Nykyinen lapsivihamielisyys on epäloogista
Ihmiset puhuvat lasten hankinnasta ikään kuin jonakin irrallisena asiana elämän kokonaisuudesta; kuin lastenteko olisi pelkästään elämäntapavalinta. Se, että yhteisössä syntyy lapsia, on koko yhteisön etu ja jokaisen yhteisön jäsenen etu. Se, että lapsista huolehditaan, on jokaisen yhteisön jäsenen velvollisuus. Se että me kaikki olemme olleet lapsia, on jo riittävä peruste sille.
En voi käsittää kuinka vieraantuneita ajatuksia elämän olennaisimpaan ilmiöön liitetään. Sillä sitä ei kukaan voi kiistää, etteikö uuden elämän syntyminen olisi ihmiskunnan tärkein asia. Tällä en tarkoita sitä, että jälkeläisiä tehdään niin paljon kuin ehditään, vaan sitä että syntyneitä ja syntymässä olevia varjellaan parhaan mukaan. Kenenkään ei tarvitse lisääntyä, mutta kenelläkään ei ole järkevää syytä vihata lapsia. Se on mielestäni vähän sama kuin vihaisi vettä tai ruokaa. Ilman niitä elämä loppuu. Jos elämän loppuminen on merkityksetöntä, miksi ylipäänsä jatkat omaa elämää?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Minulla ei ole mitään velvollisuutta tykätä muiden lapsista tai helpottaa näiden maailmaan pelanneiden vanhempien elämää. Näiden vanhempien velvollisuus on kasvattaa kakaransa mutta valitettavasti nykyisin se on vapaa"kasvatus"
Kuka vaihtaa vaippasi, kun makaat dementikkona laitoksessa? Ja vähän aiemmin nostat eläkettä, niin että voit omonuvoksen golfata. Kuka sen eläkkeen maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan lapsia vihaa. Minulla ei ole lapsia, koska en halua lapsia. Enkä koe, että velvollisuuteni on huolehtia toisten lapsista. Pidän elämästäni missä voin tehdä mitä huvittaa ja mennä milloin huvittaa ilman sen kummempaa vastuuta. Ne jotka lapsen tekee, niin ei minun mielestä sitä vastuuta toisten niskaan voi tunkee. Lapset on ok, mutta minun maailmaan sellanen ei sovi. Siskolla ja veljelläni on molemmilla lapsia. Ja he suuttuvat siitä kun en voi välillä hoitaa heidän lapsia. Tosin sisko ei enää edes kysy.
Eettisenä ihmisenä olet luonnollisesti päättänyt lahjoittaa koko tulevan eläkkeesi johonkin hyväntekeväisyyteen. Tai ehkä teet itsemurhan sitten kun työurasi päättyy. Kolmatta vaihtoehtoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Minulla ei ole mitään velvollisuutta tykätä muiden lapsista tai helpottaa näiden maailmaan pelanneiden vanhempien elämää. Näiden vanhempien velvollisuus on kasvattaa kakaransa mutta valitettavasti nykyisin se on vapaa"kasvatus"
Kuka vaihtaa vaippasi, kun makaat dementikkona laitoksessa? Ja vähän aiemmin nostat eläkettä, niin että voit omonuvoksen golfata. Kuka sen eläkkeen maksaa?
Ratkaisusi on siis se, että kaikkien on hankittava lapsi? Myös niiden, jotka eivät koe olevansa siihen kykeneviä tai halukkaita? Ratkaistaan eläkepommi pakottamalla naiset hankkimaan lapsia, joita he eivät halua ja laitetaan ne kasvamaan, minne ja millä rahalla?
Kuka hullu tänne lapsia tekee kun katsoo mikä maahanmuutto härdeli menossa. Sota tulee ja en onneksi tehnyt lapsia sitä näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu tänne lapsia tekee kun katsoo mikä maahanmuutto härdeli menossa. Sota tulee ja en onneksi tehnyt lapsia sitä näkemään.
Todellakin kommentistasi päätellen on onnekasta ettet tehnyt lapsia. Maailma ei tarvitse lisää tuollaisten ihmisten (vähä-älyisten) kasvattamia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
No jos ajatellaan elämän kannalta niin eihän ihminen ole ainoa jolla on elämää.. on eläimiä, kasveja ja koko muu universumi. Ihminen sen sijaan on ainoa laji joka on tuhonnut elinympäristönsä ennätysajassa. Joten miksi tämän lajin jatkuminen olisi ylipäätään tärkeää? Kenelle se on tärkeää?
No sinun eläminen ei ole minulle tärkeää, mutta minun eläminen minulle on tärkeää. ihminen ei ole laji vaan ihminen jota muut kumartaa loppuun asti, joka on lähellä.
Voi olla hankkimatta lapsia.
Uskon, että moni lapseton ei vihaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin kommentistasi päätellen on onnekasta ettet tehnyt lapsia. Maailma ei tarvitse lisää tuollaisten ihmisten (vähä-älyisten) kasvattamia lapsia.
Kohta näet kumpi meistä se tollo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisusi on siis se, että kaikkien on hankittava lapsi? Myös niiden, jotka eivät koe olevansa siihen kykeneviä tai halukkaita? Ratkaistaan eläkepommi pakottamalla naiset hankkimaan lapsia, joita he eivät halua ja laitetaan ne kasvamaan, minne ja millä rahalla?
Pakotetaan myös miehet. Yksinhän ei nainen sitä lasta voi HANKKIA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hankitaan lapsi?
Ap rinnastaa ehkäisyn itsemurhaan. Ja ihmislajin loppumisen elämän loppumiseen. Niin typeriä väitteitä, ettei noin vajavaisen tyypin kanssa maksaa vaivaa keskustella enempää.
Vierailija kirjoitti:
Ap rinnastaa ehkäisyn itsemurhaan. Ja ihmislajin loppumisen elämän loppumiseen. Niin typeriä väitteitä, ettei noin vajavaisen tyypin kanssa maksaa vaivaa keskustella enempää.
Mitä merkitystä on elämän jatkumisella ilman ihmistä, joka antaa merkityksen elämän jatkumiselle. Ei eläimet ja kasvit elä merkityksellistä elämää. He vain elävät. Merkityksen antaminen vaatii tietoisen olennon. Elämä on arvokasta ihmisen antaman arvon kautta. Muuten elämä vain on. Jos ei usko jumalaan, eikä pidä ihmisen elämää varjeltavana, ei ole loogista syytä arvostaa luonnonkaan jatkuvuutta.
Filosofisesti siis epäloogista.
Kenellä on enää varaa hankkia lapsi? Ei mun pienillä tuloilla ainakaan, vaikka haluaisinkin. Käteen jää n. 500 €, en pystyisi sillä lasta elättämään, kun nippanappa tuun itte toimeen.
Jos ihmisiä on mielestäsi liikaa, mitä ihmettä täällä enää teet?
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisiä on mielestäsi liikaa, mitä ihmettä täällä enää teet?
Ihmisiä on liikaa, mutta kukaan ihminen ei ole se ylimääräinen liikakappale. Ei edes se vielä syntymätön.
Lapsivihamielisyys kertoo, että ihminen on vieraantunut itsestään. Jokainen on ollut lapsi.
On ihan hyväksyttävää valita lapseton elämä.
Lapsivihaa en ymmärrä.