Neljän vuoden kohdalla parisuhteessa tulee uusi rakastuminen?
Empiirinen tutkimukseni kertoo, että neljän vuoden kohdalla suhteen aloittamisesta tapahtuu uusi rakastuminen. Sitä enteilee pitkähkö kyllästymisen vaihe, jossa toisen ärsyttävät piirteet alkavat todella ärsyttää. Tähän liittyy ehkä myös riitoja ym. Mutta kun näistä on päästy ylitse, tapahtuu uusi rakastuminen ja homma alkaa taas toimia.
Minulle on käynyt tismalleen näin jo kolmessa eri parisuhteessa elämäni aikana. Muita?
Kommentit (7)
Meille kävi näin. Onko 8v kohdalla odotettavissa uusi? 😁 Se on kohta käsillä...
En ole koskaan päässyt 8 vuoteen asti. Parisuhteet ovat loppuneet viimeistään kuudennen vuoden kohdalla. Yksi loppui pettämiseen, toinen siihen, että kumppani jätti ja yksi siihen, että itse jätin kumppanini. Voisin kutsua tätä huonoksi tuuriksi.
Mutta jos väittämä suhteiden suuresta todennäköisyydestä päätyä eroon juuri seitsemännen vuoden kohdalla pitää paikkansa, voisin hyvin kuvitella, että tämän rajapyykin ylitettyä tapahtuu jälleen uusi rakastuminen. Ap
Ehkä. Jää nähtäväksi. Edellinen parisuhde päättyi neljän vuoden kohdalla jonkinlaiseen kyllästymiseen. Enpäs ole aiemmin ajatellutkaan näitä yhteneväisyyksiä.
Ensimmäinen kerta, kun kuulen tästä. Itse en ole koskaan kyllästynyt parisuhteeseen. Minut on aina jätetty, tai sitten on tullut esille sovittamaton ristiriita, jonka vuoksi on ollut pakko erota.
En ole kuullut muusta kuin seitsemännen vuoden kriisistä. Jos jo neljässä vuodessa kyllästyy niin kuulostaa pahalta
Niinhän se käy. Kun rakastumisvaihe loppuu 1-3 vuoden päästä, niin tulee kriisi tai vähintään hämmennys. Ei se toinen ollutkaan selkainen kuin pitu, haluanko tätä ihan oikeasti. Ihanne on, että puolisot löytävät toisensa uudelleen, eli mukaan tulee rakkaus.
Ihmettelen, ap, sinun kohdallasi sitä, että mihin parisuhteet sitten päättyivät? Kun tämän pisteen saavuttaa, niin parisuhteella on täysi mahdollisuus jatkua hamaan tulevaisuuteen. Jos tätä pistettä ei tule, niin viimeistään seitsemän vuoden kohdalla ei enää jakseta yrittää.