Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen joutui itse lämmittämään lihiksensä - loukkaantui

Vierailija
25.10.2017 |

ABC:llä naista kehoitettiin lämmittämään itse oma lihiksensä asiakaspuolelta löytyvällä mikrolla. Tämä aiheutti suuren loukkaantumisen, jota täytyi päästä purkamaan laittamalla uutisvinkkiä iltalehdelle asiasta.

Naisen ongelmakohdat: Mikroa ei edes nähnyt suoraan kassalta (kassan henkilökunta kyllä opasti mikron luokse..), lihis oli muovisuojissa, eikä hän tiennyt minkä aikaa lihistä pitäisi lämmittää.

Onko tässä nyt mielestänne uutiskynnys ylitetty, onko naisen loukkaantuminen aiheellista? Onko ihminen hiljalleen muuttumassa uusavuttomaksi?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se isoin kysymys: minkälainen nainen oikein syö lihiksiä? Sellaisia rasvassa uitettuja ällötyksiä, joissa ei ole mitään hyvää, ihan roskaruokaa. Nainen oli varmasti joku siiderivalas.

Ei vaan tärkein kysymys on se, oliko lihapiirakka ostettu marketin vai ravintolan puolelta. 

Oli ostettu kahvilan puolelta.

Vierailija
22/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tuon naisen, hän on ns. ammattivalittaja. Mikään ei ole koskaan hyvin.

Jos on sama nainen jonka epäilen hänen olevan. On jäänyt kiinni valheista. Kerran valitti että kampaaja oli pilannut hiukset ja totuus oli ettei nainen olisi voinut käydä sinä päivänä kampaajalla koska kyseinen kampaaja oli ulkomaan matkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo erikoista, että asiakas joutuu lämmittämään ostamansa ruuan. Hinnoissahan on paljon ilmaa, jossa asiakas maksaa nimenomaan siitä kaikesta muusta kuin itse ruuasta. ABC ei ole halpa paikka syödä. Ruoka on ala-arvoista. Laatu epätasaista. Pitsat esim. ihan hirveän makuisia. Kahvi myös. Joillakin asemilla joutuu odottamaan kassalla henkilökuntaa joskun pitkän aikaa, koska henkilökunta on keittiössä tai kaupan kassalla. Jos palvelua ei saa asiaankuuluvasti, miksi käyttäisin rahani tyhjään? ABCt olen yrittänyt kiertää jo pitemmän aikaa muutenkin. Tämä tapaus ei vaikuttanut valintoihini erityisemmin. Eikä kyllä yllätä.

Hyvä. Eihän tuonne tosiaan ole kennekään pakko mennä. Joka kylästä löytyy myös joku paikallinen "pölkkypirtti", tosin sehän on auki vain ma-pe 10-16, mutta onhan se kuitenkin vaihtoehto.

Itse tykkään pysähtyä ABC asemilla juuri sen takia, että niistä tietää mitä niistä saa. Ei tule yllätyksiä.

Vierailija
24/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se isoin kysymys: minkälainen nainen oikein syö lihiksiä? Sellaisia rasvassa uitettuja ällötyksiä, joissa ei ole mitään hyvää, ihan roskaruokaa. Nainen oli varmasti joku siiderivalas.

Ei vaan tärkein kysymys on se, oliko lihapiirakka ostettu marketin vai ravintolan puolelta. 

No niin. Sitten voi myös olettaa, että saa sen tuotteen lämmitettynä. Eikä jääkaappikylmänä muoviin pakattuna. 

Vierailija
25/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on vähän sama juttu kun tilasin kupin teetä Helsinki-Vantaan lentoasemalla ja jouduin hauduttamaan sen itse teepussista. Annoin kyllä suoraan palautetta työntekijälle, että mun nähdäkseni se oli vähän sama asia kun jos kahvinjuojille olis tarjolla vain pikakahvia. Olen myös saanut vääntää ja suostutella baarissa että onko mun mahdollista saada kaakaoni maitoon tehtynä eikä veteen. Mua ei kiinnosta kuinka paljon sen jauheen seassa on rasvatonta maitoajauhetta. Mä haluan sen maitoon enkä suinkaan rasvattomaan. Ymmärtäisin sen teen ehkä huoltsikalla,mutta en kansainvälisellä lentokentällä. Tuon ABC:n toiminnan ymmärtäisin jos se lihas olisi ostettu ruokakaupassa ja sen saisi lämmittää paikan päällä.

Se olisikin hyvä jos kahvilasta saisi pikakahvia. Pikakahvi on aina parempaa kuin pannussa seissyt terva.

Vierailija
26/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Sitten voi myös olettaa, että saa sen tuotteen lämmitettynä. Eikä jääkaappikylmänä muoviin pakattuna. 

Joko tästä jutusta on ABC:n vastine? Voihan olla että keittiön mikro oli vaikka juuri rikkoontunut tms.

Vierailija
27/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa typerää, että itse pitää lämmittää. Missä asiakaspalvelu? Jos mä haluan itse lämmittää lihapiirakan, syön sen kotona. Jos syön ulkona (olkoon vaikka huoltoasema), niin maksan siitä, että mun ei tarvitse siihen ruoan valmistukseen osallistua.

Sitten kannattaa varmaan valita ruoka-ateria, eikä kahvikanttiinista kuivakkaa einestä. 

Mikä niiden kahvikanttiinien idea on, jos siellä et saa sitä einestäsi syömisvalmiina? Miten kahvila eroaa tässä tapauksessa ruokakaupasta? 

Ruokakaupassa ei ole mikroa käytettävissä.

Vierailija
28/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on vähän sama juttu kun tilasin kupin teetä Helsinki-Vantaan lentoasemalla ja jouduin hauduttamaan sen itse teepussista. Annoin kyllä suoraan palautetta työntekijälle, että mun nähdäkseni se oli vähän sama asia kun jos kahvinjuojille olis tarjolla vain pikakahvia. Olen myös saanut vääntää ja suostutella baarissa että onko mun mahdollista saada kaakaoni maitoon tehtynä eikä veteen. Mua ei kiinnosta kuinka paljon sen jauheen seassa on rasvatonta maitoajauhetta. Mä haluan sen maitoon enkä suinkaan rasvattomaan. Ymmärtäisin sen teen ehkä huoltsikalla,mutta en kansainvälisellä lentokentällä. Tuon ABC:n toiminnan ymmärtäisin jos se lihas olisi ostettu ruokakaupassa ja sen saisi lämmittää paikan päällä.

Siis jouduit hauduttamaan teepussista itse oman teesi? Eikö tämäkin nyt ole ihan normikäytäntö, jos on monia eri teevaihtoehtoja ja nimenomaan niitä kertakäyttöpusseja. Voimia silti tämän koitoksen myötä, onneksi osaat tästä lähin välttää huoltsikoita, jossa teet myydään yksittäispusseissa. 

Ja närkästyit niin, että pääsit palautetta antamaan. 

Vierailija
29/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan kehtaisi lehdessä kertoa etten osaa einestä mikrossa lämmittää.

Ei osaamisesta ole kysymys, vaan miksi ei enää saa palvelua. Jos tilaan kahvin ja lihapiirakan, oletan myös sellaisen saavan, enkä tarvitse ryhtyä kahvin keittämiseen tai hakemaan lihapiirakkaan pakastealtaan pohjalta.

Tai jos näin on, myyjän olisi siitä kerrottava etukäteen tai ainakin oltava siitä kyltti kassalla, jolloin asiakas voi vaihtaa paikkaa. En usko, että tässäkään tapauksessa asiakas on voinut kieltäytyä ostopäätöksestä.

Vierailija
30/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi tuonut sitä lihistä mukanaan ABC:lle? Silloin se varsinkin kuuluu lämmittää salin mikrossa... Tosin ravintola voisi kyllä myös kieltää omien eväiden syömisen tiloissaan.

Vierailija
31/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abc-ketjun kahvitarjoilulta ei voi paljon odottaa, eihän siellä ole edes henkilökuntaa. Mainostetaan hyvästä palvelusta, mutta nyt viime kesäisen uudistusten jälkeen palvelu on vielä surkeampaa ja ala-arvoista. Viimeiset kolme kertaa olen saanut vanhoja tuotteita ja pakastepullat olivat paistettu mustaksi. Ehkä paistaja pelkäsi pöpö vaaraa ja paistoi pullat max lämmöllä.

Tämä on sitä halpuutusta. Muista ketjuista vähennetään ja supistetaan että saadaan Prismasta halvalla oltermannia.

Vierailija
32/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan kehtaisi lehdessä kertoa etten osaa einestä mikrossa lämmittää.

Ei osaamisesta ole kysymys, vaan miksi ei enää saa palvelua. Jos tilaan kahvin ja lihapiirakan, oletan myös sellaisen saavan, enkä tarvitse ryhtyä kahvin keittämiseen tai hakemaan lihapiirakkaan pakastealtaan pohjalta.

Tai jos näin on, myyjän olisi siitä kerrottava etukäteen tai ainakin oltava siitä kyltti kassalla, jolloin asiakas voi vaihtaa paikkaa. En usko, että tässäkään tapauksessa asiakas on voinut kieltäytyä ostopäätöksestä.

Jos se lihis siinä pussissa on ollut, ja työntekijä ohjannut asiakasta mikron suuntaan, niin kyllä silloin olisi voinut sanoa että "anteeksi mitä?! EN OTA!".

Mutta eeei, otetaan, soitetaan iltalehteen ja kerrotaan kuinka elämä vaikeutui suunnattomasti. 

Vierailija
33/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken tämmöisen johdosta työpaikkojen määrä jatkaa vaan vähenemistään...

kuka oikeasti haluaa lämmitellä lihiksiä abc:lla työkseen? Hyvä, että päästään turhista töistä eroon.

Just sun ajattelulla Suomessa työttömyys pyörii varmasti lähivuosina tuolla 600000-700000:nen välissä.

Ja siihen päälle huudat, että vitun laiskat työttömät menkää töihin. Pieni ristiriita.

Vierailija
34/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken tämmöisen johdosta työpaikkojen määrä jatkaa vaan vähenemistään...

kuka oikeasti haluaa lämmitellä lihiksiä abc:lla työkseen? Hyvä, että päästään turhista töistä eroon.

Just sun ajattelulla Suomessa työttömyys pyörii varmasti lähivuosina tuolla 600000-700000:nen välissä.

Ja siihen päälle huudat, että vitun laiskat työttömät menkää töihin. Pieni ristiriita.

se on hyvä, että tiedät mitä huutelen.

Vierailija
35/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jouduit hauduttamaan teepussista itse oman teesi? Eikö tämäkin nyt ole ihan normikäytäntö, jos on monia eri teevaihtoehtoja ja nimenomaan niitä kertakäyttöpusseja. Voimia silti tämän koitoksen myötä, onneksi osaat tästä lähin välttää huoltsikoita, jossa teet myydään yksittäispusseissa. 

Ja närkästyit niin, että pääsit palautetta antamaan. 

En ollut huoltsikalla vaan kansainvälisen lentokentän kahvilassa. Kyllä Suomessa muualla kahviloissa usein on valmiiksi haudutettua teetä vaihtoehtona.

Vierailija
36/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mahdollista vain Suomessa. Meillä kaikki ulkona syöty ruoka on hurjan kallista verrattuna moniin muihin maihin. Silti henkilökuntaa on silmin nähden vähemmän ja palvelu huonoa. Eikä tämä riipu yleisestä hintatasosta mitenkään. Meillä usein näkee esim. sitä, että mennessään kahvilaan, ovat pöydät pyyhkimättä ja niillä on likaisia astioita. Asiakas joutuu sen kahdeksan euron pullakahvinsa nauttimaan likaisella pöydällä. En tiedä, mistä tämä johtuu, mutta tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.

Vierailija
37/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kotipizzassa turpa myyjällä venähti kun pyysin juuri uunista ottamansa pitsan laittamaan vielä minuutiksi uuniin. Lisäsin siihen siinä tiskillä ensin kaupasta ostamani 1,60€ emmentaljuustoraaste pussin päälle.

Enemmän ja paremmanmakuista juustoa halvalla.

Myyjä oli läpällä mukana, koska halusi tällä touhulla keventää tunnelmaa kotipizza -yrittäjien vuotuisessa tapaamisessa. Jatkossa tein useinkin näin ko. kaverin ollessa myymässä. Eli aina krapula su, koska yrittäjähn tekee itse ne su vuorot...

Vierailija
38/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lentoaseman kahvilassa muka saa valmiiksi haudutettua teetä? Tuo on kuitenkin ihan eri asia, kun saat kuitenkin kaakaot ja teet ihan lämmitettyinä ja voit mennä niiden kanssa suoraan pöytäään. Kyse on sinun kohdallasi vain tuotteiden sekoittamisesta. Ja se, miten he kaakaon valmistavat ei ole huonoa asiakaspalvelua, vaan valikoimakysymys. Heillä ei ole myynnissä maitokaakaota ja piste. Et sinä voi ruokakaupassakaan syyttää huonosta asiakaspalvelusta, jos he eivät myy sinulle kuittirullia, vaikka niitä siinä kassalla ihan varmasti on. 

Vierailija
39/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ABC:llä naista kehoitettiin lämmittämään itse oma lihiksensä asiakaspuolelta löytyvällä mikrolla. Tämä aiheutti suuren loukkaantumisen, jota täytyi päästä purkamaan laittamalla uutisvinkkiä iltalehdelle asiasta.

Naisen ongelmakohdat: Mikroa ei edes nähnyt suoraan kassalta (kassan henkilökunta kyllä opasti mikron luokse..), lihis oli muovisuojissa, eikä hän tiennyt minkä aikaa lihistä pitäisi lämmittää.

Onko tässä nyt mielestänne uutiskynnys ylitetty, onko naisen loukkaantuminen aiheellista? Onko ihminen hiljalleen muuttumassa uusavuttomaksi?

Luulin että fyysinen loukkaantuminen,hehheh

Vierailija
40/55 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun siskolta. Loukkaantuu joka helvetin asiasta, jos siihen liittyy se vaara että joutuu tekemään jotain itse.