Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan nimestä

Vierailija
27.10.2017 |

Tässä mietitään vauvalle nimeä ja yksi nimi on suosikeissa joka vähän mietityttää että onko hölmöä antaa vai ihan ok.
Nimittäin samanniminen lapsi löytyy mun veljen vaimon veljen lapselta. Ei olla mitenkään tekemisissä heidän kanssaan mitä yhteisissä lasten juhlissa ollaan nähty. Mutta jos tuo nimi annettaisiin niin veljen lapsilla olisi saman nimiset serkut. Musta se ei olis ongelma mutta haluaisin kuulla teiltä mielipiteitä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelma. Saman nimisiä on joka paikassa ja lempinimiä tulee sitten.

Vierailija
2/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaan minkä nimen haluat!

Vierailija
4/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo olisi tosi outoa. Maailma on täynnä nimiä, ja sinun on pakko antaa se, joka suvussa jo on? Kuulostaa tosi epävarmalta - siltä, että ette uskalla toteuttaa makuanme, vaan olette jumittuneet muiden antamaan, tuttuun nimeen. Ihailetteko jotenkin näitä sukulaisia?

Vierailija
5/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti niin, ettei muuta nimeä muka löydy vai onko kyse siitä, että olette jumittuneet ko. nimeen, koska se näiden sukulaisten kautta edustaa teille jotain? Siltä se minusta ainakin kuulostaa. Miksi muuten kukaan nimeäisi sukuun kahta samannimistä lasta. Siis ilman, että kyse on mistään suvussa kulkevasta nimestä.

Vierailija
6/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että tänne tulee joku kirjoittelemaan tuolla tyylillä.

Öö, kirjoitin kyllä että yksi nimi joka on suosikeissa, en ole sanonut että meillä on vain tuo yksi nimi jonka haluaisimme antaa. Ja toiseksi, he eivät ole meille minkään näköistä sukua. Lueppa mun kirjoitus uudestaan.

Vierailija
7/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän veljen vaimon veli oo edes mitään sukua! Anna se nimi vaan.

Vierailija
8/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi Matti-serkkua, toinen isän puolelta ja toinen äidin. En oo koskaan ajatellut että siinä on mitään erikoista. Nehän on kaksi eri sukuakin!

Vierailija
9/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa antaa sama nimi. Itse kyllä naureskelisin, jos noin kävisi ja miettisin, etteivät sitten muuta nimeä keksineet, kun piti matkia. Kertoo aika paljon ihmisen mielikuvituksen köyhyydestä.

Vierailija
10/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä annat lapsellesi sen nimen kun haluat.

Vierailija
11/11 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena kaksi Sanna-serkkua. Toinen äidin veljen tyttö ja toinen isän veljen tyttö. Olivat melkein saman ikäisiä. Ei se koskaan ollut kenenkään mielestä ongelmallista tai outoa. Eivät menneet sekaisin puheissa. Oman kokemuksen perusteella siis sanon että anna haluamasi nimi jos kerta siitä itse pidätte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi