Brother Christmas
Brother Christmas keräsi rahaa 17.10.2017 syöpää sairastavan jo saattohoidossa olevan Ekin Lapin matkaa varten. Surullinen ja tunteita herättävä rahankeräys :-( Ihmiset lahjoittivat XX summan rahaa Ekin matkaa varten. Eki on eilen menyhtynyt eikä Lapin matkaa ehtinyt tehdä. Osanotto omaisille!
Mihin nämä kerätyt varat käytetään?
Silloin kun joudutaan saattohoitoon, niin on vain päivien kysymys milloin aika loppuu täällä maanpäällä.
Siitä huolimatta ihmisten tunteisiin vedotaan ja pyydetään lahjoittamaan rahaa.
8.10.2017 Kristan lääkehoitoon Ruotsiin kerättiin rahaa, vaikka käsittääkseni lähetettä ei ollut kyseiseen hoitoon saatu?! Nyt ei ole mitään tietoa, pääseekö Krista lähtemään matkaan. BC on kommentoinut; Kerrotaan, kun on jotain kerrottavaa....
Mielestäni lääkehoito olisi ollut ehdottomasti pitänyt olla varma, ennenkuin lähdetään tunteisiin vedottavalla videolla keräämään rahaa.
Hän tekee kokopäiväisesti tätä työkseen ja saa siitä palkkaa. Mielestäni toiminta on mennyt liiketoiminnaksi eikä voi puhua enää hyväntekeväisyydestä.
Miten te näette/ koette BC:n toiminnan?
Kommentit (6076)
Vierailija kirjoitti:
En nyt ota kantaa BC:n tekemisiin tai tekemättä jättämisiin, mutta tällainen amerikkalaistyyppinen hyväntekeväisyys ei sovi hyvinvointiyhteiskuntaan. Perusturva on järjestettävä verotuksella, eikä jätettävä yksityisten toimijoiden päähänpistojen varaan, joilla usein on vielä se oma lehmä ojassa. Olenkin aika yllättynyt siitä, miten nimenomaan alempi sosiaaliluokka, joka itse hyötyy verotuksesta runsaasti, on niin kovasti BC:n kaltaisen tyypin takana, vaikka heidän tulisi vaatia verorahojen kohdentamista lastensairaaloihin ja vastaaviin eikä alkaa mellastamaan somessa sitä vastaan.
Ihmiset eivät tunnu tajuavan laajempia syy-yhteyksiä enää ollenkaan. Vielä kasarilla perusduunari tajusi tällaiset asiat, mutta nykyään se on monelle vastaavalle ihan mahdottomuus. Milloin älyllinen taantuminen on oikein alkanut?
Jos joku taas haluaa lahjoittaa omia rahojaan veroilla kerättyjen päälle, on se hieno ele - tuskin sitä rahaa on koskaan liikaa. Mutta sen tulee lähteä täysin vilpittömästi ilman palkkaa, eikä yksin sen varaan tule koskaan laskea mitään.
Tätä minäkin olen ihmetellyt.
Joku elämänkoululainen FB:ssa vielä kehui Koposta miten hän on nerokkaasti estänyt verottajaa ”viemästä päältä”, kun on nostanut rahaa matkakorvauksina.
Tietääkö kukaan ketään joka pääsi risteilylle?
Haimme, mutta ei ole tullut yhteydenottoa :(
Minua kiinnostais tietää se, miten kävi siinä sähköpyörätuolikeräyksessä. Saavutettiinko tavoite, paljonko keräys tuotti?
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostais tietää se, miten kävi siinä sähköpyörätuolikeräyksessä. Saavutettiinko tavoite, paljonko keräys tuotti?
Kommentoi BC:n fb-julkaisuun ja kysy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että se on hänen tehtävänsä ilmoittaa ja kertoa Fb sivuillaan nämä asiat. Ilman kyselemättä. Lahjoittajien kannalta reilua, jos ajattelee työn jatkuvuutta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että se on hänen tehtävänsä ilmoittaa ja kertoa Fb sivuillaan nämä asiat. Ilman kyselemättä. Lahjoittajien kannalta reilua, jos ajattelee työn jatkuvuutta!
Onhan yhdistyksellä ikioma tiedotuskanava; www-sivu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai en tiennytkään, että sieltä nämä tiedot saa. Kiitos vinkistä😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkinointi kanava ennemmin. Eipä tuolta mitään tiedotusta toiminnasta löydy!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markkinointi kanava ennemmin. Eipä tuolta mitään tiedotusta toiminnasta löydy!?
Onhan siellä toimintakertomus.
Kattava sellainen kertoisi myös keräykset ja lahjoitukset.
Tämä 2018 tulee olemaan hyvä BC-vuosi kun kaikki tieto on nyt läpinäkyvää - eikun...
Vierailija kirjoitti:
Haimme, mutta ei ole tullut yhteydenottoa :(
Ai, että jos tänne ei joku raportoi jonkun saaneen ko. risteilylahjakorttia, niin se osoittaa koko jutun huijaukseksi???? Kuinka tyhmiä te oikein olette? Oletteko aivan todellakin päässeet peruskoulusta läpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haimme, mutta ei ole tullut yhteydenottoa :(Ai, että jos tänne ei joku raportoi jonkun saaneen ko. risteilylahjakorttia, niin se osoittaa koko jutun huijaukseksi???? Kuinka tyhmiä te oikein olette? Oletteko aivan todellakin päässeet peruskoulusta läpi?
^ Voisi olla Arin itsensä kirjoittama^
Mutta tuossa ei ole montaakaan kirjoitusvirhettä joten ei se ollutkaan Kopsu Koponen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haimme, mutta ei ole tullut yhteydenottoa :(Ai, että jos tänne ei joku raportoi jonkun saaneen ko. risteilylahjakorttia, niin se osoittaa koko jutun huijaukseksi???? Kuinka tyhmiä te oikein olette? Oletteko aivan todellakin päässeet peruskoulusta läpi?
Tää oli kyllä nyt ihan keksittyä. Eihän täällä kukaan sellaista oo vaatinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista en todellakaan väittänyt. Kiinnostaisi vain tietää millaisia perheitä risteilylle pääsi ja millä perustein. Bc:n fb:stä tähän löysinkin jo vastauksen, yksinhuoltajia pääasiassa.
Iki-ihana Susanna Koski - sanoi sen aivan kuin minun suusta. Ei köyhiä kannata auttaa.
Tiedoksi tämä Arillekin, joka varmasti suunnittelee uraa valtakunnanpolitiikassa, - auta rikkaita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt on jotenkin ristiriitaista, kun osa täällä vaatii avustettujen nimiä ja tarinoita julkisuuteen ja osa meuhkaa siitä, että BC levittelee ja revittelee avustettujen nimiä ja tarinoita julkisuudessa, eli fb-sivuillaan. Mitähän BC:n pitäisi oikein tehdä, kun kumpikaan tapa ei oikein tyydytä porukkaa?
Samoin osa meuhkaa, että kaikki rahat aina just tietylle keräyksen kohteelle ja osa närkästyy siitä, että sitten yksittäiset avustuskohteet saattaa saada kauhean ison potin ja vähemmän mediaseksikkäät jää kokonaan ilman.
Itse en kyllä osaa sanoa, mitä BC:n pitäisi tehdä, mutta siltä tämä täällä ainakin kuulostaa, että teki mitä vaan, niin perseelleen menee.Niin meneekin perseelleen.
Ja se kaikki johtuu Ari Koposen moraalin mädännäisyydestä. Huorittelusta ja mm. oman edun tavoittelusta. Mitään rikollistahan siinä ei tietenkään ole.
Ei tulisi meille saunomaan...
Oletko nyt aivan varma Koposen moraalin laadusta? Tunnetko hänet, onko vienyt sinulta jotain? Ainoa todistetusti rikollinen asia tähän liittyen on tuollainen herjaaminen, oletko valmis ottamaan vastuun kirjoittelustasi?
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt on jotenkin ristiriitaista, kun osa täällä vaatii avustettujen nimiä ja tarinoita julkisuuteen ja osa meuhkaa siitä, että BC levittelee ja revittelee avustettujen nimiä ja tarinoita julkisuudessa, eli fb-sivuillaan. Mitähän BC:n pitäisi oikein tehdä, kun kumpikaan tapa ei oikein tyydytä porukkaa?
Samoin osa meuhkaa, että kaikki rahat aina just tietylle keräyksen kohteelle ja osa närkästyy siitä, että sitten yksittäiset avustuskohteet saattaa saada kauhean ison potin ja vähemmän mediaseksikkäät jää kokonaan ilman.
Itse en kyllä osaa sanoa, mitä BC:n pitäisi tehdä, mutta siltä tämä täällä ainakin kuulostaa, että teki mitä vaan, niin perseelleen menee.
Juuri näin! Kun on päätetty kiusata, niin sitä jatketaan kunnes kohde on nujerrettu. Ei siinä mikään auta.
Vierailija kirjoitti:
Iki-ihana Susanna Koski - sanoi sen aivan kuin minun suusta. Ei köyhiä kannata auttaa.
Tiedoksi tämä Arillekin, joka varmasti suunnittelee uraa valtakunnanpolitiikassa, - auta rikkaita!
Rahallisesti kannattavampaa on juu auttaa itseään. Mutta siinäkin on riskinsä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä osaa sanoa, mitä BC:n pitäisi tehdä, mutta siltä tämä täällä ainakin kuulostaa, että teki mitä vaan, niin perseelleen menee.
Niin, ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. Mitä ristiriitaista siinä on.
Mutta jos toimii oikein, niin ei yleensä synny sen isompaa hämminkiä ja kohua somessa tai muuallakaan. Yleensähän se on aikuisella ihmisellä jo hallinnassa, mikä on oikein ja mikä väärin eikä sitä tarvitse netissä huhuilla sen kummemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä osaa sanoa, mitä BC:n pitäisi tehdä, mutta siltä tämä täällä ainakin kuulostaa, että teki mitä vaan, niin perseelleen menee.Niin, ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. Mitä ristiriitaista siinä on.
Mutta jos toimii oikein, niin ei yleensä synny sen isompaa hämminkiä ja kohua somessa tai muuallakaan. Yleensähän se on aikuisella ihmisellä jo hallinnassa, mikä on oikein ja mikä väärin eikä sitä tarvitse netissä huhuilla sen kummemmin.
Tässäkin moraalikysymys nousee keskiöön.
Tunteeko kukaan tätä jantteria livenä?