Kuinkahan monet hoitsut ja lääkärit vetää joskus huumaavia lääkkeitä (ilman reseptiä)?
Kommentit (51)
Minkä ihmeen takia joku lääkäri narkkaisi ilman reseptiä, kun voi halutessaan tehdä sitä reseptin kanssa?
Kyllä päihdepuolen hoitajat litkivät korvaushoitopotilaiden metadoneja ja sitten laittavat vettä tilalle.
Jos välttävät tällä esim. alkoholin käyttämisen, niin parempi vain.
Vierailija kirjoitti:
Besserwisser Emelie kirjoitti:
28 vuotta duunia tehneenä, koulutukseltani olen erikoissairaanhoitaja, kokemusta monelta eri erikoisalalta ja voin sanoa, että en tupakoi, en nauti alkoholia, ei ole säännöllistä lääkitystä, ei ylipainoa, ei fyysisiä eikä psyykkisiä ongelmia vaan huippuhyvät työkaverit ja hyvä työyhteisö. Ja tiedoksi kaikille: lääkkeet kirjataan tarkasti ylös, kaksoistarkastus lääkkeissä jne. Valviran laillistama olen, hoitotyön palkinnon saanut, 6 vuotta opiskelua omasta erikoisalasta yms... Eli kommentoikaa te ketkä olette alan ammattilaisia eikä henkilöt, jotka luulevat tietävän kaikesta kaiken.... Raskas työ ja siksi raskas fyysinen liikunta sille hyvä vastapaino. Kysyttävää?!!
Itse narkkasin hoitsuna ollessani opioidi/bentso-ampullien jämiä ilman mitään ongelmia. Konsteja on monia ja en niitä ala tässä kertomaan. Lähinnä huvittaa tuo kollegoiden: "ei ole mitenkään edes mahdollista!".
Mitäsä tykkäsit sinne räpylään laittaa? Mopoa? (morfiinia)
Hehehh.. eikös lääketiede ole melkoista humpuukia? Itse näen infektioita kaikkialla, lääkärit eivät sitä näe, kun ovat puusilmiä. Kyse on valtavista infektioista, mutta ne ovat näennäisen oireettomia. Olen jopa paikallistanut tavallisimmat paikat, missä niitä esiintyy eniten, ja ne ovat tietysti suolisto, ja erityisesti suoliston loppupää. Mutta myös ikenissä on reilusti mikrobeja, joita tihkuu verenkiertoon koko ajan.. yksi oire niistä on heikko verenkierto raajoissa, mutta myös esim. suonikohjut. Ei nämä mitään sepsistä aiheuta, paitsi tietysti jos joku isompi tasku purkautuu, mikä on harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
28 vuotta duunia tehneenä, koulutukseltani olen erikoissairaanhoitaja, kokemusta monelta eri erikoisalalta ja voin sanoa, että en tupakoi, en nauti alkoholia, ei ole säännöllistä lääkitystä, ei ylipainoa, ei fyysisiä eikä psyykkisiä ongelmia vaan huippuhyvät työkaverit ja hyvä työyhteisö. Ja tiedoksi kaikille: lääkkeet kirjataan tarkasti ylös, kaksoistarkastus lääkkeissä jne. Valviran laillistama olen, hoitotyön palkinnon saanut, 6 vuotta opiskelua omasta erikoisalasta yms... Eli kommentoikaa te ketkä olette alan ammattilaisia eikä henkilöt, jotka luulevat tietävän kaikesta kaiken.... Raskas työ ja siksi raskas fyysinen liikunta sille hyvä vastapaino. Kysyttävää?!!
Itse narkkasin hoitsuna ollessani opioidi/bentso-ampullien jämiä ilman mitään ongelmia. Konsteja on monia ja en niitä ala tässä kertomaan. Lähinnä huvittaa tuo kollegoiden: "ei ole mitenkään edes mahdollista!".
Joo. Perushoitajan haukansilmät kyllä havaitsisivat väärinkäytökset.. :D Sitten sellaisissa suljetuissa ja tarkoiten valvotuimmissa oloissa kuten vankiloissa joka ukko onnistuu olemaan halutessaan kamoissa. Sinisilmäistä porukkaa.
No minun ei pidä osastolta mitään lääkkeitä napsia, vaan määrään itselleni ja tuttavilleni niitä reseptillä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki huumaavat lääkkeet kirjataan lääkekortteihin jokaisessa hoitoalan paikassa, missä niitä on. Niitä on ihan mahdoton siis pölliä sieltä, jos aloittaja sitä tarkoittaa!
Miten niin mahdotona? Meinaatko, ettei korttiin voi kirjata väärin? Entä jos ns. mittatappio meneekin omaan taskuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäsä tykkäsit sinne räpylään laittaa? Mopoa? (morfiinia)
Joo ja midatsolaamia. Mitä nyt milloinkin jäljelle ampulleihin sattui jäämään.
Mun mielestä tämä on ihan hemmetin väärin, että lääkärit ja hoitsut saa vedellä mitä vaan karkkeja karkkikaupan hyllyltä ja sitten tavallisille ihmisille määräävät vain ssri paskaa ja joutuu alkon kanssa läträämään, että saa köyhiä oloja. Haistakaa paska!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Perushoitajan haukansilmät kyllä havaitsisivat väärinkäytökset.. :D Sitten sellaisissa suljetuissa ja tarkoiten valvotuimmissa oloissa kuten vankiloissa joka ukko onnistuu olemaan halutessaan kamoissa. Sinisilmäistä porukkaa.
Vankilassa saa helpommin käsiinsä aineita kuin siviilissä
Jape kirjoitti:
Mun mielestä tämä on ihan hemmetin väärin, että lääkärit ja hoitsut saa vedellä mitä vaan karkkeja karkkikaupan hyllyltä ja sitten tavallisille ihmisille määräävät vain ssri paskaa ja joutuu alkon kanssa läträämään, että saa köyhiä oloja. Haistakaa paska!
Olisit opiskellut niin saisit itsekin. Elämäm koululaisille viina ja viropiri saa luvan kelvata. Paremmalle porukalle priimaa apteekkitavaraa.
Tunnen huumeita käyttävän lääkärin. Ei päihdekäyttö mitään ammattia katso. Luuletteko todella etteivät suomessakin korkean aseman ihmiset käytä muuta kuin kahvia. Luuletteko että huumeita käyttävä on luurangonlaiha ja iho huonossa kunnossa oleva kuten niissä youtube vodeoissa. Joo ei ole. Niillä ihmisillä menee muutenkin huonosti. Ei tuolta katukuvasta erota helposti huumeidenkäyttäjää jolla on asiat elämässä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vankilassa saa helpommin käsiinsä aineita kuin siviilissä
Ei saa, jos ei ole täysi tomppeli sitten siviilissä. Ja hinnat linnassa korkeat. Saahan niitä kyllä kivitaloissakin, mutta ei nyt sentään helpommin. Vai missä oikein olet lusinut?
Vierailija kirjoitti:
Tunnen huumeita käyttävän lääkärin. Ei päihdekäyttö mitään ammattia katso. Luuletteko todella etteivät suomessakin korkean aseman ihmiset käytä muuta kuin kahvia. Luuletteko että huumeita käyttävä on luurangonlaiha ja iho huonossa kunnossa oleva kuten niissä youtube vodeoissa. Joo ei ole. Niillä ihmisillä menee muutenkin huonosti. Ei tuolta katukuvasta erota helposti huumeidenkäyttäjää jolla on asiat elämässä hyvin.
Ei tietenkään katso hupsu. Tässä on nyt kyse terveydenhuollon lääkkeiden väärinkäyttö. Ei käyttö yleisellä tasolla.
Eiköhän noita riitä kun katsoo moniko on saanut kenkääkin. Ja kiinnijäämättömiä vielä enemmän.
Mitäs väärinkäyttöä se on, jos lääkäri lääkärin määräämiä lääkkeitä käyttää? Mikä sitten on oikeinkäyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olen itse hoitsu, ja siis töissä psykiatrisella. Meidän osaston lääkäri vetää huumaavia lääkkeitä, oon huomannut kun niitä on kadonnut, ollaan tätä ihmetelty muiden hoitsujen kanssa, mutta ei tälle mitään voida. Ja on tätä muutenkin.. aika yleistä lääkärien keskuudessa.
Miksi provoat? Huumaavia lääkkeitä valvotaan osastoilla kulukortilla (sairaanhoitajat valvovat). Jos se ei täsmää, ilmoitetaan eteenpäin ja sairaala-apteekki käynnistää tutkinnan heti. Lääkehuoneissa on 100% valvontakamerat.
En ole IKINÄ nähnyt lääkäriä sairaalan lääkehuoneessa - lääkärit eivät jaa lääkkeitä tai anna niitä. He eivät käy koskaan lääkehuoneessa, ainakaan ilman sairaanhoitajaa.
Jep. Lääkärit ei pääse lääkehuoneeseen. Ja harva lääkäri kai käyttää reseptittä, kun voi kirjoittaa lääkettä ihan itselleen. Toki Valvira seuraa, mutta pistokokein. Tai jos joku ilmoittaa että syytä tarkastaa.
Hoitajien taas merkittävä huumelääkkeet korttiin ja monessa sairaalassa valvontakamera lääkehuoneessa. Ts ei voi ottaa edes Buranaa. Sekin olisi jo sairaalalta varastamista, ja saisi syytteen. Vaikka olisikin esim pää kipeä.
Tiedän gynen joka pilasi elämänsä päihteillä ja tekee varmaan keikkaa vieläkin yksityisillä.
Rahat loppu vaikka oikein elämällä olisi millä leveillä