Muut joita pelottaa puhelimen soiminen, siis jos joku soittaa sulle.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Todella antiikkista soittaa puhelimella.
Voin kertoa että alle 30-v ei koskaan soita. Siis täällä Helsingissä. Iisalamesta en tiedä.
Mulle soitetaan ja Helsingissä asun, tosin ei näissä asioissa varmasti ole mitään paikkakuntakohtaisia eroja, eiköhän meset ym. toimi Iisalmessakin. Oon tehnyt selväksi, että jos mut halutaan nähdä, se on sit soitto. Kummasti puhelin pirisee.
Yksi rasittava kaveri kysyi miksen hanki messengeriä niin hän saisi muhun aina yhteyden (puhelimesta loppuu joskus saldo). Rehellinen vastaus olisi ollut, että mainitsit juuri yhden tärkeimmistä syistä olla hankkimatta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Todella antiikkista soittaa puhelimella.
Voin kertoa että alle 30-v ei koskaan soita. Siis täällä Helsingissä. Iisalamesta en tiedä.
Ehkä ne jatkuvasti puhelimeen puhuvat teinit ratikassa puhuu sit vanhempiensa kanssa, jotka soittaa niille.
Olisin karenssissa, jos en vastaisi tuntemattomiin numeroihin. Työkkärin yhteydenotot, työpaikkojen yhteydenotot. Osa toki hoituu sähköpostitsekin, mutta paljon soitetaankin. Itselläni on estoja soittamiseen liittyen, puhelimeen vastaamiseen onneksi ei. Ärsyttää toki, että toiseen (julkiseen) numerooni soittelee usein näitä sähkösopimuksen tyrkyttäjiä. Mutten voi olla vastaamattakaan, kun se on usein puhelimensa hukannut ystäväni joka soittaa ohikulkijan puhelimesta.
Minä olen ihan lapsesta asti, tai silloin kun sain ekan puhelimen, niin pelästynyt soittoja. Jopa kavereilta. Olen herkkä ihminen jolla on tarkka raja yksityisyyden ja oman ajan kanssa. Kännykkä tavallaan rikkoo tuon, koska kuka tahansa voi olla yhteydessä mihin tahansa aikaan. Itse todellakin suosin sähköpostin käyttöä, koska aika harva asia on sellainen joka tarvitsee puhelinta. Äitini taasen on ekstrovertti ja hänen on pakko aina soittaa sen sijaan että kirjoittaisi sähköpostilla.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mulla on ahdistus- ja paniikkihäiriö ja pelkään puhelimessa puhumista. Mulla onkin aina puhelin äänettömällä. Nyt pitäisi soittaa Kelaan, mutta ei pysty. Ehkä kituutan sitten ilman lääkkeitä (elintärkeitä, muuhunkin kuin ahdistukseen ja pelkoon).
Ihan sama täällä!! En siis ole ainoa... Tosi inhottavaa tällainen :(
Joku kerran väitti että pelkään puhelimia. Kyllä hän tiesi mistä oli oikeasti kyse. Ei vaan viitsinyt sanoa.
Kerran työnantajani minun työvuorollani valitsi eräästä sarjasta yhden jakson. Katsoimme sitä noin 15 minuuttia. Hän oli etukäteen valinnut sarjasta yhden jakson. Katsoimme sitä vain tietyn hetken, sarjassa tapahtuvien tiettyjen tapahtumien hetken. Sitten hän sammutti sen. Hän istuu pyörätuolissa ja vihaa naisia. Mitäköhän sarjan tapahtumat käsittelivät?
Hänelle olivat helluntailaiset puhuneet minusta paskaa. Joten hän sai naisvihalleen yllykkeen jo oman vihansa lisäksi. Hauskaa. Helluntailaiset.
Pitäisi parin helluntaiämmän mennä sinne töihin.
Vierailija kirjoitti:
No, mulla on puhelimessa sellainen sääntö että vain yhteystiedoissa olevat nrot soivat, muut ovat mustalla listalla ja tuuttaavat varattua. Ei enää puhelinmyyjän soittoja. Suosittelen.
Miten tuon asetuksen saa?
Vierailija kirjoitti:
No, mulla on puhelimessa sellainen sääntö että vain yhteystiedoissa olevat nrot soivat, muut ovat mustalla listalla ja tuuttaavat varattua. Ei enää puhelinmyyjän soittoja. Suosittelen.
Kannattaisikohan hankkia ihan puhelinmyyntiesto? Kerralla 3 vuotta voimassa. Tätä elämää en aio elää ilman sitä, ikinä enää. Ihana rauha.
Ennen puhelimesta ei edes nähnyt kuka soittaa, mutta nykyään näkee joten mikä on ongelma?
Puhelin saa olla äänettömällä vaikka koko ajan, näkee jos on yritetty soittaa. Asiat voi hoitaa tekstiviestillä. Ei ole kenenkään velvollisuus olla koko ajan käytettävissä, vain alaikäinen lapsi on poikkeus.
Tutun kanssa voi myös sopia, että laittaa viestin jos on asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerran työnantajani minun työvuorollani valitsi eräästä sarjasta yhden jakson. Katsoimme sitä noin 15 minuuttia. Hän oli etukäteen valinnut sarjasta yhden jakson. Katsoimme sitä vain tietyn hetken, sarjassa tapahtuvien tiettyjen tapahtumien hetken. Sitten hän sammutti sen. Hän istuu pyörätuolissa ja vihaa naisia. Mitäköhän sarjan tapahtumat käsittelivät?
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuon asetuksen saa?
Puhelimen hallinta - Estolista - Seurantasäännöt - Estä kaikki tuntemattomat (Yhteystietoihin kuulumattomat numerot estetään). Mulla löytyy tuon polun takaa, Android-puhelimesta.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tajua ap.:n ja näiden muiden puhelinpelkureiden tapaisia ihmisiä lainkaan. No, luonnonvalinta karsii teikäläisiä pikku hiljaa.
Ei karsi. Olen silti loistava rakastaja ja minulla on monta elätettävää.
Olen istunut ikäni asiakaspalvelussa, enkä enää jaksa vastata puhelimeen. Yksityisluurikin pitää tsekata ensin, että kuka soittaa. Jos en tunne, eikä löydy tietoja, niin voi voi sitten.
Nykyään työluuri soi harvakseen ja niistäkin osa sellaisia ulkomaan eläviä joiden piti soittaa firman toiseen numeroon, joten nekin nykyään tsekkaan nopesti netistä ennenkuin vastaan.
Kyllä, pelkään joka kerta että huonoja uutisia tulossa. Vieraisiin numeroihin en vastaa. Töissä on ihan saatanasta kun joutuu firman puhelimeen vastailemaan, pelottaa aina että sielä joku asiakas alkaa mankumaan jotain ja menen ihan jäihin.
Puhelinmyyjä hiiltyi.
Puhelimessa puhuminen on niin ysäriä. Mesen laittaminen ok, vähemmän invasiivista ja voi päättää haluaako ylipäätään vastata vai ei.