Olen kassalla töissä ja v*tuttaa asiakkaat, jotka unohtaa punnita hedelmänsä/pullansa tai jotka jättävät tuotteita minun vietäväksi hyllyyn, kun eivät niitä haluakaan!
Että ottaa pannuun typerät asiakkaat, jotka eivät tajua, että minun tehtäväni on vetää tuotteet kassahihnan läpi ja veloittaa niistä hinta, EI JUOKSENNELLA pitkin kauppaa korjaamassa asiakkaiden mokia.
Miksi te asiakkaat olette niin tolloja, ettekö te oikeasti pysty asettumaan meidän kassalla työskentelevien asemaan? Miltä teistä tuntuisi, jos minä tulisin sinun työpaikallesi kyykyttämään ja juoksuttamaan sinua omien mokieni vuoksi?
Kommentit (41)
Ap, siitähän sulle maksetaan että juokset asiakkaiden tarpeiden mukaan. Jos ei nappaa, niin vaihda alaa.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi että unohdin punnita hedelmät. Olen todella stressaantunut ja masentunut, sen vuoksi unohtelen asioita. Pahenee kun olen lähdössä johonkin tai joku erityinen meno niin stressaan tavallista pahemmin.
Seli seli. Sinun takiasi se kassahenkilökin ressaantuu! Jos et pärjää kaupassa niin tilaa ruokasi ovelle toimitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, hyvä kun kerroit, tästä lähtien alan mokaamaan vieläkin enemmän kassalla.
Aikuiskiusaaja!
Vierailija kirjoitti:
Miksi puntareita ei laiteta kassalle niin kuin muualla maailmassa?
Se helpottaisi asioita liikaa. Siksi.
Olen kerran kaupan kassalla maksaessani huomannut, että rahapussi jäi kotiin. Kassa, nuori nainen, suhtautui asiaan hienosti, sanoi, että sattuuhan tätä ja nosti ostokset sivuun. Muistan ikuisesti hänen ystävällisyytensä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kannattaa kertoa ja kovaan ääneen. Varsinkin käytät tuota mulkku- sanaa. Ei tarvi varmasti punnita kohta yhtään mitään.
Ja mikähän torvelo se sinä olet?! Mulkku-sanaa käytin minä eikä aloittaja kassahenkilö. Understood?
Tässä vielä, jos ei mennyt jakeluun 😝
https://fi.bab.la/sanakirja/englanti-suomi/understood
Oon henkilökohtaisesti sitä mieltä että kenenkään ei pitäis joutua tekemään noin ärsyttävää työtä mitä kaupankassat korkeintaan elinkautisvangit rangaistukseksi :D itse työ ei olisi muuten ärsyttävää mutta valitettavasti suuri osa ihmisistä on idiootteja jotka tekee siitä sietämätöntä. Olin itse puoli vuotta kaupankassana ja sitten riitti nykyään olen yrittäjä. Mulle ei vaan selvästi sopinut tollainen asiakaspalveluala, aplle myös suosittelen miettimään muita uravaihtoehtoja
olisihan se jännää, kun jouluna on pitkät jonot kaupoissa, niin ihmiset unohtelisivat punnita ostoksiaan. kun kassa käy punnitsemassa ostoksia, niin muut jonottajat voisivat kehua unohtelijaa ja taputtelisivat sankaria, niin kuin on tapana.
Vierailija kirjoitti:
Että ottaa pannuun typerät asiakkaat, jotka eivät tajua, että minun tehtäväni on vetää tuotteet kassahihnan läpi ja veloittaa niistä hinta, EI JUOKSENNELLA pitkin kauppaa korjaamassa asiakkaiden mokia.
Miksi te asiakkaat olette niin tolloja, ettekö te oikeasti pysty asettumaan meidän kassalla työskentelevien asemaan? Miltä teistä tuntuisi, jos minä tulisin sinun työpaikallesi kyykyttämään ja juoksuttamaan sinua omien mokieni vuoksi?
Mitähän vittua taas? Mikä asenne tää nyt on? Tajuatko, kassaäly, ensinnäkään, mikä on moka? Tajuatko, että moka on asia, jossa sattuu virhe? Millälailla sä siis päättelet, että niitä tehdään sinun takiasi? Ja saatko sä jotain provikkaa, jos istut koko vuoron kiinni siinä tuolissa? Tai siitä, montako pakettia vedät hihnalla? Ennenkuin haukun sinut (pahemmin lyttyyn), niin annan sulle tilaisuuden puolustaa itseäsi, ja vastata näihin. Olepa hyvä! Odotan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantsis varmaan vaihtaa alaa:)
Ai kaupan työntekijän pitäisi vaihtaa alaa, jos asiakkaat ovat mulkkuja? Just!
*facepalm* tällä alykkyydellä ei ole mahkuja kyllä muuallekaan. Siis asiakkaat eivät ole mulkkuja, vaan tekevät virheitä, joista ap kuvittelee heidän tekevän ne hänelle. Kenelläköhän tässä ois aihetta tarkistaa asenteensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kannattaa kertoa ja kovaan ääneen. Varsinkin käytät tuota mulkku- sanaa. Ei tarvi varmasti punnita kohta yhtään mitään.
Ja mikähän torvelo se sinä olet?! Mulkku-sanaa käytin minä eikä aloittaja kassahenkilö. Understood?
Tässä vielä, jos ei mennyt jakeluun 😝
https://fi.bab.la/sanakirja/englanti-suomi/understood
Mutta edellinen ehdotti ko. sanaa ap:n käyttöön. Kaikki ei aina liity sinuun. Understood?
Vierailija kirjoitti:
olisihan se jännää, kun jouluna on pitkät jonot kaupoissa, niin ihmiset unohtelisivat punnita ostoksiaan. kun kassa käy punnitsemassa ostoksia, niin muut jonottajat voisivat kehua unohtelijaa ja taputtelisivat sankaria, niin kuin on tapana.
Jouluruuhkien pitkät jonot eivät ole asiakkaiden vika, vaan kaupan/ kauppiaan ongelma.
Herätkää! Varsinkin isojen markettien kauppiaat. Kun niitä kassapaikkoja on yli 30, mutta vaan 5 kassaa on toiminnassa, niin jossain mättää ja pahasti!
Viekö kauppiaiden ahneus ja saituus voiton, kun ei viitsitä palkata riittävästi lisähenkilökuntaa helpottamaan ruuhkia? Kun porukkaa on tarpeeksi, ne ehtii punnitsemaan vaikka asiakkaiden kaikki ostokset.
Vikaa on johdossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kannattaa kertoa asiakkaalle kassalla!
Vaihdoin tuollaisen myyjän takia kauppaa vallan ja nyt vien tonnin kuussa toisaalle.
Terkkuja Elon cittariin " ihanalle kassapojalle"
Sun tonni kuussa on kärpäsen paska hypermarketin myynnistä. Todennäkösesti kassapoikakin korkkkas perjantaina skumpat kun tajus et oot varmaan vaihtanu kauppaa.
Mä olen kans kuunnellu kahden naisen mäkätystä siitä kuinka vaihtavat kohta kauppaa. Kaksi vuotta mennyt, eikä vieläkään ole osanneet mennä toiseen kauppaan. Voi sitä juhlaa kun häipyvät ikuisesti kilpailijaa kiusaamaan. Työporukalla jo mietitty pitäisikö naisille piirtää kartta vai missä tökkii ettei kauppa vaihdu. Jos joka osasto ja myyntiartikkeli sekä henkilökunta ottaa päähän, miksi eivät vaihda?
Katsos kun jos on huonolla itsetunnolla varustettu ihminen, se itsetunto saa vähän kohotusta siitä kun pääsee kaupassa juoksuttamaan ja kyykyttämään kassaa. Näitä tyyppejä riittää. Lopetin asiakaspalvelutyöt kokonaan, ei jaksa katsella näitä urpoja.
Monessa kaupassa jo onneksi puntarit kassojen lähellä missä jopa lista kaikista tuotteista.
Itse siis en ole koskaa unohtanut, mutta jonossa ollut kun unohtunut.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran kaupan kassalla maksaessani huomannut, että rahapussi jäi kotiin. Kassa, nuori nainen, suhtautui asiaan hienosti, sanoi, että sattuuhan tätä ja nosti ostokset sivuun. Muistan ikuisesti hänen ystävällisyytensä.
Hymyili sulle nätisti ja ajatteli kuitenkin että v*tun m*lkku, jos päädyit ap:n kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun jos on huonolla itsetunnolla varustettu ihminen, se itsetunto saa vähän kohotusta siitä kun pääsee kaupassa juoksuttamaan ja kyykyttämään kassaa. Näitä tyyppejä riittää. Lopetin asiakaspalvelutyöt kokonaan, ei jaksa katsella näitä urpoja.
Siis anteeksi nyt vain, mutta sinulla se huono itsetunto on, jos unohduksiin suhtaudut muiden haluna kyykyttää sinua. En kestänyt aspana huonon itsetuntosi vuoksi. Näpäytys sulle siitä.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymyili sulle nätisti ja ajatteli kuitenkin että v*tun m*lkku, jos päädyit ap:n kassalle.
Jaa, mä taas ajattelin tuosta kuvauksesta, että millä lailla sen ois pitänyt sen kassan päivää hetkauttaa ja mitenköhän muutoin siinä tilanteessa ois voinut toimia, kuin ostokset syrjään ja näin? Ja...mitä jokin vakavamielisyys tai happamuus ois tilanteeseen tuonut kassalle lisää? Apuja...mihin, mahdollisesti? Aika normaalia, että hymyillään ja sitten seuraava, homma eteenpäin. Mutta kivaa että joku oli siitä noin kiitollinen, ettei hälle oltu happamia!
Vierailija kirjoitti:
Se on siun työsi elä valita.
Juothan kertoi olevansa vaan kassalla töissä.
Se on kyllä totta, mutta jos huono asiakaspalvelu ajaa ison määrän asiakkaita toisaalle, niin se alkaa olemaan jo näkyvä asia kaupan myynnissä. Mutta ajatuksella, että asiakkaan tuomo myynti on vain hyttysen p*ska valtameressä ei tehdäkään mitään suuria voittotarinoita...