Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakkaudesta se hevonenkin potkii?

Vierailija
28.10.2017 |

Mitä tämä sanonta tarkoittaa? "Potkiiko" ihminenkin rakkaudesta? ;D

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevoset potkii ja puree.  Siksi en ole niiden kanssa tekemisissä.

Vierailija
22/25 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kiusoittelee naista= rakkaudesta tai ihastumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hevonen potkii kiimasta, ei rakkaudesta. Mulle sanottiin tuota myös ja kun kerroin koulumatkalla tapahtuvasta kiusaamisesta, sille hymyiltiin soikeena ja annettiin ymmärtää että poika on ihastunut. Minä en ollut enkä halunnut sellaista huomiota. No onneksi vanhemmat oli sentään tolkun ihmisiä ja antoivat palautetta ja se loppui siihen.

No mutta kun tässä sanonnassa tietenkin ajatellaan että kiima ja rakkaus on ihan sama asia.

Mikä on kyllä aika surullista. Tätä sanontaa vielä käytetään aina erityisesti pojista ja miehistä, ikään kuin he eivät pystyisi hallitsemaan hormonejaan ja himojaan ja tyttöjen pitäisi sitten vaan kiitollisena hymistä kun saa potkuja ja iskuja :(

Vierailija
24/25 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei hevoset koskaan ole potkineet rakkaudesta. Hermoissaan ja levottomina kyllä useinkin.

Et tiedä hevosista kovinkaan paljoa. Sanonta " rakkaudesta hevonenkin potkii " juontaa ajasta jolloin käytettiin luonnollista tapaa tiineyttää tamma eli ori taakse pökkimään vauvavarsa siemenet sisään. No jostain syystä tamma joskus sattui potkaisemaan taaksepäin... Siksi käytettiin tamman ja orin välissä ns. potkulautaa, ettei orille tullut vammoja tuon nopean aktin aikana.

No enhän tiedä hevosista mitään :D Mutta oletin toisin päin sen takia, että nimen omaan tytöille on aina sanottu että väkivaltainen käytös ihastusta kohtaan on ihan ok, koska rakkaudesta se hevonenkin potkii. Mutta vaikka olisikin noin päin, niin idea pysyy samana: rakkaus ja väkivalta kuuluvat luonnollisesti yhteen :D

Mutta toisaalta ori saattoi purra tammaa selästä/kaulasta itse aktin aikana... Eli väkivaltaa puolin ja toisin.

T:  viidennen viestin naputellut heppa

Ori puree tammaa siksi, että säilyttäisi tasapainonsa. Ei ole kyse mistään väkivaltaisesta kiimasta, vaan pystyssä pysymisestä.

Vierailija
25/25 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka mukamas ihastuessaan aikuisena harrastaa tuollaista on typerä.

Se kertoo, että kehitys on jäänyt teinin tasolle.

En koskaan kykenisi kiinnostumaan typeryksestä.

Rakkaus ei ole tuota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä