Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eivätkö naiset huomaa miestensä pettävän?

YstäviäVaan...
24.10.2017 |

Sen olen havainnut, että pääsääntöisesti miehet eivät eroa vaimoistaan edes seksittömissä ja riitaisissa liitoissa, koska saavat seksiä ja lohtua helposti muiltakin naisilta ja samalla pääsevät kodin- ja lastenhoidossa helpommalla, kun vaimot hoitavat suurimman osan vastuista ja paimentavat lisäksi miehiään hoitamaan edes osan huolehdittavista asioista kaupoissa käynnistä, vaatehankinnoista ja -huollosta, tarhassa, koulussa ja harrastuksissa.

Miksi naiset eivät eroa pettäjämiehistään? Vaimothan osaavat pitää koko arjen hyppysissään ja pikemminkin pääsisivät helpommalla eron jälkeen joko niin että mies hoitaa lapsia puoliksi tai niin, että äiti hoitaa edelleen käytännössä kaiken ja lapset olisivat isällään vain esim viikonloppuisin. Eivätkö naiset tajua miestensä pettävän? Jos tajuavat, mutta eivät välitä, niin hehän laiminlyövät silloin itseään? Pelkäävätkö he erota? Ja miksi? Jos he epäilevät miehensä olleen uskoton, eivätkö he saa asiaa selville kysymällä suoria kysymyksiä tai muutoin? Vai onko parempi luottaa vaan eikä leimaantua ns ikäväksi mustasukkaiseksi kyyläksi, vaikka epäilykset olisivat koko ajan mielessä?

Kommentit (277)

Vierailija
101/277 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on huomautellut kännykässäni roikkumisesta, joten sitä vähensin tietoisesti hänen nähden. Ei varmaan just nyt epäile mitään, vaikka meidän parisuhde voi ihan yhtä huonosti kuin ennenkin ja itselläni on sivusuhde. Pahaltahan tämä tuntuu meistä jokaisesta. Helpointa olisi, jos vaimo löytäisi uuden miehen ja haluaisi myös erota, niin silloin eromme sujuisi hyvin. Toivottavasti saadaan ero pian ennen kuin ollaan liian huonoissa väleissä. Ystävyys olisi hyvä säilyttää.

Vierailija
102/277 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo sai taannoin jopa viestin toisen naiseni silloiselta aviomieheltä, mutta koska viesti oli sen verran erikoinen ja lyhyt, se jätti kaiken avoimeksi tulkinnalle. Ja minähän selitin viestin sisällön parhainpäin. Vastaus siis alkuperäiseen kysymykseen: vaimot eivät huomaa edes selkeitä merkkejä, koska eivät halua huomata. Samasta syystä eivät huomaa parisuhteen huonoa tilannetta, vaikka siitä itse yrittää keskustella.

Enää ei juuri keskustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/277 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä huomasin ja kun kerroin epäilyksistäni, sain hyviä selityksiä ja uskoin, pidin itseäni typeränä ja pyysin anteeksi turhaa mustasukkaisuuttani. Kunnes kerran mieheni kännystä katsoimme juuri ottamiamme valokuvia, joiden sekaan olikin juuri tallentunut jokin tuore whatsup-viestin valokuva toiselta naiseltaan. Ei ollut mies tajunnut laittaa asetuksia oikein. Tyhmä oli kyllä muutenkin... Epäilykseni olivat siis ihan oikeassa.

Vierailija
104/277 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti oon huomannut viestittelyn ja kun joskus kauppareissulla on jäänyt puhumaan pitkäksi aikaa ulos. Ei varmasti kavereidensa kanssa juttele pitkään vesisateessa. Mä katsoin ikkunasta ja tajusin kaikkien pienten yksittäisten sattumien summan. Mä en silti eroa hae, vaan pistin miehen kärsimään seksittä. Tuo rahaa taloon ja tekee kotityöt, hoitaa lastamme nyt hetken kotona mun juuri palattua töihin. En enää rakasta yhtään koko miestä vaan laitan vaan maksamaan teoistaan niin kauan kuin jaksaa. Nyt hänen jaksamisensa alkaa olla jo vähissä ja pyytää välillä aina eroa, mutta mä esitän kuin kaikki ois hyvin. Ei oo vielä maksanut tarpeeks.

Vierailija
105/277 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan pettää? Koska pettäjillä on huono itsetunto, jota yrittävät kohentaa saamalla huomiota muilta arvottomin keinoin.

Miksi pettäjä ei eroa puolisostaan? Koska pettäjällä on seikkailuistaan huolimatta edelleen huono itsetunto eikä usko kuitenkaan pärjäävänsä sinkkuna tai löytävänsä koskaan aitoa rakkautta, jossa ei enää tarvitsisi pettää.

Jos pettäjä saisi itsetuntonsa kuntoon, hän uskaltaisi ensin erota huonosta suhteestaan ja sitten hän uskaltaisi rakastua oikeasti niin, ettei hänellä olisi enää tarvetta pelaamiseen ja pettämiseen.

Voisiko kukaan pettävä mies tai nainen myöntää heillä olevan ennenkaikkea huono itsetunto? Tai voisiko kukaan, joka haluaa mutta ei uskalla erota, myöntää hänellä olevan ennenkaikkea huono itsetunto?

Sepä se.

Vierailija
106/277 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin eron, kun lapsi saatiin tarhaan ja huomasin, että iltaisin lapsen hereilläoloaika kanssamme jäi muutenkin niin vähäiseksi, että mieluummin jaoin lapsen hoitopäivät exäni kanssa niin, että omina sinkkupäivinäni tein töitä vähän pidempään ja vielä illat nautin uuden rakkaani kanssa. Sitten taas lapsipäivinäni hain mielelläni lapseni kotiini alkuiltapäivästä hyvissäajoin ja vietin laatuaikaa hänen ja sukulaistemme ym kanssa. Vielä ei olla oltu rakkaani ja lapseni kanssa yhtä aikaa, ettei puhumaan oppinut lapsi paljasta mun olevan sen naisen kanssa, josta hän mua joskus kuulustelikin ja silloin sanoin hänen olevan vaan työkaveri.

Exä ei siis ainakaan halunnut huomata mun pettäneen. Nyt mulla on kaikki hyvin: lapsen kanssa hyvää aikaa ilman vieressä valittavaa akkaa. Ja lisäksi nainen, joka rakastaa mua ja jota mä rakastan.

Suosittelen ottamaan eron eikä pettämään. Nimim. Kokemusta löytyy 😁

Vierailija
107/277 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seksiä ja hyvää sellaista ainakin viikoittain ja muutenkin olen ainakin itse onnellinen. Miehellä paljon omia menoja ja kyllä se kännykässäkin lojuu, kuten mäkin välillä iltaisin, mutta ei kai se nyt kerro pettämisestä? Monelle miehelle tuntuu seksi olevan se ykkössyy pettämiseen joten paljonko ja minkälaista sen oikein pitäis olla ettei tarttis pelätä ukkonsa juoksevan vieraissa?

En mä muita merkkejä ole nähnyt. Tiedä sitten pettääkö kumminkin 😳

Vierailija
108/277 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä seksiä ja hyvää sellaista ainakin viikoittain ja muutenkin olen ainakin itse onnellinen. Miehellä paljon omia menoja ja kyllä se kännykässäkin lojuu, kuten mäkin välillä iltaisin, mutta ei kai se nyt kerro pettämisestä? Monelle miehelle tuntuu seksi olevan se ykkössyy pettämiseen joten paljonko ja minkälaista sen oikein pitäis olla ettei tarttis pelätä ukkonsa juoksevan vieraissa?

En mä muita merkkejä ole nähnyt. Tiedä sitten pettääkö kumminkin 😳

Tuskin sitä voi seksistä päätellä. Paitsi että epäilen ainakin itse virkistäväni erään pariskunnan seksielämää viestittelemällä miehen kanssa. Todennäköisesti purkaa latauksensa puolisoonsa koska suhde on kaiketi ihan kunnossa. Mies vain hakee ulkopuolelta jännitettä, joko tällaista tai ihan irl säätöjä jolla oma suhde pysyy virkeänä.

Kuulisin että yllättävän useat miehet ainakin tällaista harrastaa. Entä minä? Pidän miehestä muuten.

Vierailija
109/277 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä kirjoita näihin , mutta tässä ketjussa on kohtalotovereita, jotka näköjään onnistuneet siinä mitä itse vasta suunnittelen ja nimenomaan kunhan kohta alkava päiväkotielämä saadaan sujumaan ja lapsi tottuu muutokseen. Lapsen äiti, vielä nykyinen vaimoni, palasi töihin kuukausi sitten ja itse jäin kotiin lapsen kanssa kunnes ensi viikolla alkaa päiväkoti. Nyt isäkuukauden ajan en ole pettämisestä jäänyt kiinni kun päivisin olen voinut nähdä naisystävääni hänen lounastauon aikana...

Kohta alkaa elämä!

Vierailija
110/277 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä huoli, eivät kaikki miehet petä. Ja uskon sun huomaavan miehesi mahdollisesti muuttuneen käytöksen ja esim liiallisen kännyn käytön, ja voitte sitten keskustella niistä. Usko itseesi!

Vierailija
111/277 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu osaa jättää kännykän näpräämisen puolison silmien ulottumattomiin

Vierailija
112/277 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ketä kiinnostaa jos ukko pettäisikin?

Vierailija
113/277 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on huonompi itsetunto ja ovat kiltimpiä. Nainen ajattelee "no on se ihan hyvä mies ja emminä varmaa parempaakaa saa enkä ees jaksais ettiä ja ku on se tietty lapsille hyvä isä". Mies ajattelee "ja huoor... nyt pois silmistä, minua ei kohdella näin, pihalle siitä!".

Eli miehillä on itsekunnioitusta ja omanarvontuntoa, nainen ensisijaisesti ajattelee että parempi tyytyä eikä toivoa elämältä liikoja eikä aiheuttaa kriisejä ja hankaluuksia. (Vaikka pettäjähän ne on aiheuttanut, mutta nainen katsoo jostain perverssistä syystä vastuun esim. ydinperheen hajoamisesta olevan kuitenkin itsellään jos heittäytyy hankalaksi eikä kiltisti niele kaikkea mitä kumppani naamalle sylkee.)

Vierailija
114/277 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisivatko miehet muka eron jos nainen jäisi kiinni pettämisestä? Eihän ne ota muutenkaan eroa vaikka menisi kuinka huonosti ja olisi esim seksitön liitto.

Vierailija
115/277 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei eroa, koska jäisivät ilman lapsiaan erossa. Oli eron syy mikä tahansa.

Vierailija
116/277 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo on ja pysyy. Hoitaa kodin ja lapset. Seksielämä on käytännössä kuollut. Ratkaisuna pyöritän tyttöystäviä joille valitan kohtaloani ja saan niiltä seksiä. Puolen vuoden välein vaihdan koska epäilykset alkavat herätä miksi en voi antaa suhteessa enempää. Tätä sirkusta olen pyörittänyt jo vuosia onnistuneesti. Sorry vaan jos joku pahoitti mielensä

Ällötys

Ei kyllä minun mielestä. Vaimo voisi lähteä, mutta ei uskalla/ei ole taloudellista mahdollisuutta. Oma vika, ei kukaan sekittömässä liitossa elävä voi olla niin tyhmä, että luulee toisenkin elävän seksittömänä. Oma syy, jos ei lähde. 

Vierailija
117/277 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tyhmä enkä itseäni sellaisena pidä, mutta mulla päättyi 20 vuoden liitto miehen pettämiseen joka oli jatkunut jo lähes 10 vuotta. Itse asiassa mies oli rakentanut vähitellen kokonaan uuden elämän meidän liiton ja perhe-elämän sivussa tyttöystävänsä kanssa. Vaikea uskoa, että en sitä huomannut mutta todellakaan en huomannut enkä tiennyt ja muutenkin siitä tiesi hyvin harva ihminen. Tyttöystävä on silloista miestä ja siis nykyistä eksääni 20 vuotta nuorempi ja suhteen alussa opiskeli ja vietti vapaata elämää eikä hänellä ollut mitään vaateita eksälle joten eksä sai järjestää elämänsä kuitenkin aika pitkälle perheen ehdoilla. Ihan sama uskotteko vai ette mutta ei meillä ollut perhe- ja avioelämässä mitään havaittavia muutoksia.

Miten asia sitten paljastui oli ihan perinteinen tapa: mies jäi rysän päältä kiinni eli oli muka työpaikan koulutuksessa Helsingissä mutta olikin oikeasti Ruotsinlaivalla tyttöystävänsä kanssa ja paikalle sattui 50-vuotispäiväänsä samalla paatilla juhlimassa ollut sukulainen joka otti miehestä ja tyttöystävästä kuvan ja lähetti sen mulle ihmeisssään. Siitä lähti vyyhti purkautumaan. Se oli mulle kauhea shokki varsinkin kun kävi ilmi sekin että mies oli vuosien ajan salannut mm. osan tuloistaan, perustanut firman ja ostanut kaksi sijoitusasuntoa ja meillä oli kuitenkin ollut vaikeita taloudellisia aikoja, jossa elettiin ihan kaurapuurolla työttömyyden vuoksi.

Pahinta oli kuitenkin tunnepuolen pettäminen ja se ajatus, josta en vieläkään ole päässyt vaikka erosta on kohta kolme vuotta eli miten vähäarvoisena pitää elämänsä lähimpiä ihmisiä eli lapsiaan ja puolisoa, kun päättää toimia noin koska selkeästihän tuossa on tehty jossain kohtaa tietoinen päätös "varjoelämän" aloittamisesta. Eksä muutti saman tien tyttöystävänsä eli nykyisen puolisonsa luokse, jätti kaikki jälkisotkut mun siivottaviksi asunnon myyntiä myöten ja katkaisi kaikki välinsä minuun ja osin myös lapsiinsa. Minulle ei ole puhunut sanaakaan sen jälkeen kun kamansa otti ja lähti eikä tullut perheterapiaankaan vaikka nuorimman lapsen psyykkinen oireilu olisi sitä vaatinut.

Seurasin sivusta samanlaista tilannetta naapurustossa. Mies oli kovaääninen ja julisti varakkuuttaan ja asemaansa joka käänteessä, huvittavin tilanne kun rakensivat autotallia niin seisoi talon parvekkeella ja ohjeisti duunareita:D Oli paljon työmatkoja ja edustamista...

Eräänä päivänä tuli viikon työmatkalta ja ilmoitti vaimolle että hän on elänyt uutta elämää toisaalla jo hyvän aikaa ja lähtee samantien. Vaimolle jäi selvitettäväksi viimeiseen tiileen asti velkainen ja keskeneräinen talo, lapset, maksamattomat laskut ja tyhjennetyt tilit. Olimme kaikki todella järkyttyneitä ja kauhistuneita tapahtuneesta mutta emme oikeastaan ihmetelleet, sen verran mulkku tuo mies oli aina ollut.

Vaimo asuu yhä 14 vuotta myöhemmin vuokralla lasten kanssa ja maksaa vieläkin noita velkoja. Mies katosi kuin pieru saharaan.

Maksoi siis varmaan miehenkin velat. Avioehto olis ollut poikaa tässäkin tapauksessa.

Vierailija
118/277 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo on ja pysyy. Hoitaa kodin ja lapset. Seksielämä on käytännössä kuollut. Ratkaisuna pyöritän tyttöystäviä joille valitan kohtaloani ja saan niiltä seksiä. Puolen vuoden välein vaihdan koska epäilykset alkavat herätä miksi en voi antaa suhteessa enempää. Tätä sirkusta olen pyörittänyt jo vuosia onnistuneesti. Sorry vaan jos joku pahoitti mielensä

Mun ex-mies teki tuota samaa. Erona se, että meillä oli seksiä lähes joka yö ja miehen suhteet kestivät jopa vuoden, parikin. Muutenkin mielestäni meillä oli jopa hauskaa keskenämme, taloudellisesti meni hyvin, molemmat lapsemme olivat mukavia ja terveitä.

Tä nyt on niin perus seksin vonkaustekniikkaa ja kyllä irtoaa kunhan tekee itsestään uhrin

Kuka ihme mitään ruikuttajaa haluaa? Puistatus.

Vierailija
119/277 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä nähdä puolisosi viestit eri välineistä. Jos hän hyökkää puolustavasti tai syyttää sua mustasukkaisuudesta ja jopa kieltäytyy, hänellä on salattavaa. Jos hänellä ei ole mitään salattavaa, hän haluaa keskustella asiasta kanssasi rauhassa, että mistä nyt kiikastaa, ja hän näyttää pyytämäsi asiat hänelle.

Ei hän sua jätä, jos silloin tällöin osoitat mustasukkaisuutta. Rohkeasti vaan kortit pöytään!

Vierailija
120/277 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä nähdä puolisosi viestit eri välineistä. Jos hän hyökkää puolustavasti tai syyttää sua mustasukkaisuudesta ja jopa kieltäytyy, hänellä on salattavaa. Jos hänellä ei ole mitään salattavaa, hän haluaa keskustella asiasta kanssasi rauhassa, että mistä nyt kiikastaa, ja hän näyttää pyytämäsi asiat hänelle.

Ei hän sua jätä, jos silloin tällöin osoitat mustasukkaisuutta. Rohkeasti vaan kortit pöytään!

No en tasan tarkkaan näytä viestejäni yms. En hyvällä enkä pahalla. Enkä ole pettänyt, eikä viesteissäni löytyisi mitään raskauttavaa, mutta jokaisella on oikeus yksityisyyteen ja sitä tulee kunnioittaa.