Millaiset yövieraat ärsyttää eniten?
Sellaiset, jotka tulevat yöksi vain päästäkseen johonkin tapahtumaan ja säästääkseen yöpymiskustannuksissa. Esim. kesällä pari kaveria tulee aina yöksi Ruisrock-viikonloppuna.
Kommentit (25)
Ei kestittele ja ota yövieraita ollenkaan nykyään. Oma arki liian kiireistä, tarvitsen sen kaiken levon ja rauhan kotona.
Koko ajan valitetaan näistä "pummilla yöpyvistä". Ei ole pakko majoittaa, jos ei halua. Jos etukäteen aikeet on kuitenkin ilmaistu, että voiko tulla yöksi kun osallistuu tapahtumaan x kotikaupungissasi, niin miksi itketään kun näin tapahtuu?
Minä ymmärrän hyvin esim. opiskelijoiden ja nuorten tarpeen ilmaiselle majoitukselle, jos on kerrankin saanut liput siihen tapahtumaan tai juttuun eikä hotelliin ole varaa. Varmaan vastavuoroisesti tekin voitte yöpyä heidän luonaan jos vastaava tarve tulee.
Hyvin tienaavilla puolitutuilla tai kaukaisemmilla sukulaisilla en ehkä ymmärrä, jos hotelliinkin olisi varaa. Mutta itse tykkään ainakin samalla nähdä esimerkiksi siskoa, jos olen menossa hänen kotikaupunkiinsa muusta syystä, ja silloin hotelliin meno tuntuu hieman turhalta.
Kova ääniset paneskelijat ,muija huutaa kuin sikaa tapettaisiin.
Pikkulapsiperhe, jonka lapsia pitää ensin nukuttaa puoli iltaa ja sitten lapset heräävät ennen kukonlaulua herättäen samalla kaikki muutkin. Ihan järkyttävän raskasta.
Miksi päästät tapahtumaan menijät yöksi jos noin ärsyttää? Ovatko valehdelleet tulevansa viettämään aikaa kanssasi ja sitten menevät Ruisrockiin?
Ap, ensi kesänä tarjoat ei-oota yöpaikan suhteen. Problem solved. Asia ratkaistu. Nyt vähän suoraselkäisyyttä, vai käyttävätkö kaverisi sua kuin kynnysmattoa?
Mua ei jostain syystä ärsytä minkäänlaiset yövieraat. Majoitan myös ulkomaalaisia matkailijoit vaikka useamman yön. Vieraiden kanssa on mukava jakaa ajatuksia. Minäkin olen saanut yökyläillä pienten lasten kanssa, niin en ärsyynny lainkaan muiden lapsista. Auttelen mielelläni iltapuuhissa ja mieheni tekee hyvän aamiaisen, kun on aamuvirkku. Ihmisiä tässä ollaan.
Sellaiset, jotka odottavat että pikkulapsiperheen (vauva ja/tai taaperoikäisiä lapsia) rytmeihin ja rutiineihin tehdään täysmuutos kun tulee vieraita. Vauvavuonna tällaiset päivävieraatkin rasittavat.
Kuorsaavat ja leveästi nukkuvat. Mulla on 160 cm sänky ja luulis jumalauta siinä mahtuvan nukkumaan kaksi ihmistä, mutta kaikkien kanssa vaan ei mahdu kun valtaavat 90 % sängystä. Tosi ärsyttävää.
Eniten ärsytti, kun joivat suoraan maitopurkistamme. Yllätin keskellä yötä ja en voinut heidän vierailunsa jälkeen enää luottaa elintarvikkeideni puhtauteen ja heitin siksi ruokaa menemään. Kutsuivat vastavierailulle, mutta emme menneet.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset, jotka tulevat yöksi vain päästäkseen johonkin tapahtumaan ja säästääkseen yöpymiskustannuksissa. Esim. kesällä pari kaveria tulee aina yöksi Ruisrock-viikonloppuna.
Onko niillä avaimet kun ne vaan tulee?
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsytti, kun joivat suoraan maitopurkistamme. Yllätin keskellä yötä ja en voinut heidän vierailunsa jälkeen enää luottaa elintarvikkeideni puhtauteen ja heitin siksi ruokaa menemään. Kutsuivat vastavierailulle, mutta emme menneet.
Oikeesti? Pieni neuroosi sulla :D
Sellaiset, jotka eivät tajua lähteä seuraavana päivänä ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset, jotka odottavat että pikkulapsiperheen (vauva ja/tai taaperoikäisiä lapsia) rytmeihin ja rutiineihin tehdään täysmuutos kun tulee vieraita. Vauvavuonna tällaiset päivävieraatkin rasittavat.
Tää oli niin totta esikoisen kanssa. Kolmannen kohdalla ei mitään rutiineita ollut muutenkaan, joten ihan sama, vaikka vieraat olis tullu keskellä yötä. Enkä tiedä, onko sattumaa: esikoinen, nyt 16v, on edelleen ihan todella huono nukkumaan, jos olosuhteet eivät ole täysin optimaaliset. Kolmonen, nyt 10v, nukahtaa pää matkalla tyynylle, ihan sama missä ollaan tai mikä on ympäristö ja vetää hirsiä 10h... toki on varmasti yksilöllistäkin.
Toivat tullessaan oksennustaudin;( Olisivat menneet hotelliin sairastamaan!
Paikkakunnalla on majoitusliikkeitä, joten en halua kilpailla niiden kanssa. Kiva kun käväisevät kahvilla, mutta häipyvät sitten majapaikkaansa. Olen niin erakoitunut, että en jaksa viihdyttää vieraita monta tuntia.
Kerran tuli kaveri baarista meille yöksi kun omaan kotiin oli pitkä matka. No, sohvalle mahtui joten ei ongelmaa. Aamulla oltiin miehen kanssa hissuksiin ettei toinen herää. Sitten iltapäivällä ei enää oltukaan niin hissuksiin jotta josko se vaikka heräisi. Heräsi sitten lopulta sunnuntaiaamuna.
Eli ärsyttävimmät ovat sellaiset jotka eivät lähde pois!
Vierailija kirjoitti:
Jos itse ne päästää ovesta sisään ei valitusoikeutta ole.Sori vaan.
Minä osaan sanoa ei, mikä on sinun tekosyysi?
Ärsyttää ihmiset, jotka jälkikäteen haukkuvat kaikki tarjoilut muille tuttaville tai sukulaisille. Kaikki kyllä syödään, mikä pöytään laitetaan, mutta kun ei ole juuri sitä merkkiä jugurttia tai juustoa, mitä on kotona tottunut syömään, niin voi kamalaa! Tämä koskee tietysti muitakin kuin yökyläilijöitä, mutta he ehtivät syödä enemmän ja useamman kerran vierailun aikana.
Jotka tulevat tai menevät epäinhimmilliseen aikaan, silloin kun itse olisi nukkumassa.