Osaako joku täällä tulkita unia
Näen jatkuvasti unta äitipuolestani. Meillä on nykyään hyvät välit. Kun muutin isäni ja hänen luoksensa, en todellakaan ollut toivottu heidän perheeseen. Lapsena tuntui siltä, että olin kaikkeen syypää. Äitipuolen tytär onkanssani saman ikäinen ja aina minua verrattiin häneen. Olin aina huonompi koulussa ja ylipäätään kaikessa. Tunnelma oli aina tosi painostava, en kerta kaikkiaan osannut äitipuolen mielestä mitään. Jatkuvaa huomauttamista mm siitä, että luen liikaa (minulla oli usein migreeni), söin väärin, lauluääneni oli ruma, hiukseni olivat rumat, näytin äidiltäni jne, aina jossain vikaa.
Nykyään olen jo päälle 30 ja nämä unet ovat alkaneet viimeisen vuoden aikana. Unessa minua syytetään mm siitä, että olen esimerkiksi lyönyt äitipuoltani kun hän on ollut minulle ilkeä ja unessa yritänkaikin tavoin puolustaa itseäni, mutta kukaan ei usko mitä yritän kertoa.
Kommentit (3)
Eiköhän tuo ole aika selvä. Ei teillä ole äitipuolesi kanssa nykyään niin hyvät välit kuin pintapuolisesti näyttää. Sinua on alkanut aikuisiällä vaivata lapsuudessasi kokema kaltoinkohtelu. Voit tietenkin nostaa kissan pöydälle äitipuolesi kanssa mutta... koituisiko siitä loppujen lopuksi mitään hyvää? Käy mieluummin terapiassa läpi lapsuutesi vääryyksiä.
Otitko koskaan puheeksi tätä asiaa kenenkää kanssa kun olit nuori? Jos otit mikä reaktio siihen oli? Vai mietitkö et "no ehkä oon herkkä ja ns ansaitsen tän"? Tai tolla mietinnällä mietin siis et jos kerron tästä niin uskoisikohan kukaan mua tai sanoisiko ne mulle et mä vaan ylireagoin joten päätit olla hiljaa. Toivottavasti ymmärrät jotain mitä ajan tässä takaa kun tää ulosanti mulla on vähän haastavaa ':D Jokatapauksessa noi asiat on selkeesti käsittelemättä ja sun pitäis ne jollain tavalla käsitellä oli se sitten "yksin" esim terapiassa tai kohtaamalla äitipuolesi. Eihän se kohtaaminenkaan tarvitse olla vihainen vaan rauhassa puhut ja kerrot miltä susta tuntuu. Tsemppiä sulle :)
Olet sen ikäinen että tiedät elämän rajallisuuden ja äitipuolesikin saattaa olla elämän ehtoopuolella. Alitajuntasi haluaa sinun tekevän sovinnon. Et selvästi ole paha ihminen vaan ymmärrät eri ihmisten ongelmia ja vaikeita lähtökohtia. Äitipuolellasi olisi sinulle varmaan kerrottavaa, ehkä myös anteeksipyydettävää.