Kuinkahan monet hoitsut ja lääkärit vetää joskus huumaavia lääkkeitä (ilman reseptiä)?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän gynen joka pilasi elämänsä päihteillä ja tekee varmaan keikkaa vieläkin yksityisillä.
Rahat loppu vaikka oikein elämällä olisi millä leveillä
Yritä itse räplätä tautisia aromipesiä päivästä toiseen selvinpäin. Ei sitä järkytystä turruteta pelkällä paksulla setelitukolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs väärinkäyttöä se on, jos lääkäri lääkärin määräämiä lääkkeitä käyttää? Mikä sitten on oikeinkäyttöä?
No minä esim. kirjoittelin itselleni Opamoxia ja Stilnoctia sen verran paljon, että kourallinen meni päivässä, 100 tbl Stilnoctia riitti parhaimmassa vaiheessa vain viikon. Kyllä se oli väärinkäyttöä, vaikka lääkärinä lääkärin määräämiä lääkkeitä käytinkin. Ensin puuttui Kela peliin ja sen jälkeen TEO.
Stilnoctia, vaikka tarjolla olisi ollut 100 kertaa parempiakin aineita. Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs väärinkäyttöä se on, jos lääkäri lääkärin määräämiä lääkkeitä käyttää? Mikä sitten on oikeinkäyttöä?
No minä esim. kirjoittelin itselleni Opamoxia ja Stilnoctia sen verran paljon, että kourallinen meni päivässä, 100 tbl Stilnoctia riitti parhaimmassa vaiheessa vain viikon. Kyllä se oli väärinkäyttöä, vaikka lääkärinä lääkärin määräämiä lääkkeitä käytinkin. Ensin puuttui Kela peliin ja sen jälkeen TEO.
Höpö höpö. Oikea lääkäri tietäisi oikeitakin päihdelääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen huumeita käyttävän lääkärin. Ei päihdekäyttö mitään ammattia katso. Luuletteko todella etteivät suomessakin korkean aseman ihmiset käytä muuta kuin kahvia. Luuletteko että huumeita käyttävä on luurangonlaiha ja iho huonossa kunnossa oleva kuten niissä youtube vodeoissa. Joo ei ole. Niillä ihmisillä menee muutenkin huonosti. Ei tuolta katukuvasta erota helposti huumeidenkäyttäjää jolla on asiat elämässä hyvin.
Ei tietenkään katso hupsu. Tässä on nyt kyse terveydenhuollon lääkkeiden väärinkäyttö. Ei käyttö yleisellä tasolla.
Niin siis tietenkin käyttö rajoittuu hoitoalan ammattilaisilla vain työaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit määrää itelleen tai kaverilleen ne lääkkeet ja hakee apteekista, ei varastele osastoilta.
Lääkäri voi kirjoittaa itselleen pro auctore reseptin. Eikä nykyään voi missään varastaa lääkkeitä vaan kontrollit toimivat. Isojen sairaaloiden lääkkeiden potilasjaot ( tarjottimelle vrk: si) suorittaa usein farmaseutti eli se on ulkoistettu pois sairaanhoitajilta. Sairaanhoitajien aikaa tarvitaan muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olen itse hoitsu, ja siis töissä psykiatrisella. Meidän osaston lääkäri vetää huumaavia lääkkeitä, oon huomannut kun niitä on kadonnut, ollaan tätä ihmetelty muiden hoitsujen kanssa, mutta ei tälle mitään voida. Ja on tätä muutenkin.. aika yleistä lääkärien keskuudessa.
Miksi provoat? Huumaavia lääkkeitä valvotaan osastoilla kulukortilla (sairaanhoitajat valvovat). Jos se ei täsmää, ilmoitetaan eteenpäin ja sairaala-apteekki käynnistää tutkinnan heti. Lääkehuoneissa on 100% valvontakamerat.
En ole IKINÄ nähnyt lääkäriä sairaalan lääkehuoneessa - lääkärit eivät jaa lääkkeitä tai anna niitä. He eivät käy koskaan lääkehuoneessa, ainakaan ilman sairaanhoitajaa.
Meidän talossa lääkäreiden kulkulätkällä ei edes pääse lääkehuoneeseen. Ei myöskään niiden henkilöiden lätkällä jotka eivät ole suorittaneet LOP- ja LOVe-tenttejä
Vierailija kirjoitti:
Besserwisser Emelie kirjoitti:
28 vuotta duunia tehneenä, koulutukseltani olen erikoissairaanhoitaja, kokemusta monelta eri erikoisalalta ja voin sanoa, että en tupakoi, en nauti alkoholia, ei ole säännöllistä lääkitystä, ei ylipainoa, ei fyysisiä eikä psyykkisiä ongelmia vaan huippuhyvät työkaverit ja hyvä työyhteisö. Ja tiedoksi kaikille: lääkkeet kirjataan tarkasti ylös, kaksoistarkastus lääkkeissä jne. Valviran laillistama olen, hoitotyön palkinnon saanut, 6 vuotta opiskelua omasta erikoisalasta yms... Eli kommentoikaa te ketkä olette alan ammattilaisia eikä henkilöt, jotka luulevat tietävän kaikesta kaiken.... Raskas työ ja siksi raskas fyysinen liikunta sille hyvä vastapaino. Kysyttävää?!!
Itse narkkasin hoitsuna ollessani opioidi/bentso-ampullien jämiä ilman mitään ongelmia. Konsteja on monia ja en niitä ala tässä kertomaan. Lähinnä huvittaa tuo kollegoiden: "ei ole mitenkään edes mahdollista!".
Juuri näin. Se on helpooa kun sen osaa. Yleensä sh osaa vielä annostella oikein, eli ei ole töissä vinttipimeänä. Ei ole muuten koskaan tullut vastaan lääkehuoneessa valvontakameraa... kun joku väitti että lääkehuoneessa on 100 % kamerat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki huumaavat lääkkeet kirjataan lääkekortteihin jokaisessa hoitoalan paikassa, missä niitä on. Niitä on ihan mahdoton siis pölliä sieltä, jos aloittaja sitä tarkoittaa!
Miten niin mahdotona? Meinaatko, ettei korttiin voi kirjata väärin? Entä jos ns. mittatappio meneekin omaan taskuun?
Tämä! Näin se käy.
Lääkäreistä kuulemma aika iso osakin. Oli oikein tutkittu jotenkin joskus. Mutta aikasinhan noi aloittaa. EI lääkikisen bileissä pelkän alkoholin kanssa lotrata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet satunnaisesti. Kuulemma rankka työ vaatii rankat huvit
t. lääkäreiden kanssa vapaa-aikaa viettävä
Kaukana rankasta, kunhan esittävät, jotta saisivat jotenkin oikeutettua ylisuuren palkkansa. Hoitovirheitä aiheuttavat, mutta saavat jatkaa, koska järjestelmä ja kollegat suojelevat. Itse asiassa valelääkäri Laihokin taisi olla parempi työssään kuin monet lääkärin tutkinnon suorittaneet.
Taisi jäädä bentsot saamatta?