Voiko korkeakoulu langettaa tekijälle jotain sanktioita jos vaikka pahoinpitelee kanssaopiskelijan?
Onko väliä jos se tapahtuu esimerkiksi luennon yhteydessä, tai jossain ainejärjestön bileissä?
Kommentit (26)
Miksi vain koulun toimet mietityttävät? Voihan asianomainen itse tehdä rikosilmoituksen.
Korkeakoulu voi heittää pihalle opiskelijan joka on liian vaarallinen muille opiskelijoille, tästä vaan pitäisi olla todisteita. Muuten korkeakoululla ei ole valtaa rankaista rikoksista vaan pitää jättää asia poliisille. Ainejärjestö voi tietty erottaa toisen tai molemmat osapuolet ja antaa porttikiellon tilaisuuksiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain koulun toimet mietityttävät? Voihan asianomainen itse tehdä rikosilmoituksen.
Vaikka käräjillä saisi pahoinpitelystä tuomion, se ei haittaisi opiskelua. Koulun antamilla sanktioilla on suurempi vaikutus pahoinpitelijän elämään.
jos tuosta on tehty poliisille ilmoitus ja asia menee oikeuteen, niin erottamista ei pitä tehdä ennen kuin oikeus on antanut tuomionsa. jos opiskelija erotetaan, niin oikeus voi pitää sitä lieventävänä asianhaarana.
Minua ainakaan ei erotettu. Jouduin siirtymään etäopiskeluun, mutta opiskelua sain jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua ainakaan ei erotettu. Jouduin siirtymään etäopiskeluun, mutta opiskelua sain jatkaa.
Mitä teit?
Entä jos a) rai... kastelee opiskelukaverin ainejärjestön taj ylioppilaskunnan juhlan jälkeen kun tämä on luultavasti juovuksissa tai b) pahoinpitelee jonkun luennoitsijan tämän vapaa-aikana?
Voi että. Näin hyvään suuntaan se sinunkin opiskelu on nyt menossa. Voi ylläri pylläri. Hanki hyvä mies apua tuohon.
Kuulostaa siltä, että jo parissa kuukaudessa on alkanut pälli levitä. Olet nyt tienristeyksessä jossa toinen suunta vie terapian kautta normaalin tai sitä muistuttavaan elämään, ja toinen im-yksiöön jossa "panostetaan vauva-av:lle kirjoitteluun".
Vierailija kirjoitti:
Entä jos a) rai... kastelee opiskelukaverin ainejärjestön taj ylioppilaskunnan juhlan jälkeen kun tämä on luultavasti juovuksissa tai b) pahoinpitelee jonkun luennoitsijan tämän vapaa-aikana?
Musta tuntuu että sun olisi parempi jättää noi opiskelupiirit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teit?
Edelleen, mitä teit?
Onhan sitä kaikenlaisia tappeluita ollut opiskelupileissä.
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta mitä niistä on seurannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta mitä niistä on seurannut?
En tiiä. En kyllä suosittele kokeilemaan
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt ainutta tappelua opiskelijabileissä. Sanaharkka tietysti, mutta yleensä vastapuolet heitetään ulos ennen mitään tapahtuu.
Jos opiskelija löisi toista opiskelijaa, voin kuvitella että yliopisto antaisi ankarat sanktiot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt ainutta tappelua opiskelijabileissä. Sanaharkka tietysti, mutta yleensä vastapuolet heitetään ulos ennen mitään tapahtuu.
Jos opiskelija löisi toista opiskelijaa, voin kuvitella että yliopisto antaisi ankarat sanktiot.
painimatsia ainakin todistanut
Jos luennolla riehuu, luulisi, että koulusta erotetaan välittömästi.