Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkähänlaista suomessa on asua kodittomana?

Pian koditon ov
29.10.2017 |

Minun on annettu ymmärtää, että menetän asuntoni lähiaikoina ja mietin, että minkälaista on elää kodittomana? Entä mitä tavaroita kannattaa pakata mukaan? Ainakin ajattelin ottaa jonkin verran vaatteita, makuupussin, puukon, lääkkeeni, kelakortin ja muutaman muun tärkeän kortin, kuivaruokaa kuten myslipatukoita kuiva-ainekaapistani, monitoimityökalun, tulitikkuja, kännykän latureineen, turvasumutteen, laukun johon pakata tavarat, mutta mitä muuta tarvitsen kodittomana selviytymiseen? Kaikkea kodissani olevaa en voi ottaa mukaan ja ne mitä en ota mukaan joutuvat todennäköisesti kaatopaikalle.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppokavereiltani näyttää sujuvan ihan hyvinkin. Mutta etkö siis todella saa uutta asuntoa edes jostain pikkupaikkakunnalta, jossa vuokralaiseksi kelpaa luottotiedotonkin?

Vierailija
2/7 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

Säilykeruoka on varmasti hyvä.

Itse olen ajatellut, että jos joudun kodittomaksi niin majailisin jossain luolassa tai hylätyssä rakennuksessa, jonne tekisin tulisijan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössähän kodittomaksi päätyy henkilöt, joilta ns.normaali asuminen ei vaan onnistu, lähinnä päihdeongelman vuoksi ja päätyvät pk-seudun asuntoloihin. Muussa tapauksessa uusi asunto järjestynee kohtuuhelposti.

Vierailija
4/7 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä.

Säilykeruoka on varmasti hyvä.

Itse olen ajatellut, että jos joudun kodittomaksi niin majailisin jossain luolassa tai hylätyssä rakennuksessa, jonne tekisin tulisijan.

Tuota tulisijan tekemistä hylättyyn rakennukseen saattaisi olla hyvä harkita toinenkin kerta.

Vierailija
5/7 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy nyt ainakin kaikki turha? 

En ihmettele tilannettasi... 

Aivot käyttöön.

Vierailija
6/7 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettu ymmärtää? Siis onko asunto varmuudella lähtemässä alta vai onko tuo jotain omaa päätelmää? Miksi et saa uutta asuntoa?

Vierailija
7/7 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole miettinyt että mistä saisit uuden asunnon? Jos uskot joutuvasi asunnottomaksi rahanpuutteen takia, niin eikö sinun kannattaisi ottaa yhteyttä sossuun sen sijaan että suunnittelet jo kadulla asumista?