siis leikitäänkö siellä työkkärin kursseilla oikeasti jotain leikkejä?
millaisia leikkejä ne ovat ja pitääkö niissä koskea toisiin?
Kommentit (7)
Ei leikitä, tuo on urbaanilegensa, jolla halutaan uskotella, että työkkäristä ei ole mihinkään. Samaan aikaan unohdetaan, että esim. te-palvelut.fi on TEMin ylläpitämä palvelu, maksuton. Jos sitä ei olisi, ei olisi mitään ilmaissivustoa, jossa työantajat voivat ilmoittaa avoimet työpaikat.
Koskettamaan noilla kursseilla kyllä joutuu, koska osalle pitää opettaa niinkin eksoottinen asia kuin kätteleminen.
En tiedä leikeistä, mutta kun minä olin työpajalla, siellä oli lähihoitaja työharjoittelussa ja meidän piti istua ringissä pöydän ääreen kun se lässytti meille ruokaympyrästä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä leikeistä, mutta kun minä olin työpajalla, siellä oli lähihoitaja työharjoittelussa ja meidän piti istua ringissä pöydän ääreen kun se lässytti meille ruokaympyrästä.
:DDDDDDD Ai jumankauta kun hajosin! En tiedä miksi.... Kai kun olen lähihoitaja itsekin?! Voi reppanaa, hylätyn kuvat silmissä siellä ollut.
Ite kävin lukion jälkeen työkkärissä ammatinvalinta ihmisen kanssa juttelemassa. Ei tiennyt mistään yliopistoista yhtään mitään.. Piirrettiin tunti mun "elinvoima-aurinkoa". Lopuksi kysyi, että varataanko uusi aika. Juu ei.. Normi työkkärin työntekijä osasi sentään jotain neuvoa ammatinvalinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ite kävin lukion jälkeen työkkärissä ammatinvalinta ihmisen kanssa juttelemassa. Ei tiennyt mistään yliopistoista yhtään mitään.. Piirrettiin tunti mun "elinvoima-aurinkoa". Lopuksi kysyi, että varataanko uusi aika. Juu ei.. Normi työkkärin työntekijä osasi sentään jotain neuvoa ammatinvalinnassa.
"Elinvoima-aurinkoa" :DD Ihan kuin lastentarha. En kestä.
Meidän kurssilla ei leikitty, mutta usein leikeltiin kuvia lehdistä ja liimailtiin pahville.
Käytiin pölyisillä kirppareilla ja yritettiin keksiä mikä olisi kenellekin hyvä orjatyöpaikka.
Ärsyttävintä kuitenkin koko kurssissa oli se, että yksi nainen ei lakannut puhumasta itsestään!
Naureskeli omille jutuille niin että räkä lensi ja juttu vaan jatkui ja jatkui ja jatkui....
Ohjaajastakin näki, että "seuraava kiitos". Joskus miltei sanoikin niin.
Kaikenlisäksi ei kuunnellut kun ohjaaja tms. kertoi jotain, luki omaa kirjaansa.
Ja sitten keksi että ainiin, mulla olis kysymyksiä.
Asioista joista juuri oli kerrottu, olisi pitänyt vaan kuunnella...
No, siellä ainakin lauletaan tällaista laulua "Kukkuu, kukkuu pikkulanttu nukkuu, kellarin pimeässä nurkassa, hiiri se tuli ja puraisi, pikkulanttu naurista potkaisi..."