Miksi ihmiset ostavat suklaalevyjä, karkkia, munkkeja, pullaa?
Ei ehkä noita kaikkia samana päivänä paitsi hurjimmat, mutta monilla näkee ostoskorissa noita. Kertovat sitten töissä”maistoin sitä uutta suklaata”, ”syötiin sen ja sen leipomon pullia”, MIKSI ihmiset elävät näin? Mihin hävisi terveyden tavoittelu? Vielä minun lapsuudessani karkkia ostettiin harkiten, joku kunnon syy piti olla.
Kommentit (41)
Yritä miettiä oikein, oikein kovasti.
No mitäpä itse koriisi noukit ap? Porkkanoita? :)
Lähipiiristä tullut haudattua liian monta "terveyden tavoittelijaa". Mieluummin nautin sen ajan mitä mulla on
Saa mielihyvää, ettei ihan muutu happamaksi korpuksi!
Äh. Taas näitä vaikeita kysymyksiä!
Miksi ei? Onko sinusta tervettä harkita ja miettiä aina tarkkaan mitä saa syödä ja kuinka paljon ja ajatella noin jos näet jonkun ostavan jälkkäripullat perheelleen? Minusta se kuulostaa ortodeksialta ja ylipäätään kyyläämiseltä.
Terveyden tavoittelu on sinulle epäterveellisyyden välttämistä näköjään kaikin keinoin. Minulle terveyden tavoittelu tarkoittaa elämästä nauttimista. Minulle tuottaa nautintoa syödä hyvää ja puhdasta ruokaa, käydä raittiissa ilmassa ja ylipäätään tunne siitä että minun ei tarvitse miettiä sitä mitä en voi tehdä. Ei ole tervettä kontrolloida itseään ja muita niin tarkkaan että näkee punaista heti kaikessa mikä ei ole fyysisesti hyväksi.
Joskus voi vain ottaa rennosti, katsoa Netflixiä ja avata sipsipussi. Se kertoo terveyden hyvinvoinnista kun kroppa voi hyvin mutta myös mieli. Voin hyvällä omalla tunnolla joskus jättää sen sellerin ja lenkkarit kaappiin
Siksi että sinä voit ihmetellä sitä AV palstalla.
Mä ostan ne pois kauppojen hyllyiltä, jotta muut ihmiset välttyisivät kiusaukselta ja tekisivät terveellisempiä valintoja. Ja maailma pelastuu!
Munkkeja ja pullaa en osta koskaan, koska leivon itse. Suklaata ja karkkeja ostan vain silloin, kun mieleisiä sattuu kohdalle, käytännössä siis hyvin harvoin.
Niistä saa hetkellistä mielihyvää ja sokeririippuvuus on oikea asia
Vierailija kirjoitti:
Koska muija on ikuisella laihiksella ja sitä vituttaa ihan sairaasti, kun meikäläinen vetää possumunkkia ja suklaata lihomatta koskaan yhtään (koska liikun todella paljon).
Tossa tuli nyt aika monta valetta, sinä 150-kiloinen naiseton peräkammarinpoika, joka ei liiku kuin peräkammarinsa ja jääkaapin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä noita kaikkia samana päivänä paitsi hurjimmat, mutta monilla näkee ostoskorissa noita. Kertovat sitten töissä”maistoin sitä uutta suklaata”, ”syötiin sen ja sen leipomon pullia”, MIKSI ihmiset elävät näin? Mihin hävisi terveyden tavoittelu? Vielä minun lapsuudessani karkkia ostettiin harkiten, joku kunnon syy piti olla.
Mikä on kunnon syy ostaa karkkia?
Däääämn! Pitääkin tästä vääntäytyä ostamaan karkkia, suklaata, jätskiä ja sipsejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kunnon syy ostaa karkkia?
Esim. joulu, syntymäpäivä. Pääsiäinen, juhannus tms ovat vähän siinä rajoilla raaskiiko.
Kuuntele tubesta Sepi Kumpulaisen Nami, nami -laulu. Siksi.
Ai kauhee kun alko tekemään mieli oreo kerrossuklaata! Pakko ehkä ajaa kauppaan...
Ja niinhän se on, että jos samalla kauppareissulla ostaa pullaa, suklaata ja karkkia, ne syö myös kaikki samantien.
Ne maistuu hyvältä.