Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko olleet tässä tilanteessa?

Vierailija
24.10.2017 |

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? On perhe eli mies ja lapsia. En haluaisi hajottaa perhettä ja sekoittaa lasten elämää. Miehen kanssa oleminen ahdistaa, en tiedä pettääkö. Olen kysynyt asiasta, mutta kieltää kaiken. En haluaisi ilman todisteita pistää elämää sirpaleiksi. En oikein jaksa ymmärtää, miksi mies haluaisi jatkaa avioliittoa, mutta silti pettää samalla. Pienistä valheista jää kiinni vähän väliä, ja näistä epäilys on herännyt. Onko kellään kokemusta tällaisesta?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle satelee alapeukkuja, mutta teimme tällaisen linjauksen. 

Saa pettää tai pettämisestähän ei tässä vaiheessa enää ole kyse, kun se on sovittu. Meillä oli kolme alle kouluikäistä lasta ja tuntui raastavalta rikkoa kaikki vain siksi, ettei meillä enää ollut seksuaalista vetovoimaa välillämme. 

Toki tämä ei ollut helppo ratkaisu ja ongelmia oli. Suurempia ongelmia kuitenkin olisi ollut erossa. 

Nyt lapset ovat jo aikuisia ja me vanhemmat suhteissamme tahollamme. Välit ovat hyvät. Nuorimman valmistujaiset olivat syksyllä ja yhdessä toteutettiin. 

Ei pidä tuijottaa niin yksisilmäisesti vain omiin tunteisiinsa ja "pettämiseen", vaan löytää kokonaisvaltainen kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu. Ainahan sitä ei voi löytää. 

Jompikumpi yksinkertaisesti haluaa erota. Nyt niin ei ollut. 

Tällainen avoimen suhteen malli kun olisi normaalina oletuksena, säästyttäisiin kaikilta näiltä pettämissydänsuruilta. Minulle ei mene jakeluun, miksi ne omat sukuelimet olisivat kumppanin omaisuutta ja mikä siitä seksistä tekee niin pyhän rituaalin.

Tämä on ok, jos tästä sovitaan. Kaikesta voi sopia.

Vierailija
22/33 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millaisista valheista mies on jäänyt kiinni? Jos avaat tätä niin voisi sanoa asiaan enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on aikuinen (oletan) . Otat asian esille suoraan mitään salaamatta ja kerrot että olet miettinyt eroa. Kai te nyt puhua osaatte , kaksi aikuista.

Olen yrittänyt, mutta mies kiistää syystä tai toisesta kaiken. Pieniä valheita kuitenkin on todistetusti, niistähän koko epäluottamus on lähtenyt liikkeelle. Niihin puuttumisesta mies raivostuu. Hän on ollut aina hyvä valehtelemaan, olen huomannut, kun mies valehtelee muille. Jotenkin olen aiemmin uskonut, että on rehellinen kuitenkin minulle, mutta nyt valheita on selvästi paljastunut. Lisäksi selittelee paljon asioita, jotka eivät selitystä ole mielestäni kaivanneet.

Olen puhunut erosta, mutta siihen mies ei ota kantaa. Jos ero tulee, se on täysin minun vastuullani. Mies tekee siinä asiassa, mitä päätän. Siksi tuntuu, että koko perheen tulevaisuus on minun vastuullani, ja se kauhistuttaa. ap

Mies taitaa tietää tämän, että sinusta ei ole ottamaan tilanteesta todellista vastuuta ja voi viedä sinua ihan mennen tullen. 

On totta, että päätöksenteko on vaikeaa. Päästää irti kokonaisesta parisuhteesta ja perheestä. Pystyn kyllä ottamaan vastuuta ja eroamaan, mutta sitten ei enää ole paluuta. Jos eroan, eroan kerralla ja kunnolla. Ja se tekee kipeetä. ap

Tuollainenko oli perheesi lapsuuden haaveissasi? 

En haaveillut perheestä, ja lapset on hienompia kuin mitä ikinä uskalsinkaan kuvitella. ap

Vierailija
24/33 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran olet haluton eroamaan, ettekö voi vain siirtyä sellaiseen vanhemmuussuhteeseen? Asutte samassa asunnossa ja pidätte lapsista huolta ja olette toisiinne nähden kaverillisissa ja ystävällisissä väleissä. Mutta ette enää sellaisessa romanttisessa parisuhteessa, koska sehän on tässä jo mennyttä. Päästät miehestä irti puolisona, mutta pidät hänet elämänkumppanina ja lasten isänä. 

Vierailija
25/33 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis millaisista valheista mies on jäänyt kiinni? Jos avaat tätä niin voisi sanoa asiaan enemmän.

Ollut eri paikassa kuin sanonut olevansa. Tehnyt eri asioita kuin väittänyt. ap

Vierailija
26/33 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle satelee alapeukkuja, mutta teimme tällaisen linjauksen. 

Saa pettää tai pettämisestähän ei tässä vaiheessa enää ole kyse, kun se on sovittu. Meillä oli kolme alle kouluikäistä lasta ja tuntui raastavalta rikkoa kaikki vain siksi, ettei meillä enää ollut seksuaalista vetovoimaa välillämme. 

Toki tämä ei ollut helppo ratkaisu ja ongelmia oli. Suurempia ongelmia kuitenkin olisi ollut erossa. 

Nyt lapset ovat jo aikuisia ja me vanhemmat suhteissamme tahollamme. Välit ovat hyvät. Nuorimman valmistujaiset olivat syksyllä ja yhdessä toteutettiin. 

Ei pidä tuijottaa niin yksisilmäisesti vain omiin tunteisiinsa ja "pettämiseen", vaan löytää kokonaisvaltainen kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu. Ainahan sitä ei voi löytää. 

Jompikumpi yksinkertaisesti haluaa erota. Nyt niin ei ollut. 

Tällainen avoimen suhteen malli kun olisi normaalina oletuksena, säästyttäisiin kaikilta näiltä pettämissydänsuruilta. Minulle ei mene jakeluun, miksi ne omat sukuelimet olisivat kumppanin omaisuutta ja mikä siitä seksistä tekee niin pyhän rituaalin.

Runkaaminenkin on ihan sallittua parisuhteessa, mutta heti  kun sen tekee esim. johonkin naiseen niin jo  paheksuu naapuritkin. Yhteisiä sääntöjä ei uskalleta muokata sellaisiksi, että ulkopuoliset seksisuhteet olisivat sallittuja, koska mitä ystävätkin sellaisesta ajattelee.

Vierailija
27/33 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollut eri paikassa kuin sanonut olevansa. Tehnyt eri asioita kuin väittänyt. ap

Oletko sitten hänen lapsenvahtinsa, että sinun pitää tälläisiä asioita kysellä?

Vierailija
28/33 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pettäjä kieltäytyi keskustelemasta ja haukkui todella rumasti kun halusin asiaan selvyyden (ihan tavallista). Ei jäänyt rysän päältä kiinni, mutta merkit niin selvät että olin varma, että ei puhu totta. Meni 17 vuotta kunnes romahti henkisesti ja "avautui". Oli kantanut syyllisyyttä ja pahaa oloa teoistaan niin kauan, että halusi mennä mereen tai junan alle, jotta pääsis paskasta olostaan. Kippas sellasen kasan paskaa mun niskaan, että menin aivan palasiksi. Nyt on muutama vuosi elelty päivä kerrallaan palasia itsestä ja vuodatuksesta kasaillen, mutta yhdessä ollaan edelleen.

Jos saat miehesi puhumaan niin valmistaudu siihen ennakkoon - tosi rankaa voi tulla. Ja pyydä miestäsi puhumaan heti totta. Meillä tuli selvittelyyn vaikeutta lisää kun avautui valehtelemalla - halusi "satuttaa vähemmän". Selvitellä ja selitellä voi, mutta takaisin ei ole paluuta (parisuhde ja suhtautumisesi puolisoon muuttuu varmasti) - varaudu myös siihen. Keskustelematta ja asioita selvittelemättä ei kannata erota. 

Vierailija
29/33 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin meillä kirjoitti:

Meillä pettäjä kieltäytyi keskustelemasta ja haukkui todella rumasti kun halusin asiaan selvyyden (ihan tavallista). Ei jäänyt rysän päältä kiinni, mutta merkit niin selvät että olin varma, että ei puhu totta. Meni 17 vuotta kunnes romahti henkisesti ja "avautui". Oli kantanut syyllisyyttä ja pahaa oloa teoistaan niin kauan, että halusi mennä mereen tai junan alle, jotta pääsis paskasta olostaan. Kippas sellasen kasan paskaa mun niskaan, että menin aivan palasiksi. Nyt on muutama vuosi elelty päivä kerrallaan palasia itsestä ja vuodatuksesta kasaillen, mutta yhdessä ollaan edelleen.

Jos saat miehesi puhumaan niin valmistaudu siihen ennakkoon - tosi rankaa voi tulla. Ja pyydä miestäsi puhumaan heti totta. Meillä tuli selvittelyyn vaikeutta lisää kun avautui valehtelemalla - halusi "satuttaa vähemmän". Selvitellä ja selitellä voi, mutta takaisin ei ole paluuta (parisuhde ja suhtautumisesi puolisoon muuttuu varmasti) - varaudu myös siihen. Keskustelematta ja asioita selvittelemättä ei kannata erota. 

Kiitos avautumisesta! Tällaisesta saattaisi olla kyse meilläkin. Ja uskon myös tuon, että saattaa olla puhumatta, kun kuvittelee satuttavansa sillä tavalla vähemmän. Toivon kuitenkin eniten, että saisin tietää totuuden, vaikka uskon, että tuo teidän kokemuksenne on ollut todella rankka. Sellainen voi olla edessä meilläkin. ap

Vierailija
30/33 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue esim vaestoliitto.fi - tietoa parisuhteesta - parisuhteen kriisit - uskottomuus jne. Itse olen saanut apua googlaamalla ja lukemalla todella suuren määrän muiden kokemuksia ja asiantuntijoiden/tutkimusten tietoa. Minäkin toivoin totuutta (sitä koskaan saamatta), sillä tietämättömyys lisää mielikuvitusta ja sitä kautta tuskaa.

Jokainen ihminen ja parisuhde on erilainen, niin myös sinun ratkaisusi. Koeta puhua miehesi kanssa rauhassa siitä miltä sinusta tuntuu kun huomaat hänen valehtelevan - miten hämmentynyt, pettynyt tai surullinen olet ja olet jopa harkinnut hänestä ja suhteestanne luopumista. Hän saattaa olla (jos hänellä on suhde) haluton paljastamaan totuutta, sillä hän voi pelätä menettävänsä sinut ja/tai ihastuksensa jos poistuu "toisesta todellisuudestaan", jonne pettäjät joskus poistuvat pakoon omaa kriisiään. Itse opin suhtautumaan tapahtuneeseen onnettomuutena, jossa loukkaannuimme molemmat ja emme palaudu entisellemme koskaan - mikä ei aina ole edes huono asia.

Vierailija
31/33 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue esim vaestoliitto.fi - tietoa parisuhteesta - parisuhteen kriisit - uskottomuus jne. Itse olen saanut apua googlaamalla ja lukemalla todella suuren määrän muiden kokemuksia ja asiantuntijoiden/tutkimusten tietoa. Minäkin toivoin totuutta (sitä koskaan saamatta), sillä tietämättömyys lisää mielikuvitusta ja sitä kautta tuskaa.

Jokainen ihminen ja parisuhde on erilainen, niin myös sinun ratkaisusi. Koeta puhua miehesi kanssa rauhassa siitä miltä sinusta tuntuu kun huomaat hänen valehtelevan - miten hämmentynyt, pettynyt tai surullinen olet ja olet jopa harkinnut hänestä ja suhteestanne luopumista. Hän saattaa olla (jos hänellä on suhde) haluton paljastamaan totuutta, sillä hän voi pelätä menettävänsä sinut ja/tai ihastuksensa jos poistuu "toisesta todellisuudestaan", jonne pettäjät joskus poistuvat pakoon omaa kriisiään. Itse opin suhtautumaan tapahtuneeseen onnettomuutena, jossa loukkaannuimme molemmat ja emme palaudu entisellemme koskaan - mikä ei aina ole edes huono asia.

Kiitos tästäkin! Näistä ajatuksista on apua ja lohtua. Yritän jotenkin työstää asiaa, niin että olen valmis tekemään jotain asialle. Myös minä olen lukenut asiasta, ja yrittänyt löytää vastauksia. Vielä kaikki on niin akuuttia, etten ole päättänyt mitään. On lohdullista kuulla muiden kokemuksista ja siitä, että muillakin on tätä! ap

Vierailija
32/33 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vielä, että vaikka vaikutatkin "järjen ihmiseltä" niin suhtaudu varauksella ystävien neuvoihin "jätä se sika" yms. jos asiasta muille kerrot. Sinä elät omaa elämääsi omine ratkaisuinesi ja muiden mielipiteet kertovat enemmän heistä kuin arvostelun kohteesta. Itse tajusin, että ikävin asia joka "onnettomuudesta" voisi seurata olisi parisuhteemme "menehtyminen". Siksi taistelin itseni paskakasan alta ja käänsin katseen tulevaan vaikka murehdin myös menneitä. Tsemppiä ja jaksamista!

Vierailija
33/33 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin meillä kirjoitti:

Sen verran vielä, että vaikka vaikutatkin "järjen ihmiseltä" niin suhtaudu varauksella ystävien neuvoihin "jätä se sika" yms. jos asiasta muille kerrot. Sinä elät omaa elämääsi omine ratkaisuinesi ja muiden mielipiteet kertovat enemmän heistä kuin arvostelun kohteesta. Itse tajusin, että ikävin asia joka "onnettomuudesta" voisi seurata olisi parisuhteemme "menehtyminen". Siksi taistelin itseni paskakasan alta ja käänsin katseen tulevaan vaikka murehdin myös menneitä. Tsemppiä ja jaksamista!

Olen samaa mieltä, jokaisen on tehtävä omat ratkaisunsa. Se on vaikeaa, mutta lopulta ainoa tapa. En vain vielä tiedä, mitä teen. Tämä on niin iso juttu. Kiitos tuesta! ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan