Nainen joutui itse lämmittämään lihiksensä - loukkaantui
ABC:llä naista kehoitettiin lämmittämään itse oma lihiksensä asiakaspuolelta löytyvällä mikrolla. Tämä aiheutti suuren loukkaantumisen, jota täytyi päästä purkamaan laittamalla uutisvinkkiä iltalehdelle asiasta.
Naisen ongelmakohdat: Mikroa ei edes nähnyt suoraan kassalta (kassan henkilökunta kyllä opasti mikron luokse..), lihis oli muovisuojissa, eikä hän tiennyt minkä aikaa lihistä pitäisi lämmittää.
Onko tässä nyt mielestänne uutiskynnys ylitetty, onko naisen loukkaantuminen aiheellista? Onko ihminen hiljalleen muuttumassa uusavuttomaksi?
Kommentit (55)
Onpa huono palvelu jos itse pitää lämmittää! Mitä seuraavaksi? "ala carte" annokset tarjoillaan mikroastioissa ja lämmitetään pöydässä?
Ps en syö lihapiirakoita, harvoin ylipäätään huoltoasemilla, en juo siideriäkään ja olen hoikka 😂 mutta palvelualan esimiehenä työskentelen enkö ymmärrä tuollaista.
Ihan odotettu palvelua Abc:ltä.
Ja on vain ajan kysymys, milloin asiakas joutuu itse keittämään ostamansa kahvit. Nythän asiakas joutuu jo kaiken muun jo tekemään.
Myös kassaneidin työt voisi ulkoistaa asiakkaan tehtäväksi.
Olen jo kauan kiertänyt nämä itsepalv.paikat ja maksan mieluusti, kun joku tarjoilee kahvin, eikä tarvitse ryhtyä siivouspuuhiin ja maksaa vielä siitä, vaan voin nauttia kahvihetkestä.
Naurettavaa Abc:ltä väittää, ettei mikrolle ole paikkaa tiskillä.
Ymmärtäisin närkästymisen, jos kyse olisi jostain oikeasta ruoka-annoksesta (esim: Lihis-ateria nakeilla ja ranskalaisilla, jonka saisi lautaselle ja joka vaatisi kokin aikaa) ja tämä pitäisi itse lämmittää.
Mutta KAHVILA-eines. Minusta jo 90-luvulla olen itse lämmittänyt eineksiä mikrossa joissain pienissä huoltsikoissa. En ymmärrä miten tälle naiselle ei ole ennen tullut tilannetta vastaan?
Olisi syönyt vaikka kylmänä muovineen kaikkineen, niin pääsee lämmittämästä ja HAASTAVASTA paketoinnin avaamisesta.
Ps. lahjat tälle naiselle kannattaa antaa valmiiksi avattuina, ellei halua päätyä iltalehden sivuille elämän vaikeuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ja se isoin kysymys: minkälainen nainen oikein syö lihiksiä? Sellaisia rasvassa uitettuja ällötyksiä, joissa ei ole mitään hyvää, ihan roskaruokaa. Nainen oli varmasti joku siiderivalas.
Ei vaan tärkein kysymys on se, oliko lihapiirakka ostettu marketin vai ravintolan puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken tämmöisen johdosta työpaikkojen määrä jatkaa vaan vähenemistään...
kuka oikeasti haluaa lämmitellä lihiksiä abc:lla työkseen? Hyvä, että päästään turhista töistä eroon.
Onpa typerää, että itse pitää lämmittää. Missä asiakaspalvelu? Jos mä haluan itse lämmittää lihapiirakan, syön sen kotona. Jos syön ulkona (olkoon vaikka huoltoasema), niin maksan siitä, että mun ei tarvitse siihen ruoan valmistukseen osallistua.
Huonoa asiakaspalvelua, lisäisivät muutaman kymmenen senttiä hintaan ja mahduttaisivat mikron kassapisteelle, ei luulisi olevan ylitsepääsemätön ongelma.
Olisi hauska päästä lukemaan näiden iltalehtien nettivihjeitä. Ihmiset varmaan ottavat yhteyttä kun kolauttavat varpaansa kynnykseen, jos sattuisi hiljainen uutispäivä niin voisi tärpätä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se isoin kysymys: minkälainen nainen oikein syö lihiksiä? Sellaisia rasvassa uitettuja ällötyksiä, joissa ei ole mitään hyvää, ihan roskaruokaa. Nainen oli varmasti joku siiderivalas.
Ei vaan tärkein kysymys on se, oliko lihapiirakka ostettu marketin vai ravintolan puolelta.
Tämä porsailu on melko yleistä markettiasemilla.
Ostetaan kaupan puolelta roiskeläppä ja lämmitetään ravintolan puolella. Käydään hakemassa aterimet, lautanen ja ilmainen vesi. Lopuksi jätetään sotku pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerää, että itse pitää lämmittää. Missä asiakaspalvelu? Jos mä haluan itse lämmittää lihapiirakan, syön sen kotona. Jos syön ulkona (olkoon vaikka huoltoasema), niin maksan siitä, että mun ei tarvitse siihen ruoan valmistukseen osallistua.
Sitten kannattaa varmaan valita ruoka-ateria, eikä kahvikanttiinista kuivakkaa einestä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin närkästymisen, jos kyse olisi jostain oikeasta ruoka-annoksesta (esim: Lihis-ateria nakeilla ja ranskalaisilla, jonka saisi lautaselle ja joka vaatisi kokin aikaa) ja tämä pitäisi itse lämmittää.
Mutta KAHVILA-eines. Minusta jo 90-luvulla olen itse lämmittänyt eineksiä mikrossa joissain pienissä huoltsikoissa. En ymmärrä miten tälle naiselle ei ole ennen tullut tilannetta vastaan?
Olisi syönyt vaikka kylmänä muovineen kaikkineen, niin pääsee lämmittämästä ja HAASTAVASTA paketoinnin avaamisesta.
Ps. lahjat tälle naiselle kannattaa antaa valmiiksi avattuina, ellei halua päätyä iltalehden sivuille elämän vaikeuttamisesta.
Minä en ole kyllä koskaan törmännyt tällaiseen, että tiskiltä ostettavat lämpimänä syötävät einekset pitäisi itse lämmittää. Ne mikrothan on vauvanruokia varten. No ehkä siinä tapauksessa, että joku haluaa esim omenapiirakan mieluummin lämpimänä kuin kylmänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken tämmöisen johdosta työpaikkojen määrä jatkaa vaan vähenemistään...
kuka oikeasti haluaa lämmitellä lihiksiä abc:lla työkseen? Hyvä, että päästään turhista töistä eroon.
Aika kapeakatseista luulla että lihisten lämmittäminen olisi kenenkään toiveammatti...
Varmaan teet "vaativaa asiastuntijatyötä" vaikket ymmärräkään ettei ns. turhaa työtä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerää, että itse pitää lämmittää. Missä asiakaspalvelu? Jos mä haluan itse lämmittää lihapiirakan, syön sen kotona. Jos syön ulkona (olkoon vaikka huoltoasema), niin maksan siitä, että mun ei tarvitse siihen ruoan valmistukseen osallistua.
Sitten kannattaa varmaan valita ruoka-ateria, eikä kahvikanttiinista kuivakkaa einestä.
Mikä niiden kahvikanttiinien idea on, jos siellä et saa sitä einestäsi syömisvalmiina? Miten kahvila eroaa tässä tapauksessa ruokakaupasta?
Tunnen tuon naisen, hän on ns. ammattivalittaja. Mikään ei ole koskaan hyvin.
Abc-ketjun kahvitarjoilulta ei voi paljon odottaa, eihän siellä ole edes henkilökuntaa. Mainostetaan hyvästä palvelusta, mutta nyt viime kesäisen uudistusten jälkeen palvelu on vielä surkeampaa ja ala-arvoista. Viimeiset kolme kertaa olen saanut vanhoja tuotteita ja pakastepullat olivat paistettu mustaksi. Ehkä paistaja pelkäsi pöpö vaaraa ja paistoi pullat max lämmöllä.
Mä en ainakaan kehtaisi lehdessä kertoa etten osaa einestä mikrossa lämmittää.
No onhan tuo erikoista, että asiakas joutuu lämmittämään ostamansa ruuan. Hinnoissahan on paljon ilmaa, jossa asiakas maksaa nimenomaan siitä kaikesta muusta kuin itse ruuasta. ABC ei ole halpa paikka syödä. Ruoka on ala-arvoista. Laatu epätasaista. Pitsat esim. ihan hirveän makuisia. Kahvi myös. Joillakin asemilla joutuu odottamaan kassalla henkilökuntaa joskun pitkän aikaa, koska henkilökunta on keittiössä tai kaupan kassalla. Jos palvelua ei saa asiaankuuluvasti, miksi käyttäisin rahani tyhjään? ABCt olen yrittänyt kiertää jo pitemmän aikaa muutenkin. Tämä tapaus ei vaikuttanut valintoihini erityisemmin. Eikä kyllä yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken tämmöisen johdosta työpaikkojen määrä jatkaa vaan vähenemistään...
Hyvä, hinnat myös halpuuntuu. Kun ei ole töitä, niin ei ole myöskään varaa maksaa palvelusta vaan siirrtytään itsepalveluun.
Jos ostaa rekkamiehen annoksen, niin sitten myös lämmittää ja syö sen kuin rekkamies.
Tää on vähän sama juttu kun tilasin kupin teetä Helsinki-Vantaan lentoasemalla ja jouduin hauduttamaan sen itse teepussista. Annoin kyllä suoraan palautetta työntekijälle, että mun nähdäkseni se oli vähän sama asia kun jos kahvinjuojille olis tarjolla vain pikakahvia. Olen myös saanut vääntää ja suostutella baarissa että onko mun mahdollista saada kaakaoni maitoon tehtynä eikä veteen. Mua ei kiinnosta kuinka paljon sen jauheen seassa on rasvatonta maitoajauhetta. Mä haluan sen maitoon enkä suinkaan rasvattomaan. Ymmärtäisin sen teen ehkä huoltsikalla,mutta en kansainvälisellä lentokentällä. Tuon ABC:n toiminnan ymmärtäisin jos se lihas olisi ostettu ruokakaupassa ja sen saisi lämmittää paikan päällä.
Kaiken tämmöisen johdosta työpaikkojen määrä jatkaa vaan vähenemistään...