Nainen joutui itse lämmittämään lihiksensä - loukkaantui
ABC:llä naista kehoitettiin lämmittämään itse oma lihiksensä asiakaspuolelta löytyvällä mikrolla. Tämä aiheutti suuren loukkaantumisen, jota täytyi päästä purkamaan laittamalla uutisvinkkiä iltalehdelle asiasta.
Naisen ongelmakohdat: Mikroa ei edes nähnyt suoraan kassalta (kassan henkilökunta kyllä opasti mikron luokse..), lihis oli muovisuojissa, eikä hän tiennyt minkä aikaa lihistä pitäisi lämmittää.
Onko tässä nyt mielestänne uutiskynnys ylitetty, onko naisen loukkaantuminen aiheellista? Onko ihminen hiljalleen muuttumassa uusavuttomaksi?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerää, että itse pitää lämmittää. Missä asiakaspalvelu? Jos mä haluan itse lämmittää lihapiirakan, syön sen kotona. Jos syön ulkona (olkoon vaikka huoltoasema), niin maksan siitä, että mun ei tarvitse siihen ruoan valmistukseen osallistua.
Sitten kannattaa varmaan valita ruoka-ateria, eikä kahvikanttiinista kuivakkaa einestä.
Mikä niiden kahvikanttiinien idea on, jos siellä et saa sitä einestäsi syömisvalmiina? Miten kahvila eroaa tässä tapauksessa ruokakaupasta?
Ruokakaupassa ei ole mikroa käytettävissä.
Nykyään on mikroa myös ruokakaupassa. Paistopisteestä ostetut lihapiirakat voi lämmittää kassan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
ABC:llä naista kehoitettiin lämmittämään itse oma lihiksensä asiakaspuolelta löytyvällä mikrolla. Tämä aiheutti suuren loukkaantumisen, jota täytyi päästä purkamaan laittamalla uutisvinkkiä iltalehdelle asiasta.
Naisen ongelmakohdat: Mikroa ei edes nähnyt suoraan kassalta (kassan henkilökunta kyllä opasti mikron luokse..), lihis oli muovisuojissa, eikä hän tiennyt minkä aikaa lihistä pitäisi lämmittää.
Onko tässä nyt mielestänne uutiskynnys ylitetty, onko naisen loukkaantuminen aiheellista? Onko ihminen hiljalleen muuttumassa uusavuttomaksi?
Jos mä maksan lihiksesta sen törkyhinnan niin kyllä se henkilökunta joutaa sen mulle valmiiksi laittamaan kaikkine mausteineen. Vihaan tätä suomen diy kulttuuria.
No sen olen tiennyt, että naiset eivät osaa tehdä ruokaa mutta se tuli yllätyksenä etteivät he nykyään osaa edes lämmittää moskaruokaa mikrossa.
Vierailija kirjoitti:
Tää on vähän sama juttu kun tilasin kupin teetä Helsinki-Vantaan lentoasemalla ja jouduin hauduttamaan sen itse teepussista. Annoin kyllä suoraan palautetta työntekijälle, että mun nähdäkseni se oli vähän sama asia kun jos kahvinjuojille olis tarjolla vain pikakahvia. Olen myös saanut vääntää ja suostutella baarissa että onko mun mahdollista saada kaakaoni maitoon tehtynä eikä veteen. Mua ei kiinnosta kuinka paljon sen jauheen seassa on rasvatonta maitoajauhetta. Mä haluan sen maitoon enkä suinkaan rasvattomaan. Ymmärtäisin sen teen ehkä huoltsikalla,mutta en kansainvälisellä lentokentällä. Tuon ABC:n toiminnan ymmärtäisin jos se lihas olisi ostettu ruokakaupassa ja sen saisi lämmittää paikan päällä.
No mutta teehen tarvitsemasi veden sait kuitenkin höyryävän kuumana, vai jouduitko lämmittämään vedenkin sen itse?
Vierailija kirjoitti:
No sen olen tiennyt, että naiset eivät osaa tehdä ruokaa mutta se tuli yllätyksenä etteivät he nykyään osaa edes lämmittää moskaruokaa mikrossa.
Miten idiootti pitää ihmisen olla, jos olettaa, että tuotteen/palvelun laadun vaatiminen tai ylipäätään kuluttaminen on osaamattomuutta. Käytkö koskaan ulkona syömässä tai kahvilassa tai osta vaateitta valmiina kaupasta? Jos olet joskus tehnyt näin, niin voit jättää kirjoittamatta nämä möyhäämisesi.
Ei tollasta voi kutsua kahvilaksi tai ravintolaksi...
Kyllä taas Abc osoittaa tilannetajuuttomuutta, kun perustelee asiaa tilanpuutteella tai lisätyöllä, jos työntekijä lämmittää piirakan keittiössä.
Sama ongelma on myös sillä asiakkaalla, joka etsii salissa mikroa, päällysvaatteet päällä, reppuineen ja käsilaukkuineen ja käsissä vielä tarjotin.
Ja voi vain kuvitella mikron piippausten määrää, joka häiritsee muita asiakkaita, vaikka suurin osa kahvittelusta haluaa rauhallisen lepohetken, eikä mene kuuntelemaan piippauksia.
Puhumattakaan vanhemmista ihmisistä tai niistä, joiden näkökyky on alentunut ja taivastelevat mikron käyttöä tai miten se toimii.
Luulis sen vitosen lihiksen vittu lämpiävän siihen hintaan. Käsittääkseni tuo riistohinta sisältää just henkilökunnan palkan ja täten sen lämmityksen.
Kaupasta saa kolmella eurolla koko helvetin paketin, jos niitä haluaa itte lämmitellä.
Töihin vaan hintoja vastaan. Kumma mihin kikkailuun kaikki on menossa, saatana. Kallein mahollinen hinta pitäs saaha revittyä, mutta mitään palvelua ei kerkeis millään antaa. Tee ite ja maksa siitä jollekki ketjulle. Pthyi!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mahdollista vain Suomessa. Meillä kaikki ulkona syöty ruoka on hurjan kallista verrattuna moniin muihin maihin. Silti henkilökuntaa on silmin nähden vähemmän ja palvelu huonoa. Eikä tämä riipu yleisestä hintatasosta mitenkään. Meillä usein näkee esim. sitä, että mennessään kahvilaan, ovat pöydät pyyhkimättä ja niillä on likaisia astioita. Asiakas joutuu sen kahdeksan euron pullakahvinsa nauttimaan likaisella pöydällä. En tiedä, mistä tämä johtuu, mutta tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.
Totta. Suomessa ei ymmärretä asiakaspalvelun merkitystä, vaan sitä pidetään hyvin alentavana ja kielteisenä, siksi esim. matkailu ei työllistä, vaikka meillä olisi mitkä parhaimmat edellytykset siihen.
Vastaavaa ei voisi tapahtua muualla Euroopassa ja se lihapiirakka tuotaisiin pöytään lämmitettynä ja toivotettaisiin hymyssä suin hyvää ruokahalua. Suomessa ollaan asiakaspalvelussa turparullalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken tämmöisen johdosta työpaikkojen määrä jatkaa vaan vähenemistään...
kuka oikeasti haluaa lämmitellä lihiksiä abc:lla työkseen? Hyvä, että päästään turhista töistä eroon.
Tuollainen työ sopisi hyvin mm. monelle kehitysvammaiselle ja ensimmäistä työpaikkaa etsivälle nuorelle. Voisin itsekin tehdä tuollaista parina iltana yliopisto-opintojeni ohella, koska aivot narikkaan -touhu on hyvää vastapainoa aivoja rassaavalle opiskelulle.
Kas kun ei joutunut sitä munaakin paistamaan. Kyllä olisin itsekin ihmetellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on vähän sama juttu kun tilasin kupin teetä Helsinki-Vantaan lentoasemalla ja jouduin hauduttamaan sen itse teepussista. Annoin kyllä suoraan palautetta työntekijälle, että mun nähdäkseni se oli vähän sama asia kun jos kahvinjuojille olis tarjolla vain pikakahvia. Olen myös saanut vääntää ja suostutella baarissa että onko mun mahdollista saada kaakaoni maitoon tehtynä eikä veteen. Mua ei kiinnosta kuinka paljon sen jauheen seassa on rasvatonta maitoajauhetta. Mä haluan sen maitoon enkä suinkaan rasvattomaan. Ymmärtäisin sen teen ehkä huoltsikalla,mutta en kansainvälisellä lentokentällä. Tuon ABC:n toiminnan ymmärtäisin jos se lihas olisi ostettu ruokakaupassa ja sen saisi lämmittää paikan päällä.
Siis jouduit hauduttamaan teepussista itse oman teesi? Eikö tämäkin nyt ole ihan normikäytäntö, jos on monia eri teevaihtoehtoja ja nimenomaan niitä kertakäyttöpusseja. Voimia silti tämän koitoksen myötä, onneksi osaat tästä lähin välttää huoltsikoita, jossa teet myydään yksittäispusseissa.
Ja närkästyit niin, että pääsit palautetta antamaan.
Uskon, että hinta-laatusuhde oli persiillään lentoasemalla. Juon lähiöpubissa useinkin teetä ja ihan itse haudutan pussini, mutta se tee maksaa euron. Jos se tee maksaa useamman euron, niin pitää sen parempaa olla.
Kuulostaa mun äidiltä.
Se ei myöskään kahviloissa tms vie koskaan tarjotinta ja astioitaan pois, koska hän ei ole kahvilassa töissä.
En usein äitiäni keskitä, kun aina se jaksaa valittaa kaikesta moisesta ja kovaan ääneen.
Hän on eläköitynyt ravintola-alalta, kyllä hän tietää.
Sama nainen varmaan loukkaantuisi myös, jos joutuisi kuntosalilla itse lämmittämään lihaksensa.