mikä tää vaiva on suupielessä?
Inhottava olo, suupieli kipeä ja se tuntuis parantuvan melkein mutta kun suuta avaa, se kipeä kohta aukeaa taas.
Jokin virus?
Kommentit (10)
En usko että on b-vitamiinin puutos.
Mulla oli sama, apteekissa totesi että melkein sina suupielessä hiiva, jos ei parane viikossa. Siihen oli joku canesten voide ja suupieli parani heti.
Itse olen noudattanut näitä ohjeita, ja vaiva on kyllä hävinnyt, vaikka sitten taas jonkin kuukauden päästä saattanut palata: https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/apua_halkeil…
Eli saippuapesu ja kuivaus pari-kolme kertaa päivässä ja Sibicortia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sama, apteekissa totesi että melkein sina suupielessä hiiva, jos ei parane viikossa. Siihen oli joku canesten voide ja suupieli parani heti.
Ok. Kiitos. Ollut jo muutaman päivän ja epämiellyttävä tunne siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, hiiva se on. Minullekin uskoteltiin, että se johtuu B-vitamiinin puutteesta, mutta lääkäri teki heti oikean diagnoosin ja antoi oikean reseptin.
Herpes, hiiva tai B-vitamiinin puutos. (Tai D-vitamiinin, sekin vaikuttaa ihon hyvinvointiin.)
Kokeile hiivan hoitoa, jos ei tehoa, niin huuliherpeksen hoitoa - ja ota nyt varmuudeksi niitä vitamiinejakin vähän enemmän vaikka viikon-parin ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, hiiva se on. Minullekin uskoteltiin, että se johtuu B-vitamiinin puutteesta, mutta lääkäri teki heti oikean diagnoosin ja antoi oikean reseptin.
Joo. Mikä se lääke oli?
Mulla on aina merkki matalasta hemoglobiinista. Rautakuurilla meni ohi.
B vitamiinin puutos. Ota kuurina rutkasti.