Näin suomalaiset oikeasti tienaavat
Iltasanomien jutussa jotkut valittivat 3500 euron palkasta ja joku kehui kuinka tienaa hyvin, 2000 euroa kuukaudessa ja saa siitä yksin Espoossa asuvana säästöönkin.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005426978.html
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän käteen jäävä osuus monella. Luokan ope tienaa 3600 josta käteen jää 2400 ja Lidlin vuoropäällikkö 2700 josta käteen jää 2000 euroa. 2600 tienaavan sairaanhoitajan käteen jäävä osuus on 1800-1900.
Juuri näin, etä koulutusta ja yliopistotutkinnon suorittanutta ei palkita Suomessa. Saksassa ja muualla Euroopassa opettajien palkat paljon parempia. Lidlin vuoropäällikkönä kaupassa saa vain 400 euroa vähemmän käteen kuin luokanopettaja! Hän tekee 25 oppilaan ja vaativien vanhempien kanssa persoonallaan ihmissuhdetyötä ja vaatimukset kasvavat koko ajan yhteiskunnan eri tahoilta ja kasvatusvatuuta siirretään kodista kouluun! En tekisi ilman pitkiä lomia tätä työtä päivääkään! Miesopettajia ei syystä näy opettajina juuri paskan palkan ja kovan työn vuoksi. T.ope
Fakta on nykytyömaailmassa se, että alle 30-vuotiaille ei makseta kuin alle 3000 euroa! Ja juuri sen takia nuoret työntekijät ovat niin ihania ja ahkeria ja suosittuja ja tuota vanhemmat patalaiskoja eläkeduuneissaan.
Älkää unohtako opettajien kesä-, heinä- ja elokuuta!!!
Kasvatusvastuun siirtäminen kouluun ja ylimitoitetut vaatimukset sekä kaikkien diagnoosien tulo kouluun erityisluokkien sulkemisen vuoksi on liberaalin markkinataloushallituksen aikaansaannoksia jo useamman vuoden ajan riippumatta puolueista. Työstä on tullut monille niin raskasta ettei lomat enää kohta kompensoi ttöolojen heikennyksiä. Suosittelen opettajan työhön tutustumista nykypäivänä, niin ymmärrätte pitkien lomien tarpeen. Varsinkin alakoulut ja yläkoulut, joissa on yli 400 oppilasta olisi oivaa työkenttää! Ei ihme, että ala naisistuu ja miehet hakeutuvat ihan muille aloille. Näiset saavat murusia joka työmarkkinakierroksella, kuten nykyiselläkin tulee käymään. T.ope
Luokanopettajat eivät saa 3600€ palkaa! Nyt on toimittaja matkustanut kyllä pitkälle löytääkseen sen ainoan noin hyvin tienaavan.
t. yli 10 vuotta alalla ollut, kaksoiskelpoinen apulaisrehtori, joka ei saa kaikkine tehtävineen noin paljon palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän käteen jäävä osuus monella. Luokan ope tienaa 3600 josta käteen jää 2400 ja Lidlin vuoropäällikkö 2700 josta käteen jää 2000 euroa. 2600 tienaavan sairaanhoitajan käteen jäävä osuus on 1800-1900.
Jostain 2900-3000 jää vasta käteen yli 2000eur.
Varmaan monikaan ei ole tehnyt oikeasti huonopalkkaisia töitä, kun yli 2000eur on vielä vähän tai odotetaan suoraan koulun penkiltä 8000eur ilman minkäänlaista osaamista itse työhön.
Itse asiassa jutun palkoista voin vain haaveilla. Olen tehnyt pienipalkkaisia osa-aikatöitä ja paras kuukausipalkkani on ollut noin 1300 euroa tosin ei pitkään, yleensä tienasin vähemmän. Nyt opiskelen ja haaveilen 2000 euron kuukausipalkasta, 2600 olisi ihanne. Voi olla että tuollaiset palkat ja ylipäätään työpaikka voi jäädä haaveeksi koska en kelpaa enää työnantajille. Opiskelen ja muuten opinnot menevät hyvin mutta työpaikkaa tai edes harjoittelupaikkaa on mahdoton löytää.
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmen lapsen yh, saan 1400 e kk nettona ja olen puolessa vuodessa säästänyt 8000 e.
Kerro toki meillekin, miten pärjäät kolmen lapsen kanssa puoli vuotta 400 eurolla!
Saat puolessa vuodessa 8400 e käteen, josta 8000 e menee säästöön, tämä alkaa lähennellä säästeliäisyyden maailmanennätystä. Mitä jäi nyt kertomatta?
Kovalta kuulosti myös miliisimiehen palkka. Yli 4k.
Tietysti hän oli joku johtaja, mutta kuitenkin vain ylikonstaapeli, eikä päällystöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmen lapsen yh, saan 1400 e kk nettona ja olen puolessa vuodessa säästänyt 8000 e.
Kerro toki meillekin, miten pärjäät kolmen lapsen kanssa puoli vuotta 400 eurolla!
Saat puolessa vuodessa 8400 e käteen, josta 8000 e menee säästöön, tämä alkaa lähennellä säästeliäisyyden maailmanennätystä. Mitä jäi nyt kertomatta?
Tämä kiinnostaisi minuakin. Tuossahan ei esim. asumiskuluja voi käytännössä olla lainkaan. Kuukautta kohden jää alle 70e...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet jäi kertomatta.
Taitaa olla sama tyyppi joka yhdessä toisessa ketjussa jankkasi kuinka elämiseen riittää ihan hyvin muutama kymppi viikossa..
Veroprosenttilaskurin mukaan Helsingissä asuva ja vuodessa 37 500 € tienaava (n. 3000 €/kk) maksaa veroa yhteensä alle 7000 € veroprosentin ollessa 19.