¤ ¤ ¤ HELMIpöllöjen viikonloppu ¤ ¤ ¤
Kommentit (9)
kiva kiva, join mammateetä pari päivää ja tyttö on täynnä näppylöitä ja huutaa mahaansa!!!!!!!!!! jollekkin aineelle on sitten allerginen, hyvä äiti minäkin olen. jäi mun teet juomatta ja jos maito loppuu tisseistä niin sit loppuu. mä olen myös nyt siirtynyt tutteliin tai 2 annosta tuttelia ja muuten imetän, yöllä vaan ja ainoastaan tissiä kun en jaksa nousta.
mut tissillä on hirvee huuto ja tuntuu et mun maidossa on jotain vikaa kun se noin kovaa huudattaa...
ja kaikkei parasta,VITU mulla on joku tulehdus alapäässä, ei onneks se klamydia....mut joku tulehdus mut lääkkeet saan vasta maanantaina ja veret vaan lentää ja mahaan koskee pikkusen..kiva lähte laivalle!!!
jos menis nyt kattomaan jotain rättejä mitä vois laittaa päälle, ukko kuulemma ottaa puvun mukaan..mut minä menenkin tyttöjen kans aikaisin nukkumaan joten varmaan ihan farkuilla pärjään.
virpokaa kovasti ja syökää munia etukäteen
Kuumetta ja tyttö
Eilen se kauan kaivattu kantoliina tuli! Ekalla yrittämällä " Aatu" huusi kuin hinaaja, joten päätin ensin hieman harjoitella Veetin nallella. Lopulta sain jonkinmoisen sidonnan aikaiseksi, muttei se vieläkään oiken mene. Jotenkin tuo vaavi tulee liian ylös ja se loppuosa siitä liinasta jää kamalalle rullalle. Jos tää ei ala onnistumaan paremmin, niin saisikohan Birdyltä hieman tukiopetusta? Toivottavasti Aatulle ei jää elinikäisiä traumoja näistä äidin liinailuharjoituksista=)
Huomenna on sitten ne ristiäiset, pitäisi alkaa silittämään vaatteita, se nyt vaan ei satu olemaan mun lempiharrastuksiani...Palailen sitten kertomaan, mikä meidän Aatusta tuli.
nonnu78 & Aatu 7vko 1vrk
Jee jee...saakeli mikä keli...no kevättä kai se tietää. Saa nähdä tuleeko meikä flunssaan, meinaa olla vähän sellanen olo. Oon kiskonut Posivilia naamaan, että josko se vähän auttaisi. Miten sitä jaksaa sitten pojan kanssa jos iskee jumalaton räkätauti? Tarttuuhan se sit poikaankin.
Muuten menee mukavasti, oltiin eilen koko perheen voimin kaupassa ja kyllä oli pojalla ihmettelemistä. Ollaan käyty ainoastaan tuossa lähikaupassa pojan kanssa, mutta nyt otettiin se sitten Citymarkettiin mukaan. Herneet vedettiin sitten nenään autossa kotimatkalla kun ei tykännyt, kun a) auto ei liikkunut, oltiin tankkaamassa ja b) oltiin kiinni vöillä turvaistuimessa... kun matka jatkui, niin huutokin vaimeni...äitinsä temperamentti.
Niin, jätkä taas otti pienet unet, 11 tuntia....ei eilen oikeastaan nukkunut päivällä paljon mitään, ja taisi kärsiä vatsavaivoistakin kun kakka oli vähän liiankin vetistä ja sitä tuli eilen neljä kertaa. Yleensä kerran päivässä kakkii.
Löytyihän täältä Kokkolalaisia äitejä, mä olin jo ihan epätoivoinen, että eikö täällä todella muita roiku kuin minä... Sen tiedän, että mammoja tästä citystä kyllä löytyy ;)
Poika on armoton naureskelija ja voi kamala jos hän on juttutuulella ja kukaan ei kiinnitä huomiota niin huuto on makea....Sylissä viihtyy ja ottaa välillä tirsatkin äiskän tai iskän rinnan päällä, korvaa varmaan tuolla sylittelyllä sitä kun ei rintaa enää syö. Onhan se mukavaa tuollainen lämmin nyytti sylissä tuhisemassa :)
Jeps, ei muuta kuin mukavaa viikonloppua kaikille!!! Älkää kastelko varpaitanne sohjokeleillä (niinku mä) !
Sasuliini ja Eetu 9 vkoa
Meitsi oli tänään 5,5 h kaupungilla ja raahasin sieltä kotiin 5 kassia vaatetta yms. Löysin ristiäisiin kivan hameen, mutta vielä pitäisi etsiä paita siihen. Tytölle on jo kastemekon jälkeen puettava ihana mekko olemassa ja sinne alle ostin bodyn ja sukkikset. Tai itse asiassa ostin monet erilaiset, kun pitää kokeilla, mitkä sopii parhaiten. Mies pärjäsi hyvin ton aikaa lasten kanssa. Oli saanut ruoankin tehtyä. Ja tyttö oli onneksi huolinut maitoa pullosta.
Tyttö on kyllä niin ihana!!! Pientä juttelua tulee ja sellaisia korkeita kiljahdus-ääniä. Aivan ihanan kuuloista =) Pitäis muistaa kuvata sitä joku päivä videolle, kun muuten noi asiat unohtuu niin pian.
Viime yö oli taas aika huono, kun tyttö alkoi nukkumaan klo 22 aikaan ja klo 4 heräsi jo kolmannen kerran syömään. Ja sitten valvoikin iloisesti klo 04-06, jonka jälkeen nukkui 2 h ja söi klo 8 ja sitten nukkui onneksi vielä 2 h. Esikoinenkin heräsi vasta klo 9.45, joten onneksi saatiin edes nukkua pitkään, kun yöllä joutui valvomaan. Onko meidän neiti ainoa, joka edelleen öisin valvoo 1-2 h???
Jos sitä yrittäis mennä nukkumaan, kun ehtis ehkä vielä nukahtaa ennen kuin tyttö herää...
T:Fassiloora ja tyttö 7 vko +2 pvä
Eilen oli kastejuhla ja Minttu oli toimituksen ajan nätisti, vaikka pelkäsin että huutaa koko ajan...
Yks kummeista houkutteli mut sitten lähtemään Hämeenlinnan yöelämään pitkästä aikaa ja täytyy sanoa että huippu kivaa oli :D Eikä edes krapula ole...Tupakkaa tuli poltettua myös pitkästä aikaa... Arvasin että niin käy kun vähän sidukkaa ottaa niin rupee tekee mieli tupakkaa.. Mutta eipä tuo haittaa jos onnistun sen polttelun pitämään aisoissa niin että tupruttelen vain ja ainoastaan silloin kun viihteelle lähden..
Jaahas vieraita saapuu..täytyy lopetella...
Larvanto ja tytöt
Ei ole noitia näkynyt oven takana, aamulenkillä tuli kolme kivasti puettua vastaan, mutta jostain syystä vain kiertävät meidän talon. Ens vuonna tarttee varmaan mennä portille odottelemaan :).
Niin, meillä on yörytmi taas erilainen. Monta yötä meni jo siten, että Puklu söi yhden- kahdentoista aikoihin, meni maate ja heräsi viiden- kuuden pintaan syömään. Se oli mukavaa. Nyt on saattanut syödä viimeisen kerran yhdeksältä tai kymmeneltä ja simahtanut samantien. Herää sitten kolmen hujakoilla tankkaamaan. Viime yönä isäntä hoiti ensimmäisen syötön ja minä sen jälkimmäisen tuossa puoli seitsemän aikaan. Puklu huutelee, minä kaappaan kainaloon ja laskeudun alakertaan lämmittämään maitoa. Pääsen olkkarin sohvalle, laitan ruokaliinan ja mitäs prkl. Tää vauvahan on täydessä unessa! Tökin siinä pari kertaa pullolla muttei siitä mitään tullut. Ei kun takaisin yläkertaan, vauva koppaan ja pullo pöydälle. Sänkyyn hetkeksi ja puolen tunnin kuluttua Puklu yhtäkkiä tekeekin äänestä päätellen nälkäkuolemaa. Onneksi tuo ei ole turhan tarkka ruokamaidon lämpötilan suhteen.
Tänä viikonloppuna taisi olla useammalla kastejuhla? Onnea vaan kaikille :). Puklusta olikin kuva tämän päivän Aamulehdessä. Ei se siitä ilmoituksesta paljon perustanut.
KL ja Silva, pian 10 vkoa
Vimpula nimittäin söi vain yhdesti noin yhden aikaan. Syönti kesti noin vartin ja Vimpula nukahti syönnin päätteeksi heti ja ei herännyt ollenkaan omaan sänkyyn siirtoon (herää tähän yleensä, mutta nukahtaa yleensä sänkyyn itsekseen), vaan jatkoi unia aina noin puol seiskaan asti. Nukkumaan mentiin noin puol kasilta. Normaalisti jos on vaan yksi syöttökerta, niin silloin valvotaan noin 1 h (sis. yleensä vaipan vaihdon) eli kyllä Fassiloora vielä muillakin valvotaan öisin, joskus ainakin.
Appivanhemmat tossa vähän aikaa sitten soitteli, että eikö me tullakaan kylään... Ei oltu kyllä luvattukaan mennä. No, ne tulee sit nyt meille. Joka viikko siis on nähtävä, ei auta itku markkinoilla ;)
Keskiviikkona me lähdetään pääsiäisen viettoon mun vanhempien luo, kun mies käyttää jäljellä olevia isyyslomapäiviään. Ihanaa päästä sinne maalle, kun vielä näen noin viikko sitten syntyneen varsan!!!
Vimpula huutaa... pitää mennä!
Meillä oli tänään nimiäiset. Rinkelistä siis tuli Inkeri Peppilotta. Neiti oli koko tilaisuuden ajan oikein rauhallinen, imetteli ja naureskeli. Juhla oli todellaa lämminhenkinen ja kummeilla oli mukavaa ohjelmaa. Inkeriä ei siis kastettu kuten ei esikoistakaan.
Kaalilaatikko: Kokeilin molempia ohjeita! Hyvin teki kakut kauppaansa :) Kiitos ohjeista.
Nonnu: Tieteskin saanut minulta ohjausta. Voisin vaikka tulla tulevalla viikolla käymään mikäli sinulle sopii.
Huomenna mennään Ikeaan. Rinkeli ei pääse mukaan. Tytöille taas lähinnä hankitaa yhtä sun toista. Tarvisin jonkin lipaston eteiseen eli katselen josko löytyis jotain kivaa.
Voileipäkakkua on vielä jäljellä ja mene nyt rohmuamaan sitä ennen kuin muut ehtivät =)
Birdy
Tarttee muistaa kaupassa käydessä ostaa palkat virpojille, sikäli kun tänne meille eksyvät. Meillä ei ole ovikelloa, joten melko varmasti virpojat käyvät tänäkin vuonna ovella mun sitä huomaamatta.
Jäi tuossa aikaisemmin kirjoittamatta että austenille kaikki tuki täältäkin, terveisin naniäiti ja tuttipullopuklu. Sikäli mulla on erilainen tilanne että maitoa ei ole tullut alun alkaeenkaan. Äitiyskortissakin lukee " maidontulo niukkaa" . Silti en ole koskaan pitänyt itseäni huonona äitinä, eikä kenenkään muunkaan imettämisen kanssa taistelevan pitäisi. Ei se hyvä äitiys ole maidontulosta kiinni. Mä tarjoan näitä mun nahkafläbiä Puklulle muutaman kerran päivässä ja toistaiseksi jatketaan näin, kumpikin kun tykkää kovasti imetyshetkistä. Veikkaan että pian tyttö tajuaa että pullohan se josta ruokaa tulee ja hylkää tissin.
Kukas täällä käyttikään Aventin pulloja? Ostin nimittäin HP:ltä pari sellaista koliikkipulloa, vaikkei tuolla koliikkia olekaan. Ovat kyllä tosi näppäriä. Toi kun nälissään imee tavallisen pullon tutin ihan lyttyyn, olkoon vaikka kuinka ilmaventtiilejä. Jätän kauluksenkin toisinaan niin löysälle, että maitoa valuu ja silti sitä tuttia saa ilmastaa. Jos olisin älynnyt miten hyviä noi Aventit on käytössä olisin ostanut toisenkin paketin.
Birdy, kokeilitko niitä mun antamia suklaakakkuohjeita?
Ei muuten Puklu syö vieläkään tuttia, paitsi noita mun nahkaisia. Sen sijaan oma nyrkki maistuu ihan tavattoman hyvälle. Kiva kun toi meidän pässi koira ehtii kielloista huolimatta nuolaista tytön kättä ja samalla sekunnilla typsy vie sen nyrkin suuhunsa. Siinä sitä tulee mietittyä esim. tuttipullojen steriloinnin järkevyyttä.
Viikonloput!
KL