Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suden suojelua kevennettävä

Vierailija
28.10.2017 |

http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Sudet-hy%C3%B6kk%C3%A4siv%C3%A4t-koi…

Kyllä lakia tulee muuttaa niin että saa ilman suurempia seuraamuksia ampua suden joka käyt koiran kimpppuun tai lähestyy ihmistä. Näin saadaan susivihaa ja -vainoakin pienemmäksi, kun ihmiset tuntee että heillä on mahdollisuus toimia suden surmaamiseksi jos tarve vaatii. Samalla susiin saadaan palautettua niiden ihmispelkoa, joka alkaa häipyä kun metsästyspainetta ei ole.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menette suden kotiin mellastamaan. Pysykää poissa susien elinalueilta.

Vierailija
2/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen suden saa ampua, jos tilanne se, että puolustat omaa omaisuuttasi (koirat, lampaat jne.). Tutkinta taitaa tulla aina, mutta mikäli tilanne selkeästi puolustus, niin nou hätä.

Mutta minkälainen metsästäjä päästää koiransa hirvenajoon, jos tiedossa on, että alueella susilauma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää olla oikeus ampua myös vastaantuleva koira. Paljon enemmän koirat ihmisiä tappavat ja raatelevat kuin sudet. Jopa poliisikoirat raatelevat syyttömiä metsään eksyneitä.

Vierailija
4/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää olla oikeus ampua myös vastaantuleva koira. Paljon enemmän koirat ihmisiä tappavat ja raatelevat kuin sudet. Jopa poliisikoirat raatelevat syyttömiä metsään eksyneitä.

Ihmiseen kiinni käyvät koirat lopetetaan poikkeuksetta.

Vierailija
5/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungit pitäisi ajaa pillarilla tasaseksi ja ajaa kaikki cityvihreät metsiin asumaan.

Vierailija
6/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs tiedä metsään eksyneen syyttömyydestä? Ettei vaan olisi ollut koiraa kohtaan väkivaltainen?

Vierailija
7/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ja Virossa käsittääkseni suden saa ampua jos se tulee pihaan tai käyttäytyy uhkaavasti.

Vierailija
8/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungit pitäisi ajaa pillarilla tasaseksi ja ajaa kaikki cityvihreät metsiin asumaan.

Ähä ähä, en ole kaupunkilainen :)

Vierailija
9/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä en ymmärrä, miksi on niin tärkeää, että Suomenkin puolella on susia. Niitä on kuitenkin Venäjän puolella vähän perkeleesti. Elinvoimainen laji, ei todellakaan kuolemassa sukupuuttoon.

Vierailija
10/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä en ymmärrä, miksi on niin tärkeää, että Suomenkin puolella on susia. Niitä on kuitenkin Venäjän puolella vähän perkeleesti. Elinvoimainen laji, ei todellakaan kuolemassa sukupuuttoon.

Siksi, että koko Suomi on suden luontaista levinneisyysaluetta.

Vierailija
11/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus tätä susivainoa. Varokaa ettei tule soittamaan ovikelloa 'Mannerheimintielle'!!

Vierailija
12/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos Venäjä alkaa ajatella kuten sä? 

Sitten niitä ei enää olisikaan.

Vierailija
13/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollo. Minun piha ei ole suden koti.

Vierailija
14/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että koko Suomi on suden luontaista levinneisyysaluetta.

Minkin istuttajat eivät vaan tajua sitä, että susi myös ylläpitää poissa heikkoja geenipoolia ja poistaa sairaat eläimet kannasta.

Tollolle on turha puhua järkeä.

Vierailija
15/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjan metsäpeurakanta joudutaan lahtaamaan. Epäilen syyksi susien vähyyttä. Jos olisi enemmän susia, niin mikään tauti ei pääse riehumaan, koska hullunpeuran taudissa olevat syödään pois..

Vierailija
16/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys teille kaikille : Onko omassa pihassasi käynyt susi?  Minun on. Ja kyllä, vihaan susia.

Vierailija
17/17 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille kaikille : Onko omassa pihassasi käynyt susi?  Minun on. Ja kyllä, vihaan susia.

Saathan sinä sitä pelotella vaan et vahingoittaa. Olen ollut suurpedon kanssa vastatuksin vaikkei susi ollutkaan. Alue jossa asun on liian pieni susien reviiriksi mutta alueen läpi saattaa jolkotella susi. Kun vaan pääsisin kuvaamaan! Minkälaiset aitaukset sinulla on? Luin eräästä kirjasta että tontin reunat kannattaa käydä kuseksimassa niin susi tietää mistä reviirisi alkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi