Sisko poisti minut yhtäkkiä mitään varoittamatta Facebook-kavereista
Tällainen yllätys tuli yhtäkkiä vastaan... en tiedä koska tämä tapahtui. Muut sisarukset ja vanhemmat hänellä on kuitenkin yhä kavereina .
Tulemme siskon kanssa kyllä toimeen, mutta näemme ehkä kerran vuodessa ja meillä on suuria näkemyseroja, Hän on esimerkiksi rokotevastainen, länsimaista lääketiedettä voimakkaasti vastustava. En nyt tässä rupea avautumaan omista mielipiteäni, mutta sanotaan, että ne ovat aika toisessa päässä. En ole kuitenkaan ikinä Facebookissa kommentoinut näitä juttuja, joten tuo nyt tuli ihan puskista. Hämmentää tosi paljon.
Kommentit (64)
Ei varsinaisesti liity aiheeseen, mutta laitoin eston eräälle henkilölle ja kiinnostaisi tietää miten se tälle näkyy? Olen muutenkin ajatellut lähteä koko naamailusta - aika pinnallista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen poistanut "läheisiä" facebookistani.
Minulla esim on veli joka on juurikin kuin AP. Harvoin pitää itse yhteyttä
(ehkä kerran vuodessa tekee noin omasta aloitteestaan) ja tuolloinkin kysyy miksi
et ole pitänyt yhteyttä. Jos taas kysyt itse että voitaisiinko tavata tai pitää useammin yhteyttä niin tulee litania siitä kuinka työ ja kaverit yms. vie kaiken ajan ja että koitetaan ja kattellaan järjestää aikaa.Hyvät ihmissuhteet vaativat molemminpuolista sidettä. Ei se ole mikään syy, että kun on veli tai sisko, isä tai serkku yms että pitää pitää siellä naamakirjassa listoilla.
Minä pidän listoilla vain sellaisia jotka oikeasti välittävät ja ovat kiinnostuneita
sinusta ihmisenä. Sellaiset ihmiset jopa tuntevat sinut paremmin kuin ne jotka eivät ole oikeastaan ikinä mukana elämässäsi. Oman veljenkin poistin osittain myös siitä syystä kun luulee tuntevansa minut niin hyvin vaikka oikeasti ei tunne millään tavalla. Meillä on siis näkemyseroja. Voisin hyväksyä näkemyserot jos oikeasti tuntisi paremmin ja pohjaisi omat näkemyksensä sen perusteella. Miksi myrkyttäisin elämääni pitämällä ihmisiä mukana jotka eivät itse vaivaudu millään tavalla olemaan toisen elämässä mukana.
Jos jompikumpi kysyy että nähdäänkö, niin kyllä me tapaaminen järjestetään. Se on vain viime vuosina haipunut molemminpuolisesti. En ole koskaan vedonnut kiireeseen. Mutta kemiat meillä ei mene parhaiten yksiin, muiden siskojen kanssa kyllä.
Olemme todella etäiset ja käytännössä fb-katko ei muuta mitään. Mutta siitä tuli surullinen ja hämmentynyt olo, ja yritän etsiä syytä ja halusin nähdä, onko muilla ollut samanlaisia perhepulmia.
Mitä besserwisseyriyteen tulee, saatan olla sellainen, en tiedä - ehkä siksi emme sovikaan yhteen. Kerran hän esim kysyi, kun söin ruisleipää, että "miten sä voit syödä tollaista gluteenipaskaa, se tulehduttaa sun suoliston". Samoin mikrot, kännykät tappavat. Sen voisi ehkä ilmaista toisellakin tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Yritä lähettää hänelle Äityliinin herkkukeittoa, vaikka ruokalähetin mukana. Sopu syntyy taatusti.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2977384/helppoja-ja-nopeita-lounaitaval…
Tämä on ainoa hyödyllinen ehdotus koko ketjussa. Hyvä ruoka, parempi mieli !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.n siskon versio asioista on luultavasti aivan eri.
Ehkä hän vuodattaa parhaillaan tarinaa toisaalla, ja tilanteesta vain yhden puolen, siis siitäkin pienen raapaisun, kuulleet kannattajajoukot taputtavat häntä päähän ja tekevät ap.sta diagnoosejaan.Kenen version ap:n olisi sun mielestä pitänyt kertoa? Jokainen meistä kertoo aina oman puolensa tarinasta.
Tottakai! Mutta ap valittaa, että sisko ei toimi, niinkuin hänen, ap.n mielestä pitäisi.
Ap ei millään tajua, että sisko on päätöksensä tehnyt, ja että siskolla on siihen varmasti hyvä syy.
Ihminen, joka ei hyväksy sitä, että toisilla on täysi oikeus toimia haluamallaan tavalla, on äärimmäisen rasittava ja turhauttava. Tällaiset ihmiset kummastelevat silmät ymmyrkäisinä, miksi ihminen toisensa jälkeen kaikkoaa hänen läheltään.
Jos hän olisi viides ihminen joka katoaa ympäriltäni niin sitten tulisikin mieleen että olen yleisesti ottaen varmaan ärsyttävä energiasyöppö, mutta täytyy sanoa että tämä siskon tapaus on aika ennennäkemätön. Ja on mulla kavereitakin. :D Kaksi sisarusta on mulle tosi läheisiä, asutaan lähekkäin ja tullaan hyvin toimeen, kaksi sisarusta asuu kauempana ja ollaan vähemmän tekemisissä mutta
Jos ihmettelee jonkun käytöstä, tarkoittaako se, ettei hyväksy sitä? Kysyin häneltä perusteluja ja hän kirjoitti vain takaisin "En halua olla enää tekemisissä." eikä muuta, ajattelin jättää sen siihen, en yritä lämmitellä välejä paitsi jos hän itse lähestyy. Olkoot näin. Ehkä joidenkin ihmissuhteiden on vain tarkoitus haipua.
Minulta on useammin kuin kerran pudonnut facebookista tuttuja pois jonkun kolmannen osapuolen kepppsen takia ja pari kertaa lisääntynyt...
Tää on hauska psykologinen ilmiö kun vauvalaiset näkevät sielunsa silmin ap:ssa oman energiasyöpön sairaan sisarussuhteensa ja ovat että HAA! ap on ihan kuin se sika! Ja saavat patoutuneille traumoilleen anonyymin purkamisen kohteen.
Minä sanoisin että mahdotonta koko tarinaa kuulematta sanoa mikä tuossa on takana, mutta ehkä hän tosiaan vain ajatteli, että miksi pitää hänet kavereissa jos et ole tekemisissä. Piste. Kummallista jos suuttuu kun on tykännyt jostain uutisesta, en usko että se on se syy.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai! Mutta ap valittaa, että sisko ei toimi, niinkuin hänen, ap.n mielestä pitäisi.
Ap ei millään tajua, että sisko on päätöksensä tehnyt, ja että siskolla on siihen varmasti hyvä syy.
Ihminen, joka ei hyväksy sitä, että toisilla on täysi oikeus toimia haluamallaan tavalla, on äärimmäisen rasittava ja turhauttava. Tällaiset ihmiset kummastelevat silmät ymmyrkäisinä, miksi ihminen toisensa jälkeen kaikkoaa hänen läheltään.
Näköjään päätit inhota minua ensimmäisestä viestistä alkaen, joten turha vastata, mutta vastaan silti.
Ketkä ihmiset toisensa jälkeen kaikkoavat ympäriltäni? Sisko yhtäkkiä katkaisi välit ilman perusteluja ja pidän sitä kummallisena. Mikä siitä tekee määräilyä? Miten sinä reagoisit vastaavassa tilanteessa? Eikö tekisi mieli pohtia syitä?
ärsyttää sinunlaiset jotka tietää aina kaiken muita paremmin!! Ei ihme ettei sinulla ole ystäviä
Vierailija kirjoitti:
ärsyttää sinunlaiset jotka tietää aina kaiken muita paremmin!! Ei ihme ettei sinulla ole ystäviä
Milloin sanoin ettei minulla ole ystäviä?
siscou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä että kukaan ei halua tulla lähellekään sinunlaista
Vierailija kirjoitti:
siscou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä että kukaan ei halua tulla lähellekään sinunlaista
Ok
siscou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka ei hyväksy sitä, että toisilla on täysi oikeus toimia haluamallaan tavalla, on äärimmäisen rasittava ja turhauttava. Tällaiset ihmiset kummastelevat silmät ymmyrkäisinä, miksi ihminen toisensa jälkeen kaikkoaa hänen läheltään.Näköjään päätit inhota minua ensimmäisestä viestistä alkaen, joten turha vastata, mutta vastaan silti.
Ketkä ihmiset toisensa jälkeen kaikkoavat ympäriltäni? Sisko yhtäkkiä katkaisi välit ilman perusteluja ja pidän sitä kummallisena. Mikä siitä tekee määräilyä? Miten sinä reagoisit vastaavassa tilanteessa? Eikö tekisi mieli pohtia syitä?
Olen vaivautunut takiasi jo enemmän kuin tarpeeksi, nyt saa riittää. Ei, en ole kiinnostunut pohtimaan kysymystä kanssasi tämän enempää, se ei anna mulle mitään. Kuten jo aiemmin kerroin, olen jo työstänyt omaa tilannettani vuosia, ja sekin riittää jo.
Ongelmasi on omasi, teet sen kanssa kuten haluat.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
siscou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka ei hyväksy sitä, että toisilla on täysi oikeus toimia haluamallaan tavalla, on äärimmäisen rasittava ja turhauttava. Tällaiset ihmiset kummastelevat silmät ymmyrkäisinä, miksi ihminen toisensa jälkeen kaikkoaa hänen läheltään.Näköjään päätit inhota minua ensimmäisestä viestistä alkaen, joten turha vastata, mutta vastaan silti.
Olen vaivautunut takiasi jo enemmän kuin tarpeeksi, nyt saa riittää. Ei, en ole kiinnostunut pohtimaan kysymystä kanssasi tämän enempää, se ei anna mulle mitään. Kuten jo aiemmin kerroin, olen jo työstänyt omaa tilannettani vuosia, ja sekin riittää jo.
Ongelmasi on omasi, teet sen kanssa kuten haluat.
Tsemppiä!
Heippa!
Hei viesti 53 :)
Vaikutit kuitenkin kiinnostuneelta vielä jatkamaan tästä aiheesta tuolla toisessa ketjussa, että nostin tämän uudelleen. Ei viitsi heitä häiritä jankkaamalla eri aiheesta.
Mä en ole ottanut siskooni yhteyttä ja kyllä tekee kipeää!! En tajua, miten pystyn elämään, kun hän toimii eri tavalla kuin MINÄ haluan, olenhan sentään maailman paras ihminen! En voi elää ajatuksen kanssa. Olen niin täysin tyrmistynyt että tänäänkin menossa kaverin kanssa kahville ja hierontaan.
Mitäs teidän päivään?
siscou kirjoitti:
Hei viesti 53 :)
Vaikutit kuitenkin kiinnostuneelta vielä jatkamaan tästä aiheesta tuolla toisessa ketjussa, että nostin tämän uudelleen. Ei viitsi heitä häiritä jankkaamalla eri aiheesta.Mä en ole ottanut siskooni yhteyttä ja kyllä tekee kipeää!! En tajua, miten pystyn elämään, kun hän toimii eri tavalla kuin MINÄ haluan, olenhan sentään maailman paras ihminen! En voi elää ajatuksen kanssa. Olen niin täysin tyrmistynyt että tänäänkin menossa kaverin kanssa kahville ja hierontaan.
Mitäs teidän päivään?
Kun sinä terapoit minua, minä ilmaiseksi vastalahjaksi terapoin ja analysoin vielä sinua.
Kärsit vieläkin sisäisestä ristiriidasta sen vuoksi, että olet katkaissut välit siskoosi. Pohdit yhä jossain sisimmässäsi, teitkö oikein, ehkä jopa syyllisyydestä. Monta vuotta annoit tilanteen jatkua ja koko ajan tunne vain voimistui. Yritit ymmärtää siskoasi, onhan hän sentään sukulainen, ehkä jopa jossain määrin säälitkin, en tiedä. Samaan aikaan sinua turhautti suunnattomasti, että annat hänen imeä energiaasi, viedä voimiasi, etkä saa mitään vastalahjaksi.
Kun lopulta teit päätöksen katkaista välit, se oli kivuliasta, mutta helpottaava, ja tajusit, että sinun olisi pitänyt tehdä se jo kauan sitten. Ehkä kaikki ei sujunut mutkattomasti. Ehkä hän vielä yritti hakea ymmärrystä, jankkasi, että teit väärin - ja jos hän ei tehnyt näin, niin ainakin pelkäsit, että hän nostaisi taas syyllisyyden tunteen pintaan.
Sen takia sinulla on niin suuri tarve nähdä minussa tuo energiasyöppösisko. Haet oikeutusta omalle käytöksellesi.
Mutta tiedätkö mitä? Et saa täältä apua. Terapia on hyvä, oikeat ystävät ovat hyviä, perhe on hyvä, mutta ei mikään Vauva-palsta. Ja siksipä häivyn täältä nyt itsekin.
siscou kirjoitti:
Kysyin ja hän vastasi. Ei ollut vahinko.
Ei kuulemma vain halua enää olla tekemisissä. Ei perusteluja.
Tämä olisi pikkuisen hyödyllisempää, jos edes tietäisi, mitä on tehnyt ns. väärin, että on suututtanut hänet.
Vähän samantapainen tarina. Et varmaan olisi hänen kanssaan tekemisissä, ellette olisi perhettä? Eli... miksi olisit nytkään? Anna olla, yhteydenpidosta ei tule kuin paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
siscou kirjoitti:
Tämä olisi pikkuisen hyödyllisempää, jos edes tietäisi, mitä on tehnyt ns. väärin, että on suututtanut hänet.
Vähän samantapainen tarina. Et varmaan olisi hänen kanssaan tekemisissä, ellette olisi perhettä? Eli... miksi olisit nytkään? Anna olla, yhteydenpidosta ei tule kuin paha mieli.
Joo, ei varmastikaan oltaisi tekemisissä. Meillä on niin eri filosofia kaikesta ja eri arvomaailma, ja lisäksi sisko on selvästi osoittanut että haluaa elää erillään myös muista sisaruksista. Kumpikaan ei saisi mitään siitä, että pitäisi muodon vuoksi yhteyttä.
siscou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siscou kirjoitti:
Joo, ei varmastikaan oltaisi tekemisissä. Meillä on niin eri filosofia kaikesta ja eri arvomaailma, ja lisäksi sisko on selvästi osoittanut että haluaa elää erillään myös muista sisaruksista. Kumpikaan ei saisi mitään siitä, että pitäisi muodon vuoksi yhteyttä.
teidän suhde kuulostaa aika kummalliselta. kuten aiemmin jo sanoit, että joidenkin suhteiden on vain tarkoitus haipua...
minun mielestäni on helpotus, että mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän tajuaa valita oman seuransa tarkkaan. ei tarvitse sietää ketään vapaaehtoisesti, oli sukua tai ei.
Vierailija kirjoitti:
siscou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siscou kirjoitti:
teidän suhde kuulostaa aika kummalliselta. kuten aiemmin jo sanoit, että joidenkin suhteiden on vain tarkoitus haipua...
minun mielestäni on helpotus, että mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän tajuaa valita oman seuransa tarkkaan. ei tarvitse sietää ketään vapaaehtoisesti, oli sukua tai ei.
Samaa mieltä.
Sinänsä ensireaktio oli inhimillinen: pelästyin, että mitä on tapahtunut, suututinko siskon, kun puolen vuoden radiohiljaisuuden jälkeen yhtäkkiä huomasin että en saa tägättyä Facebookissa.
Mutta uskon, että me molemmat ajatellaan toisistamme vähän niin, Että yhteydenpito on tuntunut velvollisuudelta. Enää ei ole enää sitä velvollisuutta, kun toinen on symbolisesti osoittanut, että ei pidetä yhteyttä.
Nyt kun ajattelee, niin sehän selkeyttää ja helpottaa meidän välistä suhdetta. Kuinkahan paljon ylipäätään me roikotetaan turhaan elämässämme sellaisia ihmisiä joista ei saada mitään.