Rv37 ja kylpylään?
Moikka! Oisko täälä ketään joka on uskaltanut /saanut luvan käydä loppuraskaudessa uimassa?
Olemme varanneet aikoja sitten sen kummempia miettimättä kylpyläreissun joka olisi tällä viikolla (rv37) . Uskaltaako mennä vai kuinka suuri riski tulehduksiin yms olisi ?
Ei ole ollut supistuksia tai vaivoja.. huomenna olisi neuvola lääkärin sisätutkimus, mutta olen kuullut huhuja paikkojen aukeamisesta tutkimuksen jälkeen..kannattaako tutkimukseen suostua ? Mitä te muut mammat tekisitte tilanteessani? T. Loman tarpeessa
Kommentit (12)
En uskaltaisi mennä. Mutta en ole asiantuntija. Kysy siltä lääkäriltä.
Niin ..ajattelin vain jos olisi jollain tietoa tai kokemusta että osaisi paremmin kysellä tai perustella lääkärillä.. meillä vähän kielimuurikin esteenä kun lääkäri on ulkomaalainen ja tuntuu ettei hän ymmärrä kaikkea jota hälle selittää.
Jostakin olin lukevinani että niin kauan olisi turvallista uida kun lapsivedet eivät ole tulleet? T.ap
https://www.vau.fi/raskaus/elamantavat-raskauden-aikana/voiko-raskauden…
Tollaisen linkin löysin aiheesta,
T. 1
No miksi et menisi???
Ei sinne sitten vauvan kanssa enää kannata.
Uskallat uida jos limatulppa on paikallaan. Näin mulle itse on kerrottu ja seuraavan kerran saanki uida vasta vauvan tultua ulos. Mulla rupes limatulppa vuotelee rv 20 ja vaikka uusiutuukin, on tulehdusvaara suuri.
Joskus joku selittäny sitä ettei lääkärit suosittele kun ei tiedä jos vedet meni, mikä musta on täyttä ***. Kannattaa kattoo omia fiiliksiä ja tunteita (:
Onnea odotukseen!
Kiitos linkistä! Aika vähän tuntuu löytyvän tietoa tai kokemuksia tästä. T.ap
Kylpylään ovat tervetulleita ihan kaiken ikäiset, Rouva 37 ei suinkaan ole liian vanha. :)
Tulppa ei ole vielä irtoillut, tai ainekaan en ole mitään siihen viittaavaa huomannut.. neuvolanhoitajan kanssa oli puhetta kylpyläreissusta pariviikkoa sitten, hänkin vain hehkutti kuinka ihanaa on mennä rentoutumaan ja toivotti mukavaa reissua .
Ei siis ollut puhettakaan tulehduksista tai muista vaaroista nyt vain itse rupesin stressaamaan lähtemistä ja sen turvallisuutta . :/ T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tulppa ei ole vielä irtoillut, tai ainekaan en ole mitään siihen viittaavaa huomannut.. neuvolanhoitajan kanssa oli puhetta kylpyläreissusta pariviikkoa sitten, hänkin vain hehkutti kuinka ihanaa on mennä rentoutumaan ja toivotti mukavaa reissua .
Ei siis ollut puhettakaan tulehduksista tai muista vaaroista nyt vain itse rupesin stressaamaan lähtemistä ja sen turvallisuutta . :/ T. Ap
Rohkeesti vaan sinne polskimaan! Vähän lomaa ennen raskasta synnytystä! Nyt vaan huoli pois ja oman olon mukaan!!
Pitäisiköhän vaan mennä kylpylään ja siirtää tarkastus ensiviikolle, ettei olisi riskiä että limatulppa irtoaa tutkimuksen yhteydessä?
Kaverilleni on kahdessa raskaudessa tästä tutkimuksesta irronnut limatulppa.
Olisikohan järkevämpää tarkastuttaa lääkärillä tilanne, vaikka se voisi irroittaa tulpan, vai vaan siirtää tarkastusta ja lähteä pulikoimaan,?. T. Ap
Itse ehkä kävisin lääkärillä. Hän kuitenkin näkee, mikä on tilanne ja osaa parhaiten sanoa, onko turvallista mennä.
Ottaisin siis riskin, että limatulppa tutkimuksen seurauksena irtoaa kun tutkimuksessa kuitenkin voi saada muuta tärkeää tietoa.
Olisi kyllä varmaan ihanan rentouttavaa, mutta en varmaan itse uskaltaisi. Juuri tuon tulehdusvaaran takia.