Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnit anteeksi kristinuskossa?

Vierailija
27.10.2017 |

Mitä pitää tehdä että saa synnit anteeksi kristinuskossa?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoo;" jokaisen, joka tunnustaa minut

ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. (Ja myös.) 

Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."

Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa. 

Jos kärsimme yhdessä, saamme hänen kanssaan myös hallita; jos kiellämme hänet, on hänkin kieltävä meidät; 

”Tee se heti. Mieti: Sanooko Jeesus kuolemasi jälkeen tervetuloa kotiin?

Eli piilouskovaista ei oikein voi olla.

Vierailija
42/63 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.

Sananlaskut 28:13

Tunnustaa ja hylätä synti, jolloin Jumala antaa lupaamansa Pyhän Hengen, Armon Hengen.

Ja silloin täyttyy tämä Jumalan Pyhä lupaus ihmisen elämässä, joka vilpittömästi on sydämestään kääntynyt Jumalan puoleen:

Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.

Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne.

Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

Hesekiel 36:25‭-‬27

Ihminen joka on todella saanut syntinsä anteeksi, on lakannut tekemästä sitä mikä on väärää ja kaiken tämän ihmisessä vaikuttaa Jumalan Pyhä Armon Henki.

Luonnollisesti tämä on ihmiselle itselleen mahdotonta, sillä ihminen itsessään on paha, ilman Kristusta ei ihmisessä ole mitään hyvää.

Ja siksi Jeesuksen seuraajan tulee päivittäin kieltää itsensä, ottaa ristinsä ja seurata Mestaria Jeesusta Kristusta kuolemaan asti.

Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

Matteus 7:13‭-‬14

Tahdotko sinä seurata Jeesusta Kristusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä osa vastauksista on Raamatun mukaisia, osa enemmän oman tien kulkijoiden ajatelmia.

Ihmisen pelastuminen on aina vain ja ainoastaan Jumalan teko. Ihminen ei voi vapautta itseään synnistä.

Jumala antaa ihmiselle synnintunnon, ilman Jumalaa ihminen ei tunne että on tehnyt vääriä tekoja elämässään ja rikkonut teoillaan lähimmäisiä ja Jumalaa vastaan.

Kun Jumala on herättänyt ihmisen omantunnon ja ymmärryksen siitä, että juuri minä olen tehnyt syntiä ja ollut ristiinanulitsemassa Jeesusta teoillani, sama Jumala antaa voimakkaan katumuksen näiden syntien vuoksi ja ohjaa ihmisen kaipaapaamaan pelastusta synnin vallasta.

Jumala ohjaa katuvan ihmisen kohtaamaan elävässä uskossa olevan ihmisen, Jumalan lapsen, ja sitä myötä seurakunnan.

Jumalan lapselle on jätetty valta saarnata Jumalan puolesta synnit anteeksi. JUMALA antaa synnit anteeksi, kun katuva syntinen kuulee anteeksiantamuksen sanat ja uskoo sen, että synnit on sovitettu Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Silloin ihminen on puhdas synnistä, ja Jumalan edessä tahraton.

Hienosti se on amerikkalainen popcorn evankeliumi sinuunkin uponnut. Ihan klassista kristinuskon mädätystä, höystettynä osalla totuutta ja loppu onkin lähinnä sitä kamaa mitä voi kevätkäärylekemujen jälkeen pöntöstä odottaa. Kuin rotanmyrkkyä, josta siitäkin on osa täysin syötävää, mutta söisitkö kuitenkaan?? Saarnataan syntien anteeksisaamista ja pelastusta ilman "parannuksentekoa" joka on Kreikan alkuteksteissä mielenmuutos! Jumala kyllä vetää jokaista puoleensa, mutta ihmisellä on vapaa tahto muuttaa mieltään tai olla muuttamatta. Mielenmuutos ei vielä anna syntejä anteeksi, vaan on tehtävä kasteessa liitto Jumalan kanssa. Vasta tässä vaiheessa ihminen on syntynyt uudestaan, taivann valtakunnan kansalaiseksi, ja asia nimeltä synti on käsitelty. Jos haluaa muuttaa mieltään, ja astua ns. laajakaistalta joka vie helvettiin, kaidalle polulle, jonka päätteeksi käydään ahtaasta portista sisälle, täytyy sekin tehdä tietyllä tavalla, joka löytyy apt 2:37-41.

En ole kenelle vastasit, mutta onko sinun mielestäsi "meidän muiden" tapa uskoa väärä?

Vain oikeasti raamattuun perustuva usko on oikea, kaikki muut tavat ovat vääriä. Sitä väärää oppia tuntuu olevan liikkeellä monta kertaa enemmän kuin oikeaa. Sehän selviää ihan kenelle tahansa, raamattu käteen ja rupeaa vertaamaan. Jollei kuulemasi kama vastaa sitä oppia mikä raamatusta löytyy, oli kyseessä kuka tahansa, tapa uskoa on väärä.

Vierailija
44/63 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapea Tie kirjoitti:

Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.

Sananlaskut 28:13

Tunnustaa ja hylätä synti, jolloin Jumala antaa lupaamansa Pyhän Hengen, Armon Hengen.

Ja silloin täyttyy tämä Jumalan Pyhä lupaus ihmisen elämässä, joka vilpittömästi on sydämestään kääntynyt Jumalan puoleen:

Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.

Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne.

Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

Hesekiel 36:25‭-‬27

Ihminen joka on todella saanut syntinsä anteeksi, on lakannut tekemästä sitä mikä on väärää ja kaiken tämän ihmisessä vaikuttaa Jumalan Pyhä Armon Henki.

Luonnollisesti tämä on ihmiselle itselleen mahdotonta, sillä ihminen itsessään on paha, ilman Kristusta ei ihmisessä ole mitään hyvää.

Ja siksi Jeesuksen seuraajan tulee päivittäin kieltää itsensä, ottaa ristinsä ja seurata Mestaria Jeesusta Kristusta kuolemaan asti.

Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

Matteus 7:13‭-‬14

Tahdotko sinä seurata Jeesusta Kristusta?

Ensimmäinen kirjoitus tässä aiheessa, joka oli oikeasti mukava lukea. Kaidantien kulkijan kynästä tulee aivan erilaista teksitä, kuin se mitä popcorn evankelistat, popcorn evankeliumistaan julistavat. Ihmiset pitävä totuuden julistajia töykeinä, koska eivät julista ihmisten mieliksi korvasyyhyyn. Totuushan se tunnetusti kirpaisee kaikkein eniten.

Vierailija
45/63 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Jos ap on vasta ottamassa "lapsen askelia" uskossa, luulisin, että vastaukseksi hänelle riittää, että tutki itseäsi, ajatuksiasi ja tekojasi. Mieti miten olet toiminut elämäsi ristitiitatilanteissa, ja silloin kun elämä ei ole ollut mielestäsi suotuisaa.

Oletko jostain vihainen? Katkera? Kateellinen? Oletko itsekäs?

Jo noita asioita miettimällä saat usein vastauksen mitä Jumala haluaa sinulle sanoa.

Jumalan, uskon ja "kaiken" kyseenalaistaminen kuuluu asiaan. Ilman niistä nousevia kysymyksiä ja niihin saatuja vastauksia uskominen tuntuu vähän kuin ulkoaopettelulta.

Etsi, löydät varmasti! Olet hienojen asioiden ja oivallusten äärellä! :)

Tämä neuvo on vähän samaa tasoa kuin miehelle, joka haluaa halkovajan täyteen kuivaa polttopuuta, tarjoaisi purkkapaketin, jauha tuota, kyllä se siitä.

Vierailija
46/63 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä osa vastauksista on Raamatun mukaisia, osa enemmän oman tien kulkijoiden ajatelmia.

Ihmisen pelastuminen on aina vain ja ainoastaan Jumalan teko. Ihminen ei voi vapautta itseään synnistä.

Jumala antaa ihmiselle synnintunnon, ilman Jumalaa ihminen ei tunne että on tehnyt vääriä tekoja elämässään ja rikkonut teoillaan lähimmäisiä ja Jumalaa vastaan.

Kun Jumala on herättänyt ihmisen omantunnon ja ymmärryksen siitä, että juuri minä olen tehnyt syntiä ja ollut ristiinanulitsemassa Jeesusta teoillani, sama Jumala antaa voimakkaan katumuksen näiden syntien vuoksi ja ohjaa ihmisen kaipaapaamaan pelastusta synnin vallasta.

Jumala ohjaa katuvan ihmisen kohtaamaan elävässä uskossa olevan ihmisen, Jumalan lapsen, ja sitä myötä seurakunnan.

Jumalan lapselle on jätetty valta saarnata Jumalan puolesta synnit anteeksi. JUMALA antaa synnit anteeksi, kun katuva syntinen kuulee anteeksiantamuksen sanat ja uskoo sen, että synnit on sovitettu Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Silloin ihminen on puhdas synnistä, ja Jumalan edessä tahraton.

Hienosti se on amerikkalainen popcorn evankeliumi sinuunkin uponnut. Ihan klassista kristinuskon mädätystä, höystettynä osalla totuutta ja loppu onkin lähinnä sitä kamaa mitä voi kevätkäärylekemujen jälkeen pöntöstä odottaa. Kuin rotanmyrkkyä, josta siitäkin on osa täysin syötävää, mutta söisitkö kuitenkaan?? Saarnataan syntien anteeksisaamista ja pelastusta ilman "parannuksentekoa" joka on Kreikan alkuteksteissä mielenmuutos! Jumala kyllä vetää jokaista puoleensa, mutta ihmisellä on vapaa tahto muuttaa mieltään tai olla muuttamatta. Mielenmuutos ei vielä anna syntejä anteeksi, vaan on tehtävä kasteessa liitto Jumalan kanssa. Vasta tässä vaiheessa ihminen on syntynyt uudestaan, taivann valtakunnan kansalaiseksi, ja asia nimeltä synti on käsitelty. Jos haluaa muuttaa mieltään, ja astua ns. laajakaistalta joka vie helvettiin, kaidalle polulle, jonka päätteeksi käydään ahtaasta portista sisälle, täytyy sekin tehdä tietyllä tavalla, joka löytyy apt 2:37-41.

En ole kenelle vastasit, mutta onko sinun mielestäsi "meidän muiden" tapa uskoa väärä?

Vain oikeasti raamattuun perustuva usko on oikea, kaikki muut tavat ovat vääriä. Sitä väärää oppia tuntuu olevan liikkeellä monta kertaa enemmän kuin oikeaa. Sehän selviää ihan kenelle tahansa, raamattu käteen ja rupeaa vertaamaan. Jollei kuulemasi kama vastaa sitä oppia mikä raamatusta löytyy, oli kyseessä kuka tahansa, tapa uskoa on väärä.

Kiitos vastauksesta :) En sano, että olisin kanssasi samaa mieltä, mutta se ei haittaa minua. En siis väitä, että olisit mielestäni väärässä :)

Minua kiinnostaa keskustella aiheesta, ja sinulla tuntuu olevan tietoa asiasta, joten kysyn sinulta toisenkin kysymyksen. Mitä mieltä olet helluntailaisuudesta ja oletko fundamentalisti?

Kiitos, jos viitsit vastata :)

Vierailija
47/63 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnit on ihmisen keksintö.

Mitään syntejä ei ole.

Vierailija
48/63 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännyt, hiljennyt Jumalan puoleen, tunnustat että olet syntiä tehnyt, kadut tekoasi. Tunnustat että sinä uskot Jumalaan, Pyhään Henkeen, Jeesukseen. Jumala ymmärtää sinua ilman puhettakin, ymmärtää "sisäisen" äänen ja ajatuksenkin, Hän kuulee.

Jumala on niin rakastava, että Hän on meidän syntiemme tähden kuollut ristillä. Jumala on nähnyt elämäsi, tekosi, Hän osaa auttaa sinua. Älkää pelätkö mennä Jumalan eteen, Hän on hyvin rakastava! Hän on suurin välittäjä ja suurin rakkaus.

Vierailija
49/63 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännyt, hiljennyt Jumalan puoleen, tunnustat että olet syntiä tehnyt, kadut tekoasi. Tunnustat että sinä uskot Jumalaan, Pyhään Henkeen, Jeesukseen. Jumala ymmärtää sinua ilman puhettakin, ymmärtää "sisäisen" äänen ja ajatuksenkin, Hän kuulee.

Jumala on niin rakastava, että Hän on meidän syntiemme tähden kuollut ristillä. Jumala on nähnyt elämäsi, tekosi, Hän osaa auttaa sinua. Älkää pelätkö mennä Jumalan eteen, Hän on hyvin rakastava! Hän on suurin välittäjä ja suurin rakkaus.

Tunnustaminen ei hyödytä mitään, ellet myös hylkää sydämestäsi tunnustamiasi asioita.

Petät vain itseäsi....

Vierailija
50/63 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, vain tehdä parannus kaikesta jonka mieltää synniksi, uskoa Jeesukseen.  Sitten vahvistat uskoa asioilla jotka miellät oikeiksi, vaikka köyhien auttamisella,  taloudellisten resurssien puitteissa ja minkä koet olevan lähellä sydäntä.

Vierailija
51/63 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta :) En sano, että olisin kanssasi samaa mieltä, mutta se ei haittaa minua. En siis väitä, että olisit mielestäni väärässä :)

Minua kiinnostaa keskustella aiheesta, ja sinulla tuntuu olevan tietoa asiasta, joten kysyn sinulta toisenkin kysymyksen. Mitä mieltä olet helluntailaisuudesta ja oletko fundamentalisti?

Kiitos, jos viitsit vastata :)

Olen kuulunut helluntaiseurakuntaan, ja lähtenyt sieltä pois. Helluntailiike oli terve liike rantautuessaan suomeen 1911. Oli tietysti, koska ns, herätystä ei ala kuin terveistä ja Jumalan siunaamista liikkeistä. Mutta ei siinä kauaa kestänyt, jo vuoteen 1925 mennässä oli liike jakautunut eri lahkoihin. Jokainen yritys jakaa Kristuksen seurakunta lahkoihin, on kapinaa kirkkauden valtaistuinta vastaan! Helluntaiseurakuntien (en tietenkään ole käynyt kaikissa) toimintaa ja isonkirjan toimintaa pidän omalla tavallaan vaarallisena. Helluntaiseurakunta EI OLE se veljesrakkauteen perustuva Kristuksen seurakunta/järjestelmä jonka raamatusta löydät! Sillä raamatussa sanotaan että keskinäisestä rakkaudesta tuntee Kristuksen seurakunnan.

Omien kokemusteni perusteella meno on hyvinkin kylmää. Veljesrakkautta ei ole se että tuulikaapissa taputellaan selkään, ja toivotellaan siunausta taas seuraavalle viikolle, kun ollaan ensin tuijotettu kaksi tuntia kaverin niskaa ja saatu hieman kahvia pahviin.  Raamatun kun luet kannesta kanteen, ja sitten ryhdyt kohta kohdalta vertaamaan helluntaiseurakuntaan, huomaat että kysymyksessä on kaksi erilaista järjestelmää.  Vaara piilee siinä että helluntaiseurakunnassa on kuitenkin raamatun mukaistakin oppia, joten se väärä jää helposti huomaamatta. Helluntaiseurakunta ei harjoita minkäänlaista seurakuntakuria, mädät omenat saavat rauhassa mädättää muutkin, eikä edes hu*rin tekemisiin tai edes aviorikoksiin puututa millään tavalla, vaikka raamattu aivan selkeästi kehoittaa poistamaan sellaiset keskuudesta. Olen myös huomannut että raha ja rahan kerääminen on joissain tapauksissa suorastaan kiusallisen julkeaa.

Jos helluntaiseurakuntaan haluaa mennä, suosittelen että tieto ja usko on jo senverran vahvalla pohjalla, että ei enää purematta niele kaikkea luineen ja päineen. Ekumenia on yksi sudenkuopista, joihin käsitykseni mukaan helluntaiseurakunta on hyvin lähellä astumassa. Helluntaiseurakunnan ovet ovat kaikille avoimet! Raamatun mukaisessa seurakuntamallissa jumalattomilla ei ollut uskovien kokoontumisiin mitään asiaa! Kristuksen seurakunnassa ei suoriteta alttarikutsuja, kun siellä ei ole koko alttariakaan ollenkaan! Alttari on raamatun mukaan uhrauspaikka, ja sellaisen pitäminen Kristuksen seurakunnassa on majesteettirikos kirkkauden valtaistuinta kohtaan! Sillä uhrejahan ei Jeesuksen jälkeen enää  tarvita.

Jatkuu...

Vierailija
52/63 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristuksen seurakunnassa ei keneltäkään koskaan tarvitse kysyä että onko täällä joku joka ei ole uskossa! Kaikki seinien sisäpuolella olevat ovat, ja sen tähden mennäänkin ns. turuille ja toreille kertomaan asia jumalattomille, ja he ovat mielenmuutoksen sekä kasteen jälkeen tervetulleita seurakuntaan. Pappeja eli helluntaiseurakunnan pastoreita et myöskään raamatun uudentestamentin seurakunnasta löydä! Jokainen uskova on pappi suhteessa jumalattomiin, mutta Kristuksen seurakunnassa kaikki ovat veljiä keskenään. Ristiriitatilateet Kristuksen seurakunnassa ratkaisee vanhimmisto, jotka hekin ovat raamatun mukaan palvelijoita.

Helluntaiseurakunnan kokousmalli on myös vastoin raamattua! Kristuksen seurakunnassa jokaisella on oikeus puhua, ja korokkeella oleva puhujanpönttö pitäisi yksinkertaisesti kantaa ulos! Opettaminen ei ole kristuksen seurakunnassa monologia eikä ylhäältä johdettua, vaan vuoropuhelua, jossa jokaisella seurakunnan jäsenellä on oikeus puhua. Mistäs sen tietää, kenelle Jumala puhuttavaa antaa, ja jos vain "pastori" on äänessä, saattaapi Jumalan ääni jäädä kuulematta.

Tässä muutamia ajatuksia helluntaiseurakunnasta, jos kysyt lähes keneltä tahansa helluntailaiselta että kuinka tullaan uskoon, et saa oikeaa vastausta. Sielta vastataan syntien tunnustamista Jeesukselle, Jeesuksen ottamista sydämeen, Syntisen rukousta ja muuta kökköä. Jos he eivät edes osaa kertoa jumalattomalle, miten tullaan taivasten valtakunnan kansalaiseksi, eli ns. uskoon, ei siltä loppuosaltakaan ihan mahdottomia kannata odottaa.

Minulle Kristuksen seurakunta on ne veljet jotka elämällään ovat kuuliaisia Kristukselle. Ei siinä rakennuksia tarvita vaan keskinäinen rakkaus. Siittä se homma lähtee...

Ps. Jos sinä tahdo Jeesusta seurata, sinun on PAKKO olla ns. fundamentalisti. Jeesus vertasi sitä kaveriin joka löysi arvokkaan helmen, ja myi kaiken mitä omisti, saadakseen tuon helmen. Jeesus sanoi että jos häntä lähtee seuraamaan, joutuu koko maailman vihaamaksi, ja saman tekevät Hänen seuraajilleen kuin Hänellekin. Niille harvoille jotka kaidalle polulle astuvat, saattaa tämä vaellus hyvinkin päättyä hirsipuuhun, mutta parempi hirsipuuhun kuin helvettiin.

Vierailija
53/63 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kirjoitti Luther ja tähän minäkin uskon ja saan seurakunnassani vanhoillislestadiolaisena vapautua syntien taakasta ja kuulla virvoittavat sanat, minun syntini ovat anteeksiannetut. 

Tämän välttämättömän julkisen ja päivittäisen ripin lisäksi on olemassa se salainen rippi, joka suoritetaan vain yhden veljen läsnä ollessa. Kun sydämellämme on jotakin erityistä, joka meitä ahdistaa, joka kalvaa omaatuntoa eikä päästä meitä rauhaan, ja kun huomaamme olevamme uskossa liian heikot, silloin saamme valittaa tätä kaikkea jonkun veljen kuullen, sinä hetkenä ja niin usein kuin haluamme, saadaksemme neuvoa, lohdutusta ja rohkaisua. Tätä ripin lajia ei ole meille annettu käskynä, kuten nuo kaksi edellistä, vaan se on annettu vapaasti käytettäväksi, sen mukaan kuin itse kukin sitä hädässään tarvitsee. Tämä on peräisin siitä säätämyksestä, jolla Kristus itse pani päästösanan kristittyjen suuhun ja käski vapauttaa meidät synneistä. Missä ikinä on syntinsä tunteva ja lohdutusta ikävöivä sydän, se saa lujan turvapaikan, kun se löytää Jumalan sanan ja kuulee, että Jumala itse ihmisen suulla päästää hänet synneistä ja julistaa vapaaksi.

Ota siis huomioon, kuten usein olen sanonut, että ripissä on kaksi kohtaa. Toisessa toimimme me itse: minä valitan syntiäni ja anon lohtua ja virvoitusta sielulleni. Toisessa toimii Jumala: hän julistaa minut ihmisen suuhun panemallaan sanalla vapaaksi synneistäni - ja juuri tämä ripin tärkein ja jaloin osa tekee koko ripin suloiseksi ja lohdulliseksi. Näihin aikoihin asti kaikki paino on pantu sille, mitä me teemme, ja ajatus on pysähtynyt siihen, että vain meidän synnintunnustuksemme olisi täydellinen. Ripin toista, tärkeintä kohta ei ole otettu huomioon eikä siitä ole saarnattu. Jumalalle maksuna, ja että synneistä päästö olisi mitätön ja synti jäänyt anteeksi antamatta, jos tunnustus ei ollut täydellinen, aivan tarkoin suoritettu. Näin meidät kaikki ajettiin toivottomuuteen, sillä eihän niin täydellinen tunnustus ollut mahdollinenkaan, eikä yksikään omatunto löytänyt rauhaa eikä voinut luottaa päästösanaan. Näin tehtiin rakas rippi hyödyttömäksi ja jopa raskaaksi ja katkeraksi, mistä jokainen sielu sai pahan vamman ja joutui turmioon.

Vierailija
54/63 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kirjoitti Luther ja tähän minäkin uskon ja saan seurakunnassani vanhoillislestadiolaisena vapautua syntien taakasta ja kuulla virvoittavat sanat, minun syntini ovat anteeksiannetut. 

Tämän välttämättömän julkisen ja päivittäisen ripin lisäksi on olemassa se salainen rippi, joka suoritetaan vain yhden veljen läsnä ollessa. Kun sydämellämme on jotakin erityistä, joka meitä ahdistaa, joka kalvaa omaatuntoa eikä päästä meitä rauhaan, ja kun huomaamme olevamme uskossa liian heikot, silloin saamme valittaa tätä kaikkea jonkun veljen kuullen, sinä hetkenä ja niin usein kuin haluamme, saadaksemme neuvoa, lohdutusta ja rohkaisua. Tätä ripin lajia ei ole meille annettu käskynä, kuten nuo kaksi edellistä, vaan se on annettu vapaasti käytettäväksi, sen mukaan kuin itse kukin sitä hädässään tarvitsee. Tämä on peräisin siitä säätämyksestä, jolla Kristus itse pani päästösanan kristittyjen suuhun ja käski vapauttaa meidät synneistä. Missä ikinä on syntinsä tunteva ja lohdutusta ikävöivä sydän, se saa lujan turvapaikan, kun se löytää Jumalan sanan ja kuulee, että Jumala itse ihmisen suulla päästää hänet synneistä ja julistaa vapaaksi.

Ota siis huomioon, kuten usein olen sanonut, että ripissä on kaksi kohtaa. Toisessa toimimme me itse: minä valitan syntiäni ja anon lohtua ja virvoitusta sielulleni. Toisessa toimii Jumala: hän julistaa minut ihmisen suuhun panemallaan sanalla vapaaksi synneistäni - ja juuri tämä ripin tärkein ja jaloin osa tekee koko ripin suloiseksi ja lohdulliseksi. Näihin aikoihin asti kaikki paino on pantu sille, mitä me teemme, ja ajatus on pysähtynyt siihen, että vain meidän synnintunnustuksemme olisi täydellinen. Ripin toista, tärkeintä kohta ei ole otettu huomioon eikä siitä ole saarnattu. Jumalalle maksuna, ja että synneistä päästö olisi mitätön ja synti jäänyt anteeksi antamatta, jos tunnustus ei ollut täydellinen, aivan tarkoin suoritettu. Näin meidät kaikki ajettiin toivottomuuteen, sillä eihän niin täydellinen tunnustus ollut mahdollinenkaan, eikä yksikään omatunto löytänyt rauhaa eikä voinut luottaa päästösanaan. Näin tehtiin rakas rippi hyödyttömäksi ja jopa raskaaksi ja katkeraksi, mistä jokainen sielu sai pahan vamman ja joutui turmioon.

Minä en lutteria kovin korkealla noteeraisi. Alun jälkeen hän sortui, ja ymmärryksen asiasta saa kuin lukee lutterin kirjan, Juutalaiset ja heidän valheensa. Luther oli elämänsä loppupuolella pehmittämässä sitä maaperää, joka 40 luvulla johti miljoonien juutalaisten ja muidenkin murhaamiseen. Aina kun jossain mainitaan kirkko, pitää uskovilla hälytyskellot soida.

Vierailija
55/63 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77, kiitos vastauksestasi. Sinusta tulee mieleen eräs ystäväni, jonka kanssa en ole ollut tekemisissä aikoihin. Myös sukupuoli, ikä? ja osittain tapa ilmaista asioita ovat hyvin samanlaisia. Hän kuului nuorempana helluntaiseurakuntaan. Luen juttusi ns. hänen äänellään.

Kaikkea hyvää sinulle ❤

Vierailija
56/63 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77, kiitos vastauksestasi. Sinusta tulee mieleen eräs ystäväni, jonka kanssa en ole ollut tekemisissä aikoihin. Myös sukupuoli, ikä? ja osittain tapa ilmaista asioita ovat hyvin samanlaisia. Hän kuului nuorempana helluntaiseurakuntaan. Luen juttusi ns. hänen äänellään.

Kaikkea hyvää sinulle ❤

Eihän sitä koskaan tiedä! :) Toivottavasti vastaus antoi ne asiat, jotka mieltäsi askarruttivat. Jos jokin muu mieltäsi askarruttaa, vastaan mielelläni niin pitkälle kuin ymmärrykseni riittää.

Vierailija
57/63 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat hieman eri painotuksella olevia vastauksia. Kristinuskossa on eri kirkkoja. Yhteistä on, että Jeesus sovitti ne syntisi. Lue Isä meidän - rukous. Siinä ne pyydetään anteeksi.

Jos haluat muutenkin jutella, ota yhteyttä fiksuuun pastoriin mieleisessäsi kirkossa.

Bless!

Vierailija
58/63 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiviisti sanottuna uskoa Jeesukseen, mutta kun 'uskoa Jeesukseen' -ilmausta ryhdytään avaamaan, niin vastaukseen sisältyykin monia asioita, joita eri vastaajat toivat ketjussa esiin: usko Jeesuksen ristin sovitustyöhön ja ylösnousemukseen, syntien tunnustaminen Jumalalle, niiden katuminen ja anteeksi pyytäminen Jeesuksen ristiin vedoten, parannuksen tekeminen synneistään (joka alkaa sydämen kääntymyksestä, mielen muutoksesta), Jeesuksen seuraaminen Herranaan ja syntikiusauksia vastaan uskossa taisteleminen, eli kaidan tien kulkeminen.

Nämä eri vastaajat ovat siis painottaneet eri ulottuvuuksia uskosta Jeesukseen. Minä painotan nyt sitten vaikka sitä sydämen uskossa tapahtuvaa totuuteen tulemista. Syntien tunnustaminen on olennaisesti totuuteen tulemista, ja Jeesus on se totuus. Jeesus, ihmiseksi syntynyt Jumalan Poika, syntiemme puolesta ristiinnaulittu ja kuolleista noussut; ei ole muuta totuutta.

Jeesus on evankeliumin totuus: "Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." (Joh. 14:6)

"Minä tunnustin sinulle syntini, en salannut pahoja tekojani. Minä sanoin: "Tunnustan syntini Herralle." Sinä annoit anteeksi pahat tekoni, otit pois syntieni taakan." (Ps. 32:5)

Vierailija
59/63 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cat kirjoitti:

Saat hieman eri painotuksella olevia vastauksia. Kristinuskossa on eri kirkkoja. Yhteistä on, että Jeesus sovitti ne syntisi. Lue Isä meidän - rukous. Siinä ne pyydetään anteeksi.

Jos haluat muutenkin jutella, ota yhteyttä fiksuuun pastoriin mieleisessäsi kirkossa.

Bless!

Kristinuskossa EI OLE YHTÄÄN KIRKKOA!!! Kirkko EI OLE kristinusko! Joka mieleistään kirkkoa lähtee hakemaan, hukkuu kirkkojen karkkikauppaan, jossa jokaiselle on tarjolla jotain. Raamatun mukaista, Jumalan sanalle kuuliaista Kristuksen seurakuntaa pitää etsiä, eikä mieleistä kirkkoa.

Vierailija
60/63 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Jos haluaa saada syntinsä anteeksi, on tehtävä ns. liitto Jumalan kanssa! Apostolien teot 2.37-41

1. Tehkää parannut, alkutekstien mukaan muuttakaa mieltänne. Mielenmuutos tarkoittaa sitä että ei usko enää itseensä, eikä ihmiseen vaan Jumalaan. Jeesus Kristus on mielenmuutoksen jälkeen elämän kaikkein korkein auktoriteetti.

2.Kukin ottakoon teistä kasteen, SYNTIEN ANTEEKSI SAAMISEKSI! Kasteessa tehdään liitto Jumalan kanssa, ja tämän liiton myötä ihminen kuolee itselle ja tälle maailmalle, ja elää nyt Jeesukselle. Kaste on tämän kuolemisen, upotus ja uudelleen syntymisen, vedestä nouseminen vertauskuva.

3. Pyhän Hengen lahja. Ihminen saa Jumalan Pyhän Hengen joka tuo uskovan kaiken totuuden tuntemiseen!

4. Lupaus iankaikkisesta elämästä ja kutsu taivasten valtakuntaan!

Tässä on se tie jota pitkin astutaan taivasten valtakuntaan, tämä on se rajapyykki jossa syntisestä ihmisestä tulee Jumalan lapsi. Kun on kerran lapsi on myös perillinen. Vasta tämän jälkeen alkaa Jumalan voima näkyä uskovan elämässä, edellyttäen että uskova pysyy ns. kaidalla polulla ja lakkaa syntiä tekemästä. Joka näin tekee, ihmeiden täyttämä elämä alkaa, kun Jumalan ennalta valmistamaa polkua pitkin suostuu kulkemaan.

Lakkaa tekemästä syntiä? Mahdotonta tai sitten ihminen valehtelee itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi