Mitä suomalaista tuliaiseksi ulkomaille?
Ystäväperheelle (ei suomalaisia). Ei mitään kovin kallista tai suurta, vaan enemmänkin monta pientä juttua. Tiedän jo, että vien Fazerin sinistä ja pienen pussi salmiakkia. Ehkä joku koriste-esine (ei Aalto-maljakkoa)? Perheellä on myös pari kouluikäistä poikaa, joten haluaisin heille viedä jotain.
Kommentit (29)
Lapsille vaikka Tatu & Patu This is Finland -kirja
Ruisleipää, öö en tiedä mitä muuta :D
Lapsiperheestä tuli tietysti ekana mieleen että muumi-astioita mutta koululaispojille ei varmaan ihan natsaa.
Mitä alapeukutettavaa kotimaisissa tomaateissa on?
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheestä tuli tietysti ekana mieleen että muumi-astioita mutta koululaispojille ei varmaan ihan natsaa.
Ei muumiastiat enää ole kotimaisia vaan valmistetaan Thaimaassa. En ikinä kehtaisi viedä tuollaista ryöstötuotetta suomalaisena tuliaisena!
Maailman parhaaksi rankattu giniä, pientislaamon tuotetta.
Kannattaa muistaa, että sellaiset supertuotteet kuin hapan ruisleipä, Juhla Mokka ja Fazerin Sininen ovat hyvin erikoisia maultaan. Ne eivät juuri muita kuin suomalaisia miellytä.
Ulkomailla vuosia asuneena mietin mikä olisi hyvä niin eipä paljon vaihtoehtoja ole. Mutta vinkiksi että ulkomailla on todella tärkeää muistaa lapset!!! Ja pojille yleensä menee kaikki urheiluun viittaava. Mä toin joskus kotimaan reissulta ystäväperheen pojille oman kaupungin jääkiekkojoukkueen fanikamaa ja se oli todella tykätty lahja. Ei sen joukkueen tarvitse olla tunnettu:) Tuon kerran jälkeen fanikama on ollut mun "tuliaiset" Suomesta.
Sitten suomalaisesta designista Marimekko ja Aaltovaasi missä tahansa koossa ovat haluttuja ja lähes ainoita tunnettuja suomalaisia tuotteita joilla on joku arvo ulkomailla.
Sekin tietysti vaikuttaa minkä maalainen perhe on kyseessä.
Aikoinaan vein eräälle pariskunnalle englannissa aallon valkoisen maljakon. Seuraavan kerran käydessäni, se oli ulkona tuhkakuppina. 😊
Joku AngryBirds-juttu pojille. Fiskars vanhemmille.
Kiitos vinkeistä, lisää vaan tulemaan :)
Kun olin au pairina ulkomailla vein mukanani Suomi-suklaata ja lapsille Afrikan tähti -pelin :)
Mun ulkkisanoppi ihastui kovasti Essence-viinilaseihin, joten niitä aion hommata hänelle. Muukin Iittalan lasi on kaunista. Pojille tosiaan jotain urheiluun liittyvää ehkä vaikka salmiakkia kauhisteltavaksi? 😁 Mitäs muuta... jokin kaunis kuvakirja Suomen luonnosta coffee table -kirjaksi? Pojille avaimenperät, hupparit, lippikset?
Sagaformin suomenmaan muotoinen matala kulho.
Vierailija kirjoitti:
Sagaformin suomenmaan muotoinen matala kulho.
Suomikulho nimeltään.
Kaardemummaa, kanelia ja korvapuustien resepti 😊
No kotimaisia tomaatteja tietysti!