Miksi vanhempainiltoja on koko ajan?
Nyt jo neljäs tänä syksynä.
Eikö niitä asioita voi käsitellä kerralla?
Meiltä on sinne koululle 15 kilsaa. Menee aina koko ilta matkoineen.
Kommentit (29)
Hei, kertokaa nyt vanhempainilloissa ramppaavat, että miten se uusi ops muutti koulunkäyntiä konkeettisesti. Tai muuttaa vuoden aikana nyt. Itsellä ei oo enää kouluikäistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä ne väliin, mitä et pidä tärkeänä. Esim. Uuden opsin petusteet löytyt netistä jos omaa aiaälukutaitoa.
Ja toivotaan ettei lapsesi koskaan aloita mitään kuskaamista vaativaa harrastusta.
Kyllä minun lapseni harrastavat. Ja kaikkialle kuskataan. Miten se liittyy tähän?
Ap
no kun valitit, että menee koko ilta matkoineen. Niin monilla menee juuri harrastuskuskaamisiin
Monta kertaa viikossa.Miten se liittyy asiaan?
Et kai sinäkään tykkäisi jos sinne harrastukseen hälytettäisiin ex tempore koko ajan ja sitten seisoskelisitte kolme tuntia kentän laidalla tyhjän panttina. Ja lapset yksin kotona.
Ap
no meillä menee jokseenkin noin. Treenit ovat neljä kerta viikossa matka 40 km suuntaansa en ajele edestakaisin.
Ja ajat vaihtuvat joka viikko. Mutta pidän harrastuksia tärkeänä, samoin koulua.Ai että harrastuksissa sinä menet sinne seisomaan tolppana kentän laidalle ja ne lapset on keskenään kotona.
Okei, jos toi on susta järkevää... minusta ei ole.
Arivointikeskusteluthan on sitten vielä erikseen. Ne on taas sitten keskellä päivää niin että vartin keskustluun tuhraantuu parhaimmillaan kolme tuntia työaikaa. Ja lapsi joutuu silti tulemaan bussilla kotiin kun sitä aikaa ei saa siihen aikaan kun koulu loppuu...
Ap
minulla ei ole montaa lasta niin on qikaa roikkua kirjpittelemassa typeriä hölmöille palstoille. Arvelin, että musta tulee pian kaikesta ruikuttava äiti jos hankin enemmän. Nyt on aikaa sitten odottaa siellä, ja pystyn höitamaan myös ystävien lapsia tarvittaessa. Olen myös leski joten ei ole toista vanhempaa apuna kuskaMisissa tai talkpo-toimitsijavuoroissa.
Niin. Älykästä ja pragmaattista ihmistä typeryys ärsyttää.
Jotain tyhmää näköjään ei.
Vierailija kirjoitti:
Hei, kertokaa nyt vanhempainilloissa ramppaavat, että miten se uusi ops muutti koulunkäyntiä konkeettisesti. Tai muuttaa vuoden aikana nyt. Itsellä ei oo enää kouluikäistä
Mua kiinnostaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa myös.
Mulla on kolme koululaista. Ei silti mitään käryä uudesta opsista. Mä ajattelin hoitaa kotiasiat ja harrastukset, lapset käy sitten sitä koulua. Ihan hyvin on toiminut noin, hyvät numerot on kaikilla ja koulunkäynti sujuu hyvin.
Uusi ops on toistaiseksi näkynyt muutamana ilmiölähtöisyys-projektina.
Ja sitten tietty tuo naurettava arviointiuudistus...
Ja sitten se on antanut kaupungille tekosyyn säästää kirjoissa. Vanhemmat ostaa ne nyt enkkuun ja matikkaan.
Sitten kotia osallistetaan näillä typerillä kokouksilla.
Ja koneitahan ei digiloikkaan ole, koska opetusviraston virkamies varaati ne. Käytännössä siis jo alakoululaiselle pitää kustantaa läppäri.
T. Helsinkiläinen äiti
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten se on antanut kaupungille tekosyyn säästää kirjoissa. Vanhemmat ostaa ne nyt enkkuun ja matikkaan.
Ja koneitahan ei digiloikkaan ole, koska opetusviraston virkamies varaati ne. Käytännössä siis jo alakoululaiselle pitää kustantaa läppäri.
T. Helsinkiläinen äiti
Muuttakaa varakkaampaan kuntaan, ei muualla tollasta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Helsinkiläinen äiti
Muuttakaa varakkaampaan kuntaan, ei muualla tollasta ole.
Muuttoa mietittiin kyllä.
Ainoo vaan että joka paikassa suljetaan kouluja tai ne on homeessa. Helsingissä on myös toistaiseksi parempi kielivalikoima ja parhaat lukiot.
Uusi opsi on kyllä kaikkialla.
Ei noissa ole mikään pakko käydä. Aivan turhaa häsläystä ja asioiden viiteen kertaan selittämistä. Jos joku asia kiinnostaa, niin laita opettajalle viesti ja kysy.
Ymmärrän jos luokka järjestää jotain extraa, vaikka leirikoulun, ja sen järjestelyistä täytyy sopia, mutta normi koulunkäynti pitäisi onnistua ilman kuukausittaista palaveeraamistakin.
Minulla on lapset 16v, 14v ja 12 v. Kävin nyt syksyllä 14 v:n vanhempainillassa, kun edellisestä oli jo kaksi vuotta. Totesin ettei varmaankaan tarvitse enää käydä. Samaa jankutusta mitä koulujen nettisivuilla. Sitten vanhemmat laitettiin ryhmiin tekeen ryhmätöitä.
Kuopus vielä alakoulussa ja siellä on ympäri vuoden kaikkea tempausta. Lapsetkaan ei halua niihin iltajuttuihin mennä, joten miksi minä menisin.