TE-Toimiston kirje saapui tänään, päivätty 12.10.
Nyt en oikein ymmärrä tätä systeemiä???
Olen siis työtön ja hain kuukausia sitten yhteen koulutukseen. Se oli sisällöltään tosi hyvä, ensimmäinen oikeasti sellainen juttu, mikä voisi hyödyttää työllistymistäni.
Tälle kurssille on ryhmähaastattelut huomenna pe 27.10. klo 8 alkaen. Kun olet tähän hakenut, sinulla on velvollisuus osallistua tai sillä "voi olla vaikutus työttömyysturvanne". Ajankohtaa ei voi vaihtaa. Kurssivastaavan soittoaika on ma-pe klo 9-10.
Olin saanut tästä tiedon tekstiviestillä viime perjantaina, mikä on harvinaista (ehkä uutta?) TE-palveluissa. Minä siis kyllä sain tiedon asiasta. Koska minulla on este (lähiomaisen hautajaiset) jouduin kysymään onko ajankohtaa oikeasti mahdotonta siirtää ja se lopulta onnistui usean puhelun jälkeen niin, että teen 10 min pakollisen haastattelun puhelimitse hautajaispäivänä. Ehkä kaikki saivat tekstiviestin ja huomasivat sen, silloin kaikki on ok. TE-palveluissa on mahdollisuus myös ilmoittaa ettei omista puhelinta.
Kummallista asiassa on se, että virkailija sanoi minulle puhelimessa, että kutsukirjeet on postitettu perjantaina (20.10.) ja kysyi onko minulle tullut kirje, kun maanantaina tätä yritettiin ensimmäistä kertaa säätää. Eipä ollut. Se tuli tänään torstaina 26.10. klo 12 jälkeen, jolloin soittoaika virkailijalle olisi jo ollut ohi ja haastattelu olisi ollut seuraavana päivänä klo 8.
Minun puolestani asia on siis ok, mutta konkretisoitui tämä monen valittama "työtarjousten" toimitus.
Miksi kirje on päivätty jo 12.10. ? Jos se kerran on lähetetty virkailijankin mukaan vasta 20.10.? Ja jossain etanapostissa. Niin että reagointiaikaa jäi käytännössä 0 päivää, koska posti yleensä jaetaan tuon 9-10 olevan soittoajan jälkeen?
Katsoin kirjekuoren, siinä ei ole postileimaa lainkaan. Miten työnhakija pystyisi todistamaan että on saanut kirjeen vasta 14 päivää kirjeen päiväyksen jälkeen? MInullakin on tästä tyhmänä vain virkailijan sana, että ne on postitettu vasta 20.10.
Missä oikeasti on työttömän oikeusturva? Katsoin vielä oman asioinninkin, tästä asiasta ei ollut siellä mitään, tai sitten en osannut kaivaa tarpeeksi syvältä niistä ala-osioista. Kohdassa "tehtävät" tämä ei ollut.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma asioinnissa on käytävä vähintään kerran viikossa, mieluiten useamminkin. Koska posti kulkee nykyään miten sattuu, siksi kannattaa käydä oma asioinnissa tarkistamassa ettei ole uusia työtarjouksia.
Tästä oli ainakin yhteen väliin maininta sielä etusivullakin.Mielestäni turha vinkua siitä kun kirjeet tulee myöhässä, kun jokainen teistäkin varmasti käyttää nettiä päivittäin, niin ei ole kova homma siinä samalla tarkistaa oma asioinnista tietoja.
Tämä juttu ei ollut omapalvelussa mitenkään helposti löydettävissä.
Siis tottakai työttömillä ei ole muuta kuin aikaa tonkia päivittäin koko se oma asiointi läpi kohta kohdalta ja huomata että ahaa!
Tämä ei ollut mulla mitenkään "etusivulla" tai muistutuksissa, vaan kätkettynä sinne koulutukset -> hakemasi koulutukset -> hakemuksesi tilanne -> tehtäväsi
Mä olen tehnyt näitä juttuja työkseni, siis käytettävyyttä. Tämä ei ole käytettävyyttä.
Tässä aika oli tosi lyhtyt. Edes siitä tekstiviestistä alle viikko. Minä sen toki bongasin aikaisemmin, koulutus oli todellakin suunnattu korkeakoulutetuille,.
Siellä ei nyt vois olla vaikka klikkiä että et ole lukenut ja kuitannut kaikkea lukemaasi.
Kun nyt vertaan vaikka verkkopankkiini: Ennen kuin kirjaudun ulos, systeemi kysyy multa että haluatko jatkaa vahvistamatta avoimia maksujasi (anteeksi kaikki te 6000 Nordean poispotkittavaa). Klikkaan että joo, haluan tai että en halua.
Mutta voisko joku nyt selittää miksi kirje päivätään 12.10 ja lähetetään 20.10. Tää ei käy mulla järkeen eikä oikeudentajuun!
Ap.
No sä sait kuitenkin sen viestin ajoissa. Koulutushaastatteluista ja muista vastaavista ne viestit tulee aina n. viikko ennen määräpäivää.
Kun haet koulutukseen tai muuhun työkkärin toimintaan, siinä ilmoituksessakin jo lukee koska haastattelut pidetään, joten ei pitäisi olla mitään ongelmaa.Työtarjoukset on asia erikseen ja ne näkyy siinä oma-asioinnin etusivulla.
Mutta oikeasti nyt .
Oletko työtön? Oletko nähnyt sitä todella outoa etusivua, mikä työttömän kohtaa? Harvoin on näin outoja nettiuudistuksia mitä TE teki.
Miksi tää onnistuu muualla? Verkkopankkiin kirjaudutaan pankkitunnuksilla ja kun poistut, sulta kysytään, että sulla on vahvistamattomia maksuja. Haluatko vahvistaa ne nyt? Voit valita haluatko vai et.
Mol.fi:ssä kirjaudut pankkitunnuksilla, muta sun pitää käydä alasivuineen n. 10 paikkaa missä voi olla sulle jotain. Tai sitten taas ei. Ei kysytä, että teitkö tehtävän y jotta voimme tallentaa vastauksesi.
Omalla kohdallani tuo koulutus EI ole tänä päivänä kirjautut oma palveluun muuta kuin statuksena "on hakenut" E
Kuule, ensi viikolla siellä Oma asiointi -palvelussa on tuo toivomasi varoitus, että hei, mitä jos tekisit palvelutarvearvion samantien. Mutta kun suomalainen työtön ei osaa lukea, niin turhaahan se on, palvelusta kun pääsee lopeta-painikkeen sijaan pois myös sulkemalla selaimen yläkulman rastista. Ja taas valitetaan, että kun kukaan ei kertonut (vaikka uudistukset kerrottaisiin te-palveluiden etusivulla, Oma asioinnin etusivulla, infoboxeissa, vastaanottoilmoituksessa...)
Oma asioinnissa riittää, että katsoo etusivun, siinä ne tehtävät ovat. Ei ole tarvetta katsoa menneitä tapahtumia tai kalenteria. Mutta jos ei osaa laittaa rastia ruutuun, niin taas on aihetta itkeä,että sain karenssin. Kun ei kukaan kertonut.
Ensi viikolla? Luin tänään tiedotetta, jossa oli, että parannuksen ajankohta avoin...
Vierailija kirjoitti:
Hih, mä joskus soittelin sille Työlinjalle tai mikä se on kun piti kysyä jotain omaan työnhakuun liittyviä asioita. Tyyliin "Saankohan karenssin jos nyt teen näin, tai vaikuttaako tämä jollain muulla tavalla tukien maksuun?" Ja vastaus on asiantuntevasti "Joo, ei vaikuta etkä saa karenssia, anna mennä vaan!". Ja sitten teen niin, niin kylläpäs se vaan vaikuttaa ja saattaa karenssikin tulla! Eikä tästä puhelusta ole jälkeä missään eikä kyseisen "asiantuntijan" nimeäkään tullut ylös otettua. Voi voi, teit väärin, oletko ihan varma että soitit linjalle, koska ei meidän asiantuntijat tuolla lailla neuvoisi! :D Jee, hyvä työkkäri...
Jep, puhelut kirjataan asiakkaan tietoihin ja nauhoitetaan.
En ymmärrä tätä valitusta vaikeista nettisivuista ja liian lyhyistä varoajoista.
Nettisivut on selkeät, kaikki avoimet tehtävät joihin pitää jollain tavoin reagoida, näkyvät heti etusivulla.
Jos pari päivää ei riitä siihen että saatte kutsun haastatteluun tai lähetettyä työhakemuksen, niin kuinka meinaatte joskus työllistyä?
Monet työhaastattelukutsutkin tulevat päivän varoajalla, joskus on pyydetty jopa samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä valitusta vaikeista nettisivuista ja liian lyhyistä varoajoista.
Nettisivut on selkeät, kaikki avoimet tehtävät joihin pitää jollain tavoin reagoida, näkyvät heti etusivulla.
Jos pari päivää ei riitä siihen että saatte kutsun haastatteluun tai lähetettyä työhakemuksen, niin kuinka meinaatte joskus työllistyä?
Monet työhaastattelukutsutkin tulevat päivän varoajalla, joskus on pyydetty jopa samana päivänä.
Kuka tahansa työkkärin palveluita käyttänyt pystyy näkemään että heidän toiminnassaan olisi parannettavaa. Olen itsekin ollut julkisella puolella eri paikoissa duunissa ja nähnyt niin selkeästi sen että vaikka suurin osa työntekijöistä onkin ahkeraa sakkia siellä ei ole todellakaan samanlaista painetta olla tehokas ja innovatiivinen kuin yksityisellä puolella. Hyvin yksinkertaisilla asioilla työkkärin toimintaa saisi parannettua kasvattamatta budjettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet työhaastattelukutsutkin tulevat päivän varoajalla, joskus on pyydetty jopa samana päivänä.Kuka tahansa työkkärin palveluita käyttänyt pystyy näkemään että heidän toiminnassaan olisi parannettavaa. Olen itsekin ollut julkisella puolella eri paikoissa duunissa ja nähnyt niin selkeästi sen että vaikka suurin osa työntekijöistä onkin ahkeraa sakkia siellä ei ole todellakaan samanlaista painetta olla tehokas ja innovatiivinen kuin yksityisellä puolella. Hyvin yksinkertaisilla asioilla työkkärin toimintaa saisi parannettua kasvattamatta budjettia.
Mitä ne yksinkertaiset asiat ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle posti toi työtarjouksen ruttuisena kirjeenä viikko sen jälkeen, kun hakuaika oli umpeutunut. Ei se mitään, näinhän te-keskuksen omilta sivuiltanikin, että minulle on tarjottu työtä, yritin hakea työpaikkaa mutta hakulomaketta ei enää netissä ollut, eikä ko. työpaikkaa vuokrafirman sivuilla. Ja koska en tästä kirjettäkään ollut saanut, ajattelin että kyse on työstä, jota ei enää olekaan tarjolla. Ilmoitin tämän te-keskukselle nettisivuston kautta.
Paska homma, kuulemma olisi pitänyt hakea, kuulemma oli kirje lähetetty.
Ko. vuokrafirma ei ikinä vastannut postiini, kun tiedustelin ko. työpaikan kohtalosta.
--> Lopputuloksena 3kk:n karenssi. Vähän itketti.
Miksi et vastannut selvityspyyntöön? Sillä olisit välttänyt karenssin.
Mä vastaan hänen puolestaan. Ei hyödytä mitään.
Minulle ilmoitettiin että puolentoista viikon päästä työnhakukursdille, kestää 5 pvää. Pois voi olla vain hyvästä syystä. Ilmoitin samana päivänä te-toimistoon, että kun teen keikkatöitä (kuten he hyvin tietävät), on työvuorolistat tehty 3 vkoa eteenpäin ja nuo päivät on työpäiviä. (8 tuntia/pvä, eli 40 tuntia palkkatöitä sillä viikolla) Eipä työkkärin mielestä ollut hyvä syy olla poissa= 3kk karenssi. Tein tuon selvityksen, jossa selitin etten voi jo sovittuja työvuoroja noin vaan perua, mutta päätös pysyi, 3kk karenssi, koska ei ollut hyväksyttävää syytä olla pois työnhakukurssilta. Työpäivä ei ole hyvä syy.
Ja ihmiset ihmettelee miksi minulla on hyvin mielivaltainen käsitys te-toimiston toiminnasta. Miksiköhän?Ja oli ihan mahdotonta liittää mukaan työvuorolistaa? On totta, että ilmoitus "olen tuolloin töissä" ei riitä, koska hurjan moni työtön työllistyy pariksi päiväksi juuri silloin, kun olisi valmennuksen aika tai rekrytapahtuma. Mutta kun on fiksu ja ottaa kuvan työvuorolistasta, niin kas - eipä tule karenssia. Selvarissa kun faktat menee oman käsityksen edelle.
Kyllä tein selvityksen ja kaikki mahdolliset "todisteet" tietenkin liitin mukaan, kerroin myös että voin osallistua kurssille kunhan saan tiedon ajoissa. Työkkäri tiesi että mulla pääsääntöisesti 4-5pv töitä joka viikko.
Ja kyllä, sain karenssin kun en työpäiviä suostunut perumaan.
Tietysti tällä karensilla ei minuun ollut rahallista vaikutusta kun sain palkkaa, mutta periaatteesta yritin tuon karenssin saada peruttua, kun ei ole mitään järkeä että saikku olisi ollut ok syy mutta työpäivä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle posti toi työtarjouksen ruttuisena kirjeenä viikko sen jälkeen, kun hakuaika oli umpeutunut. Ei se mitään, näinhän te-keskuksen omilta sivuiltanikin, että minulle on tarjottu työtä, yritin hakea työpaikkaa mutta hakulomaketta ei enää netissä ollut, eikä ko. työpaikkaa vuokrafirman sivuilla. Ja koska en tästä kirjettäkään ollut saanut, ajattelin että kyse on työstä, jota ei enää olekaan tarjolla. Ilmoitin tämän te-keskukselle nettisivuston kautta.
Ko. vuokrafirma ei ikinä vastannut postiini, kun tiedustelin ko. työpaikan kohtalosta.
Minulle ilmoitettiin että puolentoista viikon päästä työnhakukursdille, kestää 5 pvää. Pois voi olla vain hyvästä syystä. Ilmoitin samana päivänä te-toimistoon, että kun teen keikkatöitä (kuten he hyvin tietävät), on työvuorolistat tehty 3 vkoa eteenpäin ja nuo päivät on työpäiviä. (8 tuntia/pvä, eli 40 tuntia palkkatöitä sillä viikolla) Eipä työkkärin mielestä ollut hyvä syy olla poissa= 3kk karenssi. Tein tuon selvityksen, jossa selitin etten voi jo sovittuja työvuoroja noin vaan perua, mutta päätös pysyi, 3kk karenssi, koska ei ollut hyväksyttävää syytä olla pois työnhakukurssilta. Työpäivä ei ole hyvä syy.
Ja ihmiset ihmettelee miksi minulla on hyvin mielivaltainen käsitys te-toimiston toiminnasta. Miksiköhän?Ja oli ihan mahdotonta liittää mukaan työvuorolistaa? On totta, että ilmoitus "olen tuolloin töissä" ei riitä, koska hurjan moni työtön työllistyy pariksi päiväksi juuri silloin, kun olisi valmennuksen aika tai rekrytapahtuma. Mutta kun on fiksu ja ottaa kuvan työvuorolistasta, niin kas - eipä tule karenssia. Selvarissa kun faktat menee oman käsityksen edelle.
Kyllä tein selvityksen ja kaikki mahdolliset "todisteet" tietenkin liitin mukaan, kerroin myös että voin osallistua kurssille kunhan saan tiedon ajoissa. Työkkäri tiesi että mulla pääsääntöisesti 4-5pv töitä joka viikko.
Ja kyllä, sain karenssin kun en työpäiviä suostunut perumaan.
Tietysti tällä karensilla ei minuun ollut rahallista vaikutusta kun sain palkkaa, mutta periaatteesta yritin tuon karenssin saada peruttua, kun ei ole mitään järkeä että saikku olisi ollut ok syy mutta työpäivä ei.
4-5 päivää töitä joka viikko ja oot silti työtön?
Onko kenelläkään työttömällä sellaista tilannetta, että on jäänyt 10kk sitten työttömäksi ja alun "kartoittamispuhelu" tai mikä se nyt oli, ei ole kuulunut yhtään mitään? Niille omille sivuille oli ensin joskus maaliskuulle laitettu, että soitetaan. Kun mitään ei kuulunut, menin katsomaan ja puhelinaika oli siirretty heinäkuulle. Kun ei puhelua silloinkaan kuulunut, menin katsomaan ja se aika oli hävinnyt, eikä ollut enää mitään tietoa. Aina kun käyn katsomassa ne sivut, siellä on vain, ettei mitään kalenterissa. Onko minut unohdettu? Olen nimittäin lähempänä kuuttakymmentä, kuin viittäkymmentä, niin meinaakohan ne, että olen toivoton tapaus? Töitä kyllä tähän asti kokoajan tehnyt ja ammattikin on. Ei kyllä meinaa tuo minun koulutus enää nykyään riittää niihin hommiin mitä olen tehnyt. Mutta ihmetyttää kyllä, ettei mitään yhteyttä olla otettu.
Minulla ei ole aikohin ollut enää näkyvillä päivää, jolloin te-toimisto ottaa yhteyttä. On ollut vain rastitus tiettynä päivänä, että "olen hakenut töitä..." tai jotain muuta sovittua ja epäselväksi on jäänyt pitääkö te-toimiston puhelua osata odotella. Joskus olen laittanut itse viestin, että aiotteko ottaa yhteyttä.
Työvoimakoulutukseen tuli haastattelukutsu noin puolitoista vuorokautta aiemmin, Onneksi en ollut lähtenyt marjametsään toiselle paikkakunnalle. Ei uskalla lähteä mihinkään kuin viikonloppuna korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihmiset ihmettelee miksi minulla on hyvin mielivaltainen käsitys te-toimiston toiminnasta. Miksiköhän?
Vieläkö joku väittää että te-toimiston todellinen tarkoitus on auttaa ihmisiä työllistymään? Ja että väittämät asioiden hankaloittamisesta ja karenssien suoltamisesta mielivaltaisesti olisivat pahantahtoista valhetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihmiset ihmettelee miksi minulla on hyvin mielivaltainen käsitys te-toimiston toiminnasta. Miksiköhän?Vieläkö joku väittää että te-toimiston todellinen tarkoitus on auttaa ihmisiä työllistymään? Ja että väittämät asioiden hankaloittamisesta ja karenssien suoltamisesta mielivaltaisesti olisivat pahantahtoista valhetta?
"Työtön" voi keskustelupalstalla väittää ihan mitä tahansa. Jos on töissä 40 tuntia viikossa, niin ei ole työtön, mutta voi olla työnhakijana. Silloin ei tietenkään ole mitään karenssimenettelyä. Työssäolo on hyväksyttävä syy olla poissa työnhakukurssilta, mutta toisaalta työkkärissä kyllä hieman ihmetellään sitä, miksi ihminen väittää itselleen olevansa työtön, jos kuitenkin on töissä. Eli olisiko voinut ilmoittaa olevansa osa-aikatöissä sen sijaan, että inttää olevansa työtön (maksajalle toki kertoo, että on pääsääntöisesti töissä eikä saa tulojensa vuoksi edes soviteltua päivärahaa).
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole aikohin ollut enää näkyvillä päivää, jolloin te-toimisto ottaa yhteyttä. On ollut vain rastitus tiettynä päivänä, että "olen hakenut töitä..." tai jotain muuta sovittua ja epäselväksi on jäänyt pitääkö te-toimiston puhelua osata odotella. Joskus olen laittanut itse viestin, että aiotteko ottaa yhteyttä.
Työvoimakoulutukseen tuli haastattelukutsu noin puolitoista vuorokautta aiemmin, Onneksi en ollut lähtenyt marjametsään toiselle paikkakunnalle. Ei uskalla lähteä mihinkään kuin viikonloppuna korkeintaan.
Työttömät itse halusi sen päivän pois, kun se aiheutti niin paljon ahdistusta, kun yhtenä päivänä piti odottaa soittoa. Syntyi hirveä raivo, jos soitettiin päivää aikaisemmin, joten nyt ei ole enää päivää näkyvillä, työnhakusi on voimassa toistaiseksi.
Kun olin työttömänä, vastaava tilanne sattui. Oli määräys hakea kurssille ja hakua varten piti lähettää mm. ajokorttirekisteriote yms. papereita. Hakuaikaa oli kaksi päivää siitä kun työkkärin kirjeen sain ja kirjeessä sanottiin, että koska virallisten dokumenttien saamiseen trafista menee aikaa, kannattaa hakemuksen valmisteluun varata ainakin kaksi viikkoa aikaa. Hakematta jättäminen määräaikaan mennessä tietäisi karenssia ja työkkärin tuntien vajaa hakemus olisi varmaan tulkittu tahalliseksi toimeksi välttää valituksi tulemista. Sain asian hoidettua puhumalla koska kurssi ei ollut muutenkaan minulle sopiva, mutta kyllä sai taas ihmetellä sitä työkkärin logiikkaa.
Itse jouduin perumaan haastattelujen (te-koulutukseen) sillä olin saanut työpaikan. Puoli päivää meni että sain jonkun virkailijan kiinni ja sovittua etten tule haastatteluun.
Asian piti olla selvä.
Haastattelupäivänä sain sitten vihaisen puhelun ja karenssiuhkauksen kun en ollut saapunut haastatteluun.
Se oli onneksi viimeinen työttömyyspäiväni niin tullut ongelmia siitä karenssista.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin työttömänä, vastaava tilanne sattui. Oli määräys hakea kurssille ja hakua varten piti lähettää mm. ajokorttirekisteriote yms. papereita. Hakuaikaa oli kaksi päivää siitä kun työkkärin kirjeen sain ja kirjeessä sanottiin, että koska virallisten dokumenttien saamiseen trafista menee aikaa, kannattaa hakemuksen valmisteluun varata ainakin kaksi viikkoa aikaa. Hakematta jättäminen määräaikaan mennessä tietäisi karenssia ja työkkärin tuntien vajaa hakemus olisi varmaan tulkittu tahalliseksi toimeksi välttää valituksi tulemista. Sain asian hoidettua puhumalla koska kurssi ei ollut muutenkaan minulle sopiva, mutta kyllä sai taas ihmetellä sitä työkkärin logiikkaa.
Harmi, että unohdit mainita keskustelleesi kurssille hakemisesta työkkärin virkailijan kanssa. Hän muistutti jo silloin, että kannattaa laittaa paperiasiat kuntoon ajoissa. Kukaan ei saa tuosta vain määräystä hakea johonkin koulutukseen, koska niihin on käytännössä aina jonoa. Se työkkärin kirje on muistutus siitä, että nyt on hakuaika. Kun asiakasta paapotaan, on se pahasta ja jos ei paapota, on sekin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin perumaan haastattelujen (te-koulutukseen) sillä olin saanut työpaikan. Puoli päivää meni että sain jonkun virkailijan kiinni ja sovittua etten tule haastatteluun.
Asian piti olla selvä.Haastattelupäivänä sain sitten vihaisen puhelun ja karenssiuhkauksen kun en ollut saapunut haastatteluun.
Se oli onneksi viimeinen työttömyyspäiväni niin tullut ongelmia siitä karenssista.
Soitto valtakunnalliseen puhelipalveluun olisi tässäkin ollut asiakkaan edun mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät itse halusi sen päivän pois, kun se aiheutti niin paljon ahdistusta, kun yhtenä päivänä piti odottaa soittoa. Syntyi hirveä raivo, jos soitettiin päivää aikaisemmin, joten nyt ei ole enää päivää näkyvillä, työnhakusi on voimassa toistaiseksi.
Ai työttömät aiheutti?
Ensin heille ilmoitetaan päivä milloin Te-toimisto soittaa. Sitten kyseisenä päivänä ei tule mitään puhelua. Se on oikeasti ahdistavaa kun tietää miten tarkasti ja pilkulleen sen toimiston kanssa pitää asiat hoitaa.
Siinä sitä sitten saa pelätä että karenssi pätkähtää
Muutenkin tuommoinen yllärisoittelu on tympeää. Sitähän voi olla vaikka kaupan kassalla tai työpaikkahaastattelussa kun se "pakkovastataeivoisoittaatakas"-puhelu tulee. Selvitä siinä sitten oikein yleisön edessä henkilökohtaisia asioita.
Itse olen pyytänyt henkilökohtaiset tapaamiset puheluiden sijaan. Ovat paljon helpompia ja vähemmän stressaavia kuin ne soittelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asian piti olla selvä.Haastattelupäivänä sain sitten vihaisen puhelun ja karenssiuhkauksen kun en ollut saapunut haastatteluun.
Se oli onneksi viimeinen työttömyyspäiväni niin tullut ongelmia siitä karenssista.Soitto valtakunnalliseen puhelipalveluun olisi tässäkin ollut asiakkaan edun mukaista.
En tiedä mitä tarkoitat valtakunnallisella puhelinpalvelulla. Onko semmoinenkin nykyään olemassa?
Soitin kuitenkin siihen numeroon mikä siinä haastattelukutsussa oli ja jouduin pompotelluksi ympäriinsä sen kanssa. Lopulta asian otti hoitaakseen joku eri paikkakunnan Te-toimisto ja sanoi että asia on ok.
Se haastattelupäivänä soittanut virkailija mussutti siitä että en hänelle ollut soittanut.
Olisi pitänyt tietää että ei saa soittaa siihen numeroon minkä he itse ilmoittavat ja pitäisi tietää kuka on oikea virkailija. Siis siitä populasta jonka nimiä ei tiedä, saati sitten puhelinnumeroita.
Tämä touhu on yksi iso vitsi.
Hommatkaa Nettiposti. Silloin kaikki viranomaisten kirjeet tulevat sähköisesti ja saatte niistä sähköpostiin ilmoituksen. Palvelu on ilmainen. Posti haluaa siirtää muutenkin kaiken digitaaliseen suuntaan.
Kuvitteletko oikeesti että esim. Kelassa käydään manuaalisesti läpi erikseen keille pitää laittaa muistutusviesti siitä että asiointipalveluun on tullut viesti? :D ei ihme että työkkärin touhu on mitä on jos tollasta porukkaa löytyy.