja johoninhan sä rahasi hassaisit joka tapuksessa, jotn mikä siinä.
Mutta kyllä sä sahoillasi parempaakin saisit.
Aivan järkyttävän paska idea. Fool me once shame on you, fool me twice shame on me.
Voithan kusettaa ukkoa että joo joo oot tulossa tms tuubaa pelkkää veemäisyyttäsi, mutta sinuna en kyllä muuten heppuun koskisi pitkällä tikullakaan saati kävisi häntä tapaamassa.
Et todellakaan mene ellei mies maksa matkoja sitten voit harkita. Nyt ryhtiä pyttyyn nainen, tiedä arvosi!
Älä mene. Halu näpäyttää eksää on luonnollinen, mutta harvoin suunnitelmat menevät niin kuin omassa päässä on ajatellut. Minä matkustin "kaverina" tapaamaan minut jättänyttä eksää toiseen maahan puolisen vuotta eron jälkeen. Mies siis oli muuttanut eron jälkeen ulkomaille. Olin tänä aikana laihduttanut ja muutenkin alkaa panostaa ulkonäkööni. Leikittelin ajatuksella, että mies katuu eroa nähdessään, mitä on menettänyt. En halunnut miestä takaisin, halusin vain "voittaa" jonkin kuvitelmissani välillämme käytävän pelin. Lopputulos oli, että tapasimme miehen kanssa, ja hän suhtautui minuun asiallisesti ja neutraalisti. En havainnut mitään odottamiani tunnekuohuja suuntaan tai toiseen. Ulkonäön kohennusprojektini ja kaikki kostofantasiat tuntuivat naurettavilta. Mies oli oikeasti päässyt yli minusta eikä minulla ollutkaan sijaa hänen ajatuksissaan sen enempää kuin kenellä tahansa tuttavalla, jonka kanssa voi joskus vaihtaa kuulumisia ja kahvitella. Reissu oli siis turha. Toki se edisti osaltaan surutyötäni eron suhteen, mutta sama raha olisi kannattanut käyttää lomaan jossain kiinnostavammassa kohteessa.
Eka iltani pihin miehen luona ei kyllä ollut kovin romanttinen, nyt kun tarkemmin muistelen
A: Hei, suihkusta ei taida tulla lämmintä vettä.
B: Joo, laitteisto on hajonnut. Haittaako?
A: E-eiii kai se haittaa...
B: No jos tarvitset lämmintä vettä, niin kaupasta X saa boilereita. Jos hankit sellaisen, niin voin maksaa asennuksen.
AP
Latinot myös hakkaavat vaimojaan paljain nyrkein. Ap on kokenut kovia elämässään.
Mee vaan, jännää vaihtelua. Eihän sinne tarvi jäädä. Hauskaa nähdä mitä tällä kertaa yrittäisi maksattaa sinulla.
Mene nyt ostamaan sille uusi boileri ettei mies parka kylmety kuoliaaksi
Parasta olisi unohtaa koko pihi mies, mutta voi ei, sorruin taas lueskelemaan runoja, joita hän lähetteli minulle ahkerasti suhteemme alkuaikoihin... Runot eivät onneksi käy kalliiksi kukkarolle.
AP
Ap. Todella paska idea. Mitä jos kävisit vaateostoksilla ja sitten vaikka tinderissä niin saisit jotain parempaa ajateltavaa. Elämän virta kulkee kuitenkin vain eteenpäin.
Niin ja siis aiempi vuodatukseni paikan päältä on tämä:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4510229/ketju/argh_mies_maksaa_julkises…
-AP