Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosikkivloggaajani lopetti ja tajusin miten hullua on seurata..

Vierailija
26.10.2017 |

Seurasin yhtä naista kuusi vuotta. Youtubettaja, jolla oli Insta ja Snapchat. Yhtäkkiä poisti kanavansa ja Instassa ilmoitti, että ei enää halua jakaa elämäänsä julkisesti.

Tajusin miten hullua on, että tiedän yhtä sun toista tästä ihmisestä ja sen lapsista. Aluksi olo oli haikea ja tuntui kun olisin menettänyt ystävän. Sen jälkeen rupesin miettimään, että mitä olen saanut irti tästä seuraamisesta. Eihän sen pitäisi mua liikuttaa mitä joku toisella puolella maailmaa tekee? On myös aivan sairasta, että toisella puolella maailmaa ihmiset tietää tästä vloggaajasta paljon yksityisasioitakin.

Vlogit ovat minulle tavallaan viihdettä, jota olen seurannut. Ihan kuin tv-sarjoja. Ainut vaan, että kyse on oikeista ihmisistä ja niiden elämästä. Sama homma blogien kanssa. Olen miettinyt, onko kaikki vlogien ja blogien seuraamiset ajanhukkaa. Esimerkiksi tämän vloggaajan ”tunsin”, mutta hän ei tietenkään tiedä minua. Kun blogi/vlogi lopettaa, käteen ei jää mitään. Paitsi epämukava fiilis siitä, että tietää niin paljon asioita toisen elämästä.

Miksi ihmiset ylipäänsä jakavat yksityisasioitaan ja perhejuttuja vlogeissa? Tämäkin lopettanut sai käsittääkseni stalkkerin peräänsä ja sinnikkään sellaisen, joten jotui lopettamaan. Varmasti katuu nyt jakamiaan asioita. Mietin myös miksi me seurataan meille ihan tuntemattomien ihmisten elämää? Miksi annamme itsemme ”kiintyä” näihin ihmisiin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös seurannut suomalaisia perheblogeja. Tajuisin miten paljon tiedänkään mulle tuntemattomien ihmisten lapsista. Tiedän lasten lempijutuista enemmän kuin esim tiedän mieheni siskonpojista. Osaisin varmaan ostaa mieluisat joululahjat bloggaajien lapsille helpommin kuin sukulaislapsille, vaikka en koskaan ole tavannut näitä lapsia. Aivan hullua ja vielä hullumpaa on se, että ihmiset jakavat itsestään niin paljon kaikkien nähtäville. Eikö niitä pelota stalkkerit ja kaikki ”namusedät”?

Ap

Vierailija
2/7 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuuhan tv-sarjatkin joskus. Mitä niistä jää käteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuuhan tv-sarjatkin joskus. Mitä niistä jää käteen?

Ainakin ne ovat fiktiota ja sarjoja voi katsoa tallennuksesta yhä uudelleen ja uudelleen. Blogit ja vlogit vaan katoavat jos käyttäjä poistaa ne, toki ihmisillä on kuvakaappauksia yms mutta ymmärrätte pointin. Myös sarjoista kaikki lapsetkin saavat palkan ja sarja ei ole totta, joten en tiedä näistä ihmisistä oikeasti mitään. Vloggaajien/bloggaajien lapset tuskin tuloista saavat mitään ja yksityisyys on mennyttä.

Ap

Vierailija
4/7 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Tiedän bloggaajien synnytyksistä enemmän mitä tiedän kavereideni synnytyksistä :D. Törmäsin yhteen bloggaajaan vähän aikaa sitten ja eka ajatus oli, että tuon lapsella oli viime viikolla vatsatauti ja tämä nainen muuten repesi synnytyksessä. Jotenkin ihan häiriintynyttä tietää tällaisia asioita vieraista ihmisistä!

Vierailija
5/7 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydän omien lasten yksityisyys julkisuuden ja rahan vuoksi. Sairasta.

Vierailija
6/7 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi paljon hienompaa ja varmaan ihmisille itselleenkin parempi, kun kaikki keskittyisivät elämään omaa elämäänsä. Aivan hullua käyttää tuntikaupalla päivässä tai edes viikossa aikaa muiden ihmisten asioiden seuraamiseen, kun omassa elämässäkin voisi kokea yhtä ja toista kiinnostavaa. Se vaan vaatisi sen, että nousisi siitä sohvalta tai koneen äärestä ja tekisi jotakin.  :)

Vierailija
7/7 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

Mun mielestä olisi paljon hienompaa ja varmaan ihmisille itselleenkin parempi, kun kaikki keskittyisivät elämään omaa elämäänsä. Aivan hullua käyttää tuntikaupalla päivässä tai edes viikossa aikaa muiden ihmisten asioiden seuraamiseen, kun omassa elämässäkin voisi kokea yhtä ja toista kiinnostavaa. Se vaan vaatisi sen, että nousisi siitä sohvalta tai koneen äärestä ja tekisi jotakin.  :)

Niinpä. Oikeastihan noilla bloggaajilla ei ole meidän elämän kannalta mitään merkitystä kun ei ole ihmissuhdetta heihin. Jos vaan osaisi keskittyä omaan elämään ja oman elämän ihmisten asioihin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme