Nyt kun pitää vaihtaa autoon renkaat niin pitääkö se ilma vaihtaa myös?!
Eka oma auto enkä oikein tiedä noista huoltojutuista.
Kommentit (15)
Sillä aikaa kun miehet tekevät työt mitä et osaa, voit haukata happea ;)
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Eka oma auto enkä oikein tiedä noista huoltojutuista.
Tarkastat ilmanpaineen huoltoasemalla.Eilen yksi tytteli teki sen kätevästi itse.
Joko vaihdat ilmat tai laitat ilmanraikastinta. Vanhoilla, tunkkaisilla ilmoilla ei saa ajella.
Verenpaineen tarkastus hoituu lääkäriasemalla.
Sinkkumies
Wunderbaumin saa ostaa lähihuoltsikalta.
Vaihdon yhteydessä talvirenkaisiin laitetaan kylmempää ilmaa.
Kyllä mä olen aina pyytänyt ne ilmat mukaan kesärenkaista, ne jää kuitenkin sinne rengashotelliin enkä luota että saisin samat ilmat takaisin sitten keväällä. Pieni lisämaksu siitä tulee mutta aikaa ei kulu sen enempää, toki olen huoltoaseman kahvilassa sen aikaa kun työ tehdään.
Pitää vaihtaa. Muista, ettei vaihto onnistu kerralla, vaan ensin vaihdat ilmat alapuolelta ja sitten ajat puoli renkaanmittaa eteenpäin ja vaihdat toisenkin puolen. Samalla kertaa kannattaa myös vaihtaa ajovaloihin talvipolttimot.
Minä käytän talvirenkaissa pierukaasua, se takaa matkan jatkuvuuden eri tilanteissa.
Korkeintaan parin vuoden välein, ellet aja tosi paljon. Joskus voit käydä lisäyttämässä välillä kuitenkin lisää ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän talvirenkaissa pierukaasua, se takaa matkan jatkuvuuden eri tilanteissa.
Tiukoista pieruista saakin hyvän kitkan.
Vierailija kirjoitti:
Keräätkö sitä vähitellen talteen, vai kerrytätkö kunnolla kaasua vastaan ja täytät sitten kerralla renkaat?
Ehkä kannattaa ajaa renkaan vaihtoliikkeeseen, kun kyselet moista. Tai kaivaa se autokoulun oppikirja esille.
Tsemppiä.
Ei se huolto ole, ellet esim. pinnoita renkaita uudestaan.
Sinkkumies