Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko saat vanhemmiltasi rahaa kuussa?

Vierailija
25.10.2017 |

Vai antavatko vain kerran vuodessa?

Onko 110 euroa kuussa ok?

Paljonko sulla ikää?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöjä on tullut toista vuotta sitten yhteensä 200000, ollessani 42-43v.

Sen jälkeen kun opiskeluista siirryin työelämään, en ole saanut rahaa ja lahjojenkin arvo romahti (sitä ennen olivat käyttötavaraa tai opiskelunkirjoja).

Vierailija
22/36 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annan vanhemmilleni 500 euroa kuukaudessa omistani.

.

.

M 42

Oksettavaa kaksinaismoralismia. Tämä kommentti saa yläpeukkuja mutta kommentti jossa kuvio toisinpäin alapeikkuja. Oksetatte mua. Aivan yhtä lailla ne vanhemmat antavat rakkaalle jälkikasvulleen "omistaan". Se antaa, joka voi ja haluaa. Ja se on pelkästään hienoa auttaa läheisiään. Oli antaja kumpi osapuoli vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omillani olen ollut siitä asti kun muutin pois kotoa. Jos ei lasketa sitä että vanhemmat tuovat joskus jotain yleishyödyllistä (esim. ruokakassi) kun käyvät kylässä (mies on työtön ja minä äitiyslomalla joten en tod. valita ruokakasseista mutten koskaan ole pyytänytkään, tuovat ihan omasta halustaan). :)

Vierailija
24/36 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e M17. Kuolleita ovat,

Vierailija
25/36 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on tuettu rahallisesti opiskeluaikoina ja vieläkin, jos matkustan vanhempieni luokse. (Eivät asu Suomessa)Vastavuoroisesti olen vienyt heitä syömään/teatteriin jne.kun ollaan minun luonani. Vanhempani ovat varakkaita, mutta en saa tai haluakaan heiltä käteistä.

Vierailija
26/36 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 jatkaa

N35

Vierailija
27/36 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

200€/kk ikä 40v

Vierailija
28/36 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu. Olen 14-vuotiaasta asti tehnyt töitä jotta pärjäisin itse eikä vanhemmilta tarvitsisi pyytää niin paljon. Olen nyt 23, ja silloin tällöin oikein tiukan tilanteen tullen tietysti avittavat parilla-muutamalla kympillä. Yleensä jos muuten vaan tyrkyttävät rahaa "osta jotain kivaa"-tyylillä, yritän viimeiseen asti kieltäytyä, olen aina mielummin pärjännyt itsekseni enkä halua elää vanhempieni rahoilla. 

Syntymäpäivänäni saatan saada muutaman kympin lahjarahaa, mikä onkin sitten asia hieman erikseen. 

Vierailija
29/36 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. En ole saanut 18 v jälkeen muuten kuin joululahjaksi rahaa. Oikein ihmettelin kun äitini ehdotti mulle ostavansa mulle talvitakin viime kuussa. Ei ikinä osta mulle mitään. N28

Vierailija
30/36 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perinyt vanhempani kaikki rahat. 40 v.

Vierailija
31/36 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€/kk joskus (tyyliin kerran tai kaksi vuodessa) joudun ennen palkkaa lainaamaan esim 40 e, jonka maksan takaisin. Vanhemmat ovat eronneet. Isä kuoli, eipä mitään perintöä jäänyt jouduttiin sossusta kinumaan apua hautajaisiinkin.

N29

Vierailija
32/36 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100-500e

Vierailija
33/36 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ’suurten ikäluokkien’ vanhemmiltani saanut mitään sen jälkeen kun kotoa pois muutin. - siis toki joululahjoja, syksyn satoa yms. Mutta kotona opetettiin työn tekemisen tärkeys ja säästäminen tavoitteisiin ja opiskelun tärkeys.

Nyt itse omat lapset 23, 19 ja 16. Lähtökohtaisesti kun muuttaa kotoa niin saa pärjätä omillaan. Samat opit toivomme opettaneemme. Kun matkustamme yhdessä, me vanhemmat maksamme kaiken, käymme usein ulkona syömässä ja me maksamme, annamme aina tarvittaessa auton käyttöön, joskus maksamme liput opiskelupaikkakunnalta kotiin jne. Suora rahan antaminen kuitenkin mielestämme ei opeta rahan arvoa, sitä miten paljon täytyy tehdä töitä, jotta saa 100€ housut ostettua... toivottavasti opiskeluajan ’köyhyys’ myös motivoi eteenpäin elämässä.

Omat vanhempani ovat nyt myöhemmällä iällään antaneet suoraan lapsenlapsilleen noita 3999€ nyttemmin 4999€/3v ja kun nuoret ovat saaneet isomman summan kerralla, ei heistä (9lastenlasta) kukaan ole lähtenyt rahoja törsäämään vaan kaikki ovat laittaneet rahoja joko asuntosäästöön tai sijoittamiseen muuten. Jos rahaa olisi tullut samassa ajassa 100€/kk tuskin kukaan enää tietosi mihin se raha ’katosi’.

T N46

Vierailija
34/36 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskältä synttäri- ja joululahjaksi. Äitiltä myös lahjaksi sekä satunnaisesti laittaa rahaa tilille. Rahaa en ole kummaltakaan pyytänyt enää yli kymmeneen vuoteen. Ja ikää on 25. 

Vierailija
35/36 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e

Vierailija
36/36 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vien mennessäni jotain ruokaa (kunnolliseen kauppaan heillä matkaa, ei kannata ajella turhaan), saan rahat takaisin ja yleensä sopivaan tasasummaan ylös päin pyöristettynä. Eli muutaman euron. Synttäri- ja joululahjaksi useimmiten yhteensä satanen, olen siis syntynyt ihan joulun lähellä. Silloin kun opiskelin ja olin valmistuttuani työtön, kyselivät kyllä silloin tällöin onko varaa maksaa vuokra ja laskut, ja jos tunnustin ettei oikein ollut, tilille tuli saman tien muutama satanen, eikä koskaan ole tarvinnut maksaa takaisin. Mutta siis mitään säännöllisiä kuukausilahjoituksia ei ole tullut sen jälkeen kun muutin omilleni ja kuukausiraha loppui, enkä koskaan ole muuta odottanutkaan. Tärkeämpää on, että tiedän vanhempieni auttavan jos on tarvetta.

N32

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän