Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä mietin, että jätänkö veljeni häät väliin vai en.

Vierailija
25.10.2017 |

Joo eli veljeni menee naimisiin loppuvuodesta ja minutkin on tottakai kutsuttu. No ongelma koen veljeni tulevan vaimon ja hänen tapansa käskyttää muita ihmisiä. Kommentoi asioita myös välillä erittäin epäkohteliaasti ja suoraan. On kysynyt minultakin nyt monta kertaa, että mitä oikein aion päälleni laittaa ja, että olenhan jo käynyt tutustumassa lahjalistaan. No kun olen kertonut, että hoidan kyllä asian, kunhan ehdin, niin muistuttelee minua viesteillä asiasta. On myös kutsunut asuntoani, pientä yksiötä, koirankopiksi ja kertonut, ettei ymmärrä miksi joku vapaaehtoisesti haluaa sellaisessa asua. Tiedän kyseessä veljeni häät, mutta tässä on alkanut tuo morsian ärsyttämään sen verran, että tekisi mieli jättää juhlat välistä. Mielelläni en näkisi häntä ollenkaan. Muilla näin ihania sukulaisia ja miten heidän kanssaan selviätte?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kostaisit veljellesi hänen puolisonsa käytöksen? Veljesihän siitä nimittäin enemmän pahoittaa mielensä, jos et mene häihin.

Vierailija
22/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan. Ei se korppikotka omissa häissään sentään vieraita rupea käskyttämään, toivottavasti. Mistä veljesi moisen kotkan on pokannut? Joko on nuori mies tukevasti tossun alla?

Minua luultavasti tuollainen käskyttäminen ottaisi sen verran ohimolohkoon, että hankkisin lahjan listan ulkopuolelta. Kerran olen niin tehnytkin. Listalle oli kerätty niin kalliita tavaroita, ettei minulla yksinään ollut halua sijoittaa lahjaan niin paljon rahaa, vaikka ihan kohtuullisesti siihen aikaan tienasinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama kysymys AP:lle tuli mieleen. Oletteko minkä ikäisiä ja kuinka läheiset välit sinulla ja veljelläsi on. Ei ole kovinkaan harvinaista, että mustasukkaisuutta esiintyy näissä suhteissa. Sisar voi olla mustasukkainen tulevalle puolisolle ja päinvastoin. Mielestäni hän haluaa käytöksellään vähätellä ja mitätöidä sinua.

Tämä tuli minullakin ensimmäisenä mieleen, että tuollainen käyttäytyminen kuulostaa (ainakin henkiseltä tasoltaan) kypsymättömien ihmisten touhulta.

Ap, parhaiten handlaat tilanteen kun asetut itse sen kypsemmän ja fiksumman aikuisen rooliin etkä provosoidu veljesi morsiamen möläyttelyistä. Jos ja kun jossain vaiheessa tulee tilaisuus selvittää välejä ja tuot esiin sen miltä hänen käytöksensä sinusta tuntuu, muista pysyä rauhallisena ja asiallisena. Älä riitele äläkä mene mukaan vastapuolen mahdollisiin tunteenpurkauksiin, vaan ilmaiset ajatuksesi selkeästi ja viileästi draamaa paisuttelematta.

Vierailija
24/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet häihin ja nautit hauskasta päivästä. Tuskin morsian alkaa siellä arvostelemaan sinua.

Ja ala häiden jälkeen sanomaan vastaan, jos joku haukkuisi kotiani, sanoisin vastaan.

Koirankopista etsisin nettisivukta koirankopin mitat ja kysyisin onko hänen näössä vikaa kun luulee kotini on saman kokoinen kuin 2 x 3 m.

Vaatteiden arvostelussa on tänä päivänä hyvä esim nostaa eettisyyden. M et m polttaa myynnistä tulleita vaatteita, minä mielummin pidän näitä rytkyjä kun annan sellaiselle firmalle penniäkään. Etkö lue lehtiä ?

Yleissivistys on hyvä asia.

Vierailija
25/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama kysymys AP:lle tuli mieleen. Oletteko minkä ikäisiä ja kuinka läheiset välit sinulla ja veljelläsi on. Ei ole kovinkaan harvinaista, että mustasukkaisuutta esiintyy näissä suhteissa. Sisar voi olla mustasukkainen tulevalle puolisolle ja päinvastoin. Mielestäni hän haluaa käytöksellään vähätellä ja mitätöidä sinua.

Ap täällä. Olen 28-vuotias. Veljeni minua pari vuotta nuorempi ja samoin tämä tuleva morsian. Välimme veljen kanssa ovat aina olleet hyvät ja ovat vieläkin. Näen ja tiedän, että veljeni tulevaa vaimoaan rakastaa ja hyvä näin. Tunnustaa kyllä veli itsekin, että tuleva vaimonsa on suorapuheinen tapaus. Minusta kuitenkin tuntuu, että asiat joita tämä morsian sanoo, ovat osaltaan loukkaavia. Esim. tämä kotini vertaaminen koirankoppiin. Kuka sanoo sellaista päin naamaa? No näillä mennään. Ehkä menen häihin ja välttelen ihmistä jatkossa. Mun on huono olla tämän ihmisen kanssa samassa tilassa, kun en koskaan tiedä, että mitä sieltä seuraavaksi tulee.

Vierailija
26/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan sille, mitä ajattelet eläkä suunnittele lapsellisia mökötyskampanjoita!

Suoraan puhumisessakin voi olla omat vaaransa. Siitähän koko sotku on kai lähtenyt, että morsian puhuu liian suoraan. Ap:n ei kannata sortua samaan. Tosin asiat voi sanoa niin monella tapaa.

Tölviminen on eri asia kuin asiallinen keskustelu. Suoraan voi puhua aikuismaisesti ja rauhallisesti ilman, että sortuu toisen loukkaavaan arvosteluun. Mielestäni ap:n kannattaa nimenomaan kertoa suoraan miltä veljen tulevan käytös hänestä tuntuu, eikä lähteä lapsellisiin kosto- ja välttelykuvioihin, joista seuraa pahimmillaan vuosikausien tulehtuneet välit sukulaisten välille.

T. eri

Vierailija
27/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet häihin, se on varmasti veljellesi tärkeää. Laita vaikka se morsian estoille puhelimeesi, jos muuten tuntuu vaikealta olla vastaamatta viesteihin. Ei tuollaisen ihmisen kanssa ole mikään pakko olla tekemisissä. Jos ihmettelee, että miksi et vastaa, niin oisko vaikka linjoissa ollut häikkää. ;)

Vierailija
28/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä vanhempasi ovat morsiamesta? Yleensä tylytys ei rajoitu yhteen ihmiseen. Ovatko seurustelleet pitkään, veljesi jodsain vaiheessa väsyy morsiamen käytökseen.

Vierailija
29/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä ois liioiteltua jättää moisen syyn takia häät käymättä. Sä oot aikuinen, kyllähän sä nyt sen aikaa morsianta kestät!

Tämä. 

Kyseessä on selkeästi veljellesi tärkeä ihminen, pidät sinä hänestä tai et. 

Eikä sun siellä häissä tarvii morsmaikun kyljessä kyhnyttää, onnittelet kun sisälle menette ja siinä se. 

Vierailija
30/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä vanhempasi ovat morsiamesta? Yleensä tylytys ei rajoitu yhteen ihmiseen. Ovatko seurustelleet pitkään, veljesi jodsain vaiheessa väsyy morsiamen käytökseen.

No morsian on tuollainen töksäyttelijä ollut aina ja muutkin ovat huomanneet sen. Olen jotenkin ajatellut, että kyllä tuo jossain vaiheessa ohi menee, mutta ei näytä menevän. Ovat olleet siis yhdessä jo useamman vuoden ja niin kuin tuolla aiemmin totesin, niin veljeni häntä rakastaa, mutta onhan tämä kuormittavaa kanssa ihmisille ja ainakin omasta puolestani voin sanoa olevani käytökseen väsynyt. En tiedä millaista meno heillä kotona on. Olisi mielenkiintoista olla kärpäsenä katossa. Ap

Vierailija
31/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittele häissä vain morsianta, sano: sait hyvän miehen.

Veljellesi toivota vaan iloista hääjuhlaa.

Korttiin laita alkekirjoitus: xxxx koirankopista.

Vierailija
32/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän mä morsianta kestän, jos on pakko, mutta mietin vain, että pitääkö tuollaista käytöstä sietää. Joudun ko. ihmisen kanssa koko ajan pinnistelemään, etten sanoisi pahasti ja aiheuttaisi riitaa. Toisaalta mietin, että pitäisikö sanoa jotakin, jos ei vaikka huomaa loukkaavansa toisia. Ap

Nämä ongelmat eivät pidemmällä tähtäimellä ratkea mihinkään suuntaan vaikka häistä pois jäisitkin. Päinvastoin se voisi vain hankaloittaa välejäsi veljeesi, jota kohtaan toimisit väärin jos et häihin mene.

Häät ovat vain yksi päivä, ei se morsmaikku yhtäkkiä sinä päivänä toisenlaiseksi muutu. Ihan samoin sinä joudut miettimään jatkossakin, kuinka hänen seurassaan kestät olla, osallistuit häihin tai et. Joten koska häistä pois jääminen ei muuttaisi morsiamen käytöstä ainakaan paremmaksi sinua kohtaan, ja lisäksi se loukkaisi veljeäsi, ehdotan, että etsit jonkun aikuisemman tavan ratkaista asia. Ymmärrän kyllä että ajatus häiden väliin jättämisestä houkuttelee, mutta se menisi silti vähän samalle lapselliselle kiukuttelun asteelle kuin tuo morsiamenkin toiminta. Sinä voit päättää olla itse se aikuisempi ja fiksumpi osapuoli. Mene häihin ja vedä niitä omia rajojasi niiden jälkeen.

Vierailija
33/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko appivanhempia neuvottu pukeutumisessa ja lahjassa. Onko heidän kotia arvosteltu.

Vierailija
34/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet häihin veljesi takia mutta et vastaa tulevan kälyn tekstiviesteihin jos ne ovat mielestäsi sopimattomia. Niin minä vieroitin anoppini typerästä tekstailusta eikä menneet välit mieheeni huonoiksi. :)

Lahjaa en itse antaisi ollenkaan jos minua käskytettäisiin lahjalistaan perehtymään. Hyviin tapoihin kuuluu ainakin teeskennellä, että "no on meillä lahjalista kun ihmiset väkisin haluaa jotain antaa vaikka meille on tärkeintä että tulette paikalle".

Vierailija
35/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä ois liioiteltua jättää moisen syyn takia häät käymättä. Sä oot aikuinen, kyllähän sä nyt sen aikaa morsianta kestät!

Tämä. 

Kyseessä on selkeästi veljellesi tärkeä ihminen, pidät sinä hänestä tai et. 

Eikä sun siellä häissä tarvii morsmaikun kyljessä kyhnyttää, onnittelet kun sisälle menette ja siinä se. 

No sen takia tämä onkin niin vaikeaa, kun kyseessä veljen vaimo. Ei viitsisi sotajalalle lähteä, vaikka mieli tekisi sanoa muutaman asia ja jättää häät väliin. Ap

Vierailija
36/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos morsmaikku kyselee mitä aiot pukea, vastaat: "näet sitten." Etkä mitään muuta. Jos patistaa katsomaan lahjalistaa, ilmoitat että katsot lahjalistaa sitten kun sinulle sopii.

Jos kämppääsi sanotaan koirankopiksi, hymähdät ja hymyilet säälivästi.

Veljesi takia sinun on pakko jollain tasolla ko. hempukkaa sietää mutta sille täytyy vetää rajat. Helposti tuollainen vaan aktivoituu jos sen viesteihin ei vastaa, mutta yllä kuvaamani kaltainen viestintä vetää sille rajat olematta kuitenkaan varsinaisesti epäkohteliasta. Samasta aiheesta tulevaan viestiin ei tietenkään tarvitse vastata kuin kerran, tai voit vastata "kysyit tätä jo 15.10."

Otat tosiaan sellaisen etäisen viileän kohteliaan asenteen. Sellaisessa asenteessa on sekin hyvä puoli että se ajaa tuon morsmaikun tapaiset naikkoset raivon partaalle mutta kukaan ulkopuolinen ei huomaa käytöksessäsi mitään moitittavaa.

Vierailija
37/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tunnen töksäyttelijöitä. Usein eivät itse näe omaa toimintaansa ja loukkaantuvat, jos heitä arvostellaan.

Vierailija
38/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tilanne, että kemiat veljen vaimon kanssa eivät kohtaa. Mitään riitaa ei välillämme ole. Emmepä juuri ole tekemisissä, mutta kun se näyttää olevan veljelleni OK, niin on sen oltava sitä minullekin. Mielestäni veljen vaimo on jonkinlainen narsisti. Veljen perhe on tekemisissä vain vaimon sukulaisten kanssa. Heillä on lapsi, jota kukaan meidän suvusta ei ole tavannut kuin kastetilaisuudessa, johon sentään kutsuivat. Äidillemme, kuten meille muillekin, tämä veljeni lapsi oli aivan vieras. Äitimme hautajaisiin rouva kuitenkin yllättäen saapui.

Vierailija
39/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo ap:n veljen vaimo, joka alapeukuttaa? :D

Vierailija
40/40 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko appivanhempia neuvottu pukeutumisessa ja lahjassa. Onko heidän kotia arvosteltu.

Tätä en tiedä... Pitääpä äidiltä kysyä. kun seuraavan kerran soitellaan. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi