Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mihin laitatte puolikäytetyt vaatteet

Vierailija
25.10.2017 |

Siis jos paitaa tai housuja voi käyttää vielä toisenkin kerran, ennenkuin laittaa pesuun ja puhtaiden kaappiin? Ei kai kukaan laita puolilikaisia vaatteita takaisin puhtaiden kaappiin.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle laitan. Sekä käytän vaatteet ekologisesti loppuun saakka. Ilmastonmuutos nääs.

Sinkkumies 

Vierailija
22/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

käännän tietty ympäri ja käytän toisenkin puolen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla ihmisillä on aivan kummallinen pelko vaatteiden normaalia käyttöä kohtaan. Aivan niinkuin päivän tai kaksi käytetty paita tai housut olisivat jotenkin saastaiset. Tai vähintään saastuttavat muut vaatteet. Miten ne ihmiset ennen pärjäsivät kuolematta kauheisiin home- ja saastetauteihin, kun silloin pyykki pestiin kerran viikossa? Kyllä itse käytän farkkuja kuukauden ja kauluspaitoja ainakin viikon laittamatta pesuun. Alusvaatteet ja sukat vaihdan joka päivä, mutta en ymmärrä, miksi tavalliset käyttövaatteet pitäisi joka käyttökerralla olla kuin pesusta tulleita. Kuka niitä vahtaa ja ketä kiinnostaa, niin kauan kuin et hajuhaittoja levitä?

Vierailija
24/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaappiin. Jos vaate on liian likainen kaappiin laitettavaksi, on se liian likainen myös päälle laitettavaksi.

Vierailija
25/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma hylly niille.

Vierailija
26/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ne mikroon ja syön aamiaiseksi.

Vierailija
27/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhousut, farkut jne. Henkarissa verhotangolle roikkumaan, tuulettuvat samalla hyvin. Minulla ei ole roikkuverhoja mutta on tanko joka on hyvä justiinsa tähän tarkoitukseen. Neuleet ja rintsikat yöksi ilmavasti tuolille ja seuraavana päivänä kaappiin. 

Minulla on rintsikoille sellaisia tarrakoukkuja vaatekaapin sisäseinä täynnä, pysyvät ilmavasti siinä ja on helppo valita sopivat ja varmuudeksi nuuhkaista että ovat freesit (pesen noin kolmen käytön välein, mutta koska vuorottelen, ne kolme päivää hajaantuvat ajan varrelle)

Vierailija
28/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos paitaa tai housuja voi käyttää vielä toisenkin kerran, ennenkuin laittaa pesuun ja puhtaiden kaappiin? Ei kai kukaan laita puolilikaisia vaatteita takaisin puhtaiden kaappiin.

Tuolin selkänojalle,  muistaakseni lapsuudenkodissani oli oma pyykkikori puoliksipidetyille, se on myös hyvä systeemi.

Vierailija
29/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uffaffaa laatikkoon kierrätykseen.

Vierailija
30/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti ne voi laittaa kaappiin. Jos ne on tarpeeksi puhtaita päälle, ne on tarpeeksi puhtaita myös kaappiin. 

Olen tästä niin eri mieltä. Paras esimerkki on farkut, joilla istun julkisissa kulkuvälineissä ja kävelen kaupungilla katupölyssä. Kestävät pitkään kaupunkikäytössä ilman pesua mutta eivät ole puhtaat kaappiin laitettavaksi.

Ja mitä tapahtuu jos sä laitat ne kaappiin? Tartuttaako ne jotenkin sitä likaa toisiin vaatteisiin siellä?

Mä en kanssa tajua tätä logiikkaa. Esim. paitaa ei voi laittaa kaappiin puhtaiden viereen, koska se on liian likainen. Mutta ei pyykkiinkään, kun sen voi vetää vielä päälle. Jos olisikin niin, että siitä paidasta tarttuisi jotain niihin kaapissa oleviin vaatteisiiin (mitä ei tapahdu), niin tämän paidan kyllä voisi laittaa päälle mutta kaapissa sen toimesta likaantunutta ei? Häh?

Vierailija
31/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaatekomerossa seinässä naulakko/koukkuja jossa säilytän. Puhaat vaatteet hyllyllä ja rekissä.

Vierailija
32/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarin seinällä on pienehkö hattuhylly + vaatetanko - yhdistelmä puolipitoisille vaatteille. Toimii todella hyvin: ei vie lainkaan lattiatilaa, vaatteet pysyvät poissa kissojen ulottuvilta ja housut sun muut voi viikata siihen hyllylle ja puserot laittaa henkariin vaatetangolle tuulettumaan.

Vierailija
33/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koriin joka on hankittu juuri näitä varten!

Vierailija
34/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pystynaulakko makuuhuoneessa ja siihen ripustan puolipitoiset.

Vierailija
35/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että ihan tosissaanko ihmiset laittaa takas kaappiin vaatteen päältään...

Itselläni on tapana nakata tuolille.

En tahtoisi laittaa kaappiin puhtaiden joukkoon vaatteita joissa olen vaikka liikkunut julkisissa kulkuvälineissä. Vaikka onkin aika kaukaa haettua, niin takaraivossa on ajatus että julkisista voi vaikka vahingossa saada esim. täitä - ja sittenhän ne uinuisi suloisesti vaatekaapissani odottaen hyökkäystään! Heh. Mahdollista kuitenkin. Tarttuisivathan ne vaikken kaappiin vaatteita takaisin sulloisikaan, vaan olisi ainakin pienempi urakka siivota itsensä, vaatteensa, liinavaatteet ja ympäristö kuin että siihen päälle pitäisi vielä vaatevarastokin ruopata.

Vierailija
36/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että ihan tosissaanko ihmiset laittaa takas kaappiin vaatteen päältään...

Itselläni on tapana nakata tuolille.

En tahtoisi laittaa kaappiin puhtaiden joukkoon vaatteita joissa olen vaikka liikkunut julkisissa kulkuvälineissä. Vaikka onkin aika kaukaa haettua, niin takaraivossa on ajatus että julkisista voi vaikka vahingossa saada esim. täitä - ja sittenhän ne uinuisi suloisesti vaatekaapissani odottaen hyökkäystään! Heh. Mahdollista kuitenkin. Tarttuisivathan ne vaikken kaappiin vaatteita takaisin sulloisikaan, vaan olisi ainakin pienempi urakka siivota itsensä, vaatteensa, liinavaatteet ja ympäristö kuin että siihen päälle pitäisi vielä vaatevarastokin ruopata.

Minä taas en ymmärtä ihmisiä, joiden vaatteet lojuvat tuolinselkämyksillä, henkareissa ovenkahvassa tai oven päällä tai ylipäätään näkyvillä. Ilmankos joidenkn kodit ovat aina sekaisen ja epäsiistin näköisiä.

Itse käytän paljon pesulaa vaativia vaatteita enkä todellakaan niitä joka käytön jälkeen sinne vie, vaan ripustan ne kunnollisille henkareille ja laitan siististi kaappiin. Johan olisi näky, kun lukuisia jakkupukuja, kashmirneuleita, villakangashousuja, silkkipuseroita ja -huiveja olisi erinäisillä tuoleilla ympäri taloa...

Vierailija
37/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi eri kaappia, toisessa pidän puhtaat ja toisessa esim. villatakit tai farkut ja muut pari kertaa käytetyt. Kun ei ollut kahta kaappia, jätin vähän käytetyt johki tuolille tai muualle, en kestä laittaa mitään yhtään "ulkona ollutta" puhtaiden sekaan!

Vierailija
38/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erik not red kirjoitti:

Monilla ihmisillä on aivan kummallinen pelko vaatteiden normaalia käyttöä kohtaan. Aivan niinkuin päivän tai kaksi käytetty paita tai housut olisivat jotenkin saastaiset. Tai vähintään saastuttavat muut vaatteet. Miten ne ihmiset ennen pärjäsivät kuolematta kauheisiin home- ja saastetauteihin, kun silloin pyykki pestiin kerran viikossa? Kyllä itse käytän farkkuja kuukauden ja kauluspaitoja ainakin viikon laittamatta pesuun. Alusvaatteet ja sukat vaihdan joka päivä, mutta en ymmärrä, miksi tavalliset käyttövaatteet pitäisi joka käyttökerralla olla kuin pesusta tulleita. Kuka niitä vahtaa ja ketä kiinnostaa, niin kauan kuin et hajuhaittoja levitä?

Itselläni on todella huono hajuaisti, joten olen hyvin vainoharhainen vaatteiden puhtaudesta. Joku paita voisi haista vaikka märäntyntyneelle raadolle, enkä olisi tästä tietoinen. Joo, ei ollut kivaa ylihikoilevana teininä kun en vielä tuolloin tiennyt että hajuaistissani on vikaa.

Vierailija
39/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian puhtaita pyykkin, hieman liian likaisia kaappiin- Tervetuloa Tuolille.

Vierailija
40/48 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärtä ihmisiä, joiden vaatteet lojuvat tuolinselkämyksillä, henkareissa ovenkahvassa tai oven päällä tai ylipäätään näkyvillä. Ilmankos joidenkn kodit ovat aina sekaisen ja epäsiistin näköisiä.

Itse käytän paljon pesulaa vaativia vaatteita enkä todellakaan niitä joka käytön jälkeen sinne vie, vaan ripustan ne kunnollisille henkareille ja laitan siististi kaappiin. Johan olisi näky, kun lukuisia jakkupukuja, kashmirneuleita, villakangashousuja, silkkipuseroita ja -huiveja olisi erinäisillä tuoleilla ympäri taloa...

Hyvä pointti tuo visuaalinen puoli. Hoksasin tuosta, että itseasiassa on niin että oikeastaan tykkään vaate-/kuosi-/värifriikkinä jopa siitä näkymästä kun vaate on tuolinkarmilla. Visuaalisuus on tärkeää. Eli täälläkin silmä lepää, vaatesäilytyksestä huolimatta tai senkin vuoksi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi